Gå til innhold

Dere som jobber på sykehjem. Kan dere anbefale jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pluss/minus?

Anonymkode: 66cda...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken jobb? Som sykepleier, avdelingsleder, assistent, kokk, helsefagarbeider hva da?

Anonymkode: 11bb4...2f6

Skrevet

Vernepleier

Skrevet

Det er vel en god jobb det? Travle dager, mulighet for overtid og en verdifull jobb?

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er vel en god jobb det? Travle dager, mulighet for overtid og en verdifull jobb?

Takk for svar.

Skrevet

Veldig glad i jobben! Meningsfullt.

Anonymkode: 2b09d...220

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Veldig glad i jobben! Meningsfullt.

Hvilken utdanning har du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken utdanning har du?

Hjelpepleier

Skrevet

Anbefales ikke. Mye turnusarbeid. Et rævkjør, og du blir ikke satt pris på. Bare kvinnfolk som jobber der, og mye baksnakking og drama. 
Tung jobb. 
Holdt ut i 9 år før jeg omskolerte meg og fikk verdens beste jobb i skolen. 
Ingen steder er det mer rangstige enn i helse 

Anonymkode: 4ce27...ac5

Skrevet

Jeg tror du er litt prisgitt miljøet på akkurat det sykehjemmet du kommer på...

Jeg jobber ikke på sykehjem, men er ofte på et for å besøke bestemor. 

Selv om jeg skjønner at det kan være krevende, at man ofte føler seg underbemannet og kunne ønske man hadde mer tid med hver pasient osv, så kan miljøet være fantastisk.

Det er det på sykehjemmet bestemor bor på. Det er ansatte i alle aldre, flere nasjonaliteter, og også menn. Det er mye latter og god stemning.

De har gode sosiale miljøtiltak, som høner i hagen, sansehage, besøkshund (via røde kors tror jeg) hver uke, og barnehagen i nabolaget kommer innom annenhver tirsdag og har sangstund i stua. De gamle elsker den dagen med ungene, de kommer og synger og prater med de gamle. 

De ansatte sier de elsker jobben sin og har det så godt på dette sykehjemmet, og det ser virkelig sånn ut. De drar igang allverdens aktiviteter med de gamle. Forrige uke bakte de småkaker sammen, de koser seg mye.

Anonymkode: bc17b...39b

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Anbefales ikke. Mye turnusarbeid. Et rævkjør, og du blir ikke satt pris på. Bare kvinnfolk som jobber der, og mye baksnakking og drama. 
Tung jobb. 

Det er DIN erfaring. Jeg har jobbet 15 år på sykehjem som sykepleier og STORTRIVES!! Godt miljø og det har vi vektlagt! Travelt, JA - men meningsfulle dager med pasienter, pårørende og alt hva jobben innebærer. Mange kvinner, ja - men vi har et godt arbeidsmiljø og har sosiale aktiviteter og godt forhold på tvers av utdanning mm. Absolutt anbefales, men vær glad i travle dager - men meningsfulle. Mange fine pasienter og deres pårørende som setter så pris på deg.

Anonymkode: 3d397...4e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Tung jobb. 

Hvis hi er hjelpepleier er hun vant med høyt tempo og turnus. Mange av oss trives godt med å jobbe i turnus, også. Og det er slett ikke alle steder det er et veldig hierarki.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...