Gå til innhold

Er det normalt å varsle naboer ved høylydt oppussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i selveierleilighet i et leilighetskompleks. Leilheten under oss blir totalrenovert, arbeidet har pågått rundt fem uker nå. Selvfølgelig har de lov å pusse opp og vi tåler lyd. Men det jeg reagerer på er at vi ikke blir varslet på forhånd når de skal meisle, våre og dunke veldig høyt over tid. Nå i ettermiddag skulle jeg sitte og jobbe, bla digitalt møte. Det var ikke mulig. Det var ikke en gang mulig å ha en samtale. Hunden var også livredd.

Er det ikke normalt å varsle om slik, så vi kan planlegge å dra et annet sted mens de holder på med akkurat dette arbeidet? Er ikke første gangen heller, hadde nok ikke reagert om det var et engangstilfelle..!

Anonymkode: e633a...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er nok ikke vanlig.

Anonymkode: 2d232...764

Skrevet

Nei det er ikke vanlig så lenge de overholder tidene for når det skal være stille

Anonymkode: b80c3...499

Skrevet

Nei, ikke så lenge det skjer på dagtid.

Anonymkode: d3fb9...e72

Skrevet

Her vi bor er det vanlig. Men vi varsler om fester/vorspiel og slikt også da. 

Anonymkode: 0b61d...88c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her vi bor er det vanlig. Men vi varsler om fester/vorspiel og slikt også da. 

Det blir jo noe annet,det skjer jo ofte etter at det skal være stille 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det blir jo noe annet,det skjer jo ofte etter at det skal være stille 

Men det gjelder oppussing også da. Jeg mener det er høflig å varsle, når man bor så tett. Støy tåler vi som regel, men jeg foretrekker å gjøre andre ting enn jobb hvis naboen skal meisle. 

Skrevet

De tenker nok ikke over det siden det er normalt å være på jobb på dagtid. Men det er et godt poeng med hunden, den bør ikke være hjemme alene og redd. Kanskje du kan bruke hunden som unnskyldning for å be dem si fra neste gang? Bare høflig si at du har en hund som blir livredd for høye lyder så du vil gjerne få beskjed dagen i forkant så du kan være sammen med eller ta med deg hunden på jobb? 

Anonymkode: d7284...58d

Skrevet

Det er vanlig å varsle før oppussing, men jeg tror ikke det er vanlig å si ifra underveis i oppussingen hvilke dager som er verre enn andre. Hvis det er et firma som gjør jobben, så er det ikke sikkert at naboene vet akkurat hva som skjer hver dag heller. 

Hva med å snakke med naboen? Fortell dem at hunden blir redd osv, og at dere gjerne vil bli varslet. 

Skrevet

I vårt borettslag skal all aktivitet som bråker varsles uansett om det foregår på dagtid, kveldstid, helg eller hverdag.  Da har folk sjans til å finne på noe annet enn å sitte vegg i vegg mens hele huset rister. i verste fall.  Det er jo ganske vanlig med hjemmekontor, eller kanskje man har invitert gjester, ikke er i form etc, og da kan det være grusomt å måtte være hjemme når det støyer som verst.  Jeg var syk og hjemme en dag naboen begynte å borre i betongen.  Det var grusomt.  

Anonymkode: bad06...cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...