Gå til innhold

Mann som aldri tilbyr seg å hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæreste i flere år. Bor ikke sammen. Han tilbyr seg aldri å hjelpe, ikke engang når jeg klager over at jeg ikke har tid til å lage middag i dag, at jeg er sliten, at jeg må vaske, at jeg er nødt til å kjøre langt- så tilbyr han seg aldri å bidra. Spør jeg direkte, så vurderer han det og sier som regel ja- men nå begynner jeg å bli så sliten av å be om hjelp at jeg ikke orker å spørre mer. Vurderer egentlig å avslutte hele greia. Hva ville dere gjort? Og han har tidsmessig mulighet, han jobber en uke og har fri i tre. 

Anonymkode: 332aa...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere lever jo på hver deres planet.

Å finne en mann som vil gå inn i en barnefamilie og dra lasset med barn som ikke er hans er ikke lett. Jeg synes ærlig talt ikke man kan forvente det heller...

Anonymkode: bec39...9c4

Skrevet

Skjønner han. 

Anonymkode: 534fc...f8e

Skrevet

Hvorfor klager du så mye?

Anonymkode: a24d1...adf

Skrevet

Hva tilfører han livet ditt? Er det mer enn han skaper av irritasjon og merarbeid?

Skrevet

Er jo rart av han å tilby hjelpe til med hverdagssaker når dere ikke bor sammen. Så klart må du spørre om du ønsker hjelp til dette

Anonymkode: 82e1b...649

Skrevet
Himmel og hav skrev (4 minutter siden):

Hva tilfører han livet ditt? Er det mer enn han skaper av irritasjon og merarbeid?

Hvordan skaper han merarbeid?

Anonymkode: d7325...1ca

Skrevet

Har du snakket med ham om dette, da? Spurt om han kan tilby seg å hjelpe av og til?

Ikke alle skjønner av seg selv at en masse klaging egentlig betyr "kan du hjelpe meg?". 

Og hvis han ikke er en del av husholdningen er det kanskje ikke alltid naturlig å tenke at man skal bidra like mye. 

Men det kan jo også hende at han er en udugelig slask. Det er umulig for oss å vite. Høres ut som om dere ikke kommuniserer så godt. 

Anonymkode: ca12b...c7e

Skrevet

Forstår deg det riktig: dere normale sammen, men du forventer at han skal hjelpe deg med alt du likevel måtte gjort om dere ikke var sammen? 

Anonymkode: c51dc...c8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skaper han merarbeid?

Anonymkode: d7325...1ca

Han høres jo ikke akkurat ut som typen som legger på eget sengetøy og vasker det selv etter at han har vært på besøk. 

Skrevet

Jeg ville avsluttet. 
En kjæreste skal tilføre livet glede. Man skal hjelpe hverandre og være hverandres støtte. 
Hvis han ikke gir deg noe av dette, så la han gå. 

Anonymkode: 2a3fb...1f1

Skrevet

Hvorfor er du sammen med ham?  Har dere det fantastisk gøy sammen, utrolig bra sex, sender han deg blomster, masserer han ryggen din, gjør han deg glad? 

Jeg var alene med barn i mange år, det var travelt men fint.  Nå har jeg kjæreste, fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg trenger det.  Vi bor hver for oss og styrer hver vår husholdning.  Begge to ønsker å glede den andre, inviterer på teater, lager middag, tar med en flaske vin osv.  

Anonymkode: 1d16a...bfb

Skrevet

Menn generelt er dårlige til å lese mellom linjene, for ikke å si tolke mellom ordene, enn vi kvinner. Ikke fordi de er "dumme, men fordi de nok er flinkere enn oss til å bruke direkte tale.  Jeg jobbet i en del år i en svært mannsdominert bransje og lært fort at her må jeg snakke direkte ikke "hinte".  (Det finnes selvfølgelig unntak).

Du sier at han vanligvis sier "ja" når du ber ham om ting, så fortsett med det.  Han kunne, og burde sikkert, ha tilbudt seg å hjelpe med ting / gjøre ting på eget initiativ, men det er ikke alltid like lett alltid.   Men blir man spurt nok ganger, så er det lettere å ta initiativ selv også.  

Det er gode og ikke fullt så gode sider ved det meste og med de fleste, så du må bare vurdere det opp mot hverandre.  Å snakke sammen er for det meste undervurdert.

Anonymkode: 105e5...b9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Kjæreste i flere år. Bor ikke sammen. Han tilbyr seg aldri å hjelpe, ikke engang når jeg klager over at jeg ikke har tid til å lage middag i dag, at jeg er sliten, at jeg må vaske, at jeg er nødt til å kjøre langt- så tilbyr han seg aldri å bidra. Spør jeg direkte, så vurderer han det og sier som regel ja- men nå begynner jeg å bli så sliten av å be om hjelp at jeg ikke orker å spørre mer. Vurderer egentlig å avslutte hele greia. Hva ville dere gjort? Og han har tidsmessig mulighet, han jobber en uke og har fri i tre. 

Anonymkode: 332aa...27e

Dere er rett og slett ikke kompatible. Et par som er kompatible vil alltid sette den andre fremst. Så dette kommer aldri til å forandre seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...