Anonym bruker Skrevet onsdag kl 18:59 #1 Skrevet onsdag kl 18:59 Jeg trives veldig godt på jobben min, og har veldig gode ledere. Har også et barn som er kronisk syk. Frem til for litt siden har det gått helt fint, men det siste halve året har barnet blitt veldig mye dårligere. Har blitt mye hjemme kontor på dager barnet må være hjemme, men friskt nok til at jeg kan jobbe, trenger bare være i nærheten. Har også brukt mange syktbarn dager. Vi ser når at dersom denne utviklingen fortsetter må vi søke NAV og utvidet kvote. Vet det er fryktelig teit, men jeg har skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jobben. Har lyst til å gjøre jobben min, levere det jeg skal, men kombinasjonen sykt barn, og jobb er en kabal som ikke bestandig går opp Ja, jobben har forståelse for situasjonen, men føler dette er fryktelig vanskelig Andre i samme situasjon? Anonymkode: 146e1...88d
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:09 #2 Skrevet onsdag kl 20:09 Ikke ha dårlig samvittighet for jobben, det er tross alt bare en jobb Anonymkode: 42ed1...1a6
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:53 #3 Skrevet onsdag kl 20:53 Er du alene med barnet? Har barnet utsikter til å bli bedre? Anonymkode: 5e920...823
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:53 #4 Skrevet onsdag kl 20:53 Det er tungt mens det står på, men gull med forståelsesfull arbeidsgiver. Men søk om utvidet kvote syktbarn-dager, vi hadde det i noen år fram til minste fikk operasjon og det gjør at man får mindre dårlig samvittighet, rett og slett. Anonymkode: 24d3e...8d9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:28 #5 Skrevet torsdag kl 06:28 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Er du alene med barnet? Har barnet utsikter til å bli bedre? Anonymkode: 5e920...823 Er ikke alene med barna, og mannen tar syktbarn dager han også, men han har ikke mulighet for hjemmekontor, og har så lang reisevei til jobb at dersom skolen ringer om at barnet har blitt dårlig i løpet av dagen er det jeg som må hente. Hvordan fremtiden er vet vi ikke. Noen barn blir bedre når de blir eldre, andre dårligere. HI Anonymkode: 146e1...88d
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Jeg har hjemmekontor og jobber full tid selv med sykt barn. Har også kronisk sykdom derfor var hjemmekontor viktig da jeg byttet jobb. Kanskje noen dager blir delt opp, og kortere men jeg jobber timene mine totalt. Anonymkode: 19d0a...739
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har hjemmekontor og jobber full tid selv med sykt barn. Har også kronisk sykdom derfor var hjemmekontor viktig da jeg byttet jobb. Kanskje noen dager blir delt opp, og kortere men jeg jobber timene mine totalt. Anonymkode: 19d0a...739 Hvor vidt man kan ta hjemmekontor, eller må være med barnet kommer helt an på hva som feiler barnet, og alder. Jeg tar også mye hjemmekontor, men det er ikke bestandig det går. Noen ganger må jeg rett og slett være med barnet mitt. HI Anonymkode: 146e1...88d
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (På 19.11.2025 den 21.09): Ikke ha dårlig samvittighet for jobben, det er tross alt bare en jobb Anonymkode: 42ed1...1a6 For en bedriten holdning. Jobben er vel det som gjør at du klarer å betale regningene dine og slipper å oppleve fattigdom? At hi har dårlig samvittighet viser bare at hun har arbeidsmoral og ansvarsfølelse. Men hun må selvsagt ta seg av det syke barnet sitt. Anonymkode: 5e920...823
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden 2 hours ago, Anonym bruker said: For en bedriten holdning. Jobben er vel det som gjør at du klarer å betale regningene dine og slipper å oppleve fattigdom? At hi har dårlig samvittighet viser bare at hun har arbeidsmoral og ansvarsfølelse. Men hun må selvsagt ta seg av det syke barnet sitt. Anonymkode: 5e920...823 Det er uansett bare en jobb, og jobben er aldri det viktigste her i livet Anonymkode: 6781b...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå