Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:22 #1 Skrevet onsdag kl 13:22 Jeg sa opp jobben min tidligere i år og er i oppsigelse nå. Jeg har et godt forhold til mine kollegaer og ledere. Jeg er systematisk forskjellsbehandlet siden oppsigelsen lå på bordet. Jeg har ikke mottatt julegave og har ikke blitt invitert med på juleverksted der familiene kan være med Jeg har ikke blitt invitert på julebord Er dette virkelig normal praksis, for så langt i min yrkeskarriere, er dette første gang jeg opplever at arbeidsgiver opptrer på denne måten Anonymkode: 7ad6a...e26
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:25 #2 Skrevet onsdag kl 13:25 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa opp jobben min tidligere i år og er i oppsigelse nå. Jeg har et godt forhold til mine kollegaer og ledere. Jeg er systematisk forskjellsbehandlet siden oppsigelsen lå på bordet. Jeg har ikke mottatt julegave og har ikke blitt invitert med på juleverksted der familiene kan være med Jeg har ikke blitt invitert på julebord Er dette virkelig normal praksis, for så langt i min yrkeskarriere, er dette første gang jeg opplever at arbeidsgiver opptrer på denne måten Anonymkode: 7ad6a...e26 Merkelig, vi har med folk på julebord som sluttet i juni.. Anonymkode: 72703...b0f
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:42 #3 Skrevet onsdag kl 13:42 Er dere ferdig med julebord, juleverksted og julegaver 19. november? Anonymkode: 38987...b6a
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:04 #4 Skrevet onsdag kl 14:04 Dette skjer i enkelte firmaer, ofte man blir "person non grata" i sosiale settinger når man har sagt opp Anonymkode: f6b25...738
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:08 #5 Skrevet onsdag kl 14:08 Jeg tenker det vitner så veldig om menneskesynet til bedriften. Det avslører en falsk vennlighet. Hadde jeg vært en av kollegaene som er igjen, hadde jeg følt at hele julebordet er en falsk gest, kun gitt i gave i håp om økt profitt og ikke som en sosial sammenkomst der man legger business til side for en kveld Anonymkode: 7ad6a...e26
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:19 #6 Skrevet onsdag kl 14:19 Ikke rart i det hele tatt. Anonymkode: 29b46...309
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:33 #7 Skrevet onsdag kl 14:33 Aldri opplevd. Her blir folk i oppsigelsestiden behandlet på akkurat samme måte som alle andre. Eneste forskjellen er at man ikke får bonus hvis denne skal utbetales akkurat da, men det står i håndboka og er åpent for alle. Anonymkode: f4f28...fb6
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:47 #8 Skrevet onsdag kl 14:47 Så lenge man er i oppsigelsestiden, er man fremdeles ansatt og bør absolutt behandles som ansatt. Der jeg jobber, inviterer vi alle som har jobbet i firmaet i alle fall det siste halve året - eller etter "sommerfesten". De som slutter i første del av året, blir invitert på sommerfesten i juni, og de som slutter i andre halvår inviteres med på julebord. I oppsigelsestiden er man jo ansatt og det burde være en selvfølge at de var med på fest også. Anonymkode: 78a0e...ce2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:17 #9 Skrevet onsdag kl 17:17 Julegaven var vel litt tidlig å avskrive i midten av november… Men høres ut som et sted jeg ikke ville ha jobbet, flaks for deg at du har sagt opp 😊 Anonymkode: d1e76...064
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:41 #10 Skrevet onsdag kl 17:41 3 hours ago, Anonym bruker said: Jeg tenker det vitner så veldig om menneskesynet til bedriften. Det avslører en falsk vennlighet. Hadde jeg vært en av kollegaene som er igjen, hadde jeg følt at hele julebordet er en falsk gest, kun gitt i gave i håp om økt profitt og ikke som en sosial sammenkomst der man legger business til side for en kveld Anonymkode: 7ad6a...e26 Alt som en bedrift gjør uansett hva det er så er det i håp om økt profitt og ikke noe annet Anonymkode: 800d2...e1a
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:08 #11 Skrevet torsdag kl 22:08 Dårlig stil. Men jeg hadde ikke brydd meg. Anonymkode: a6e83...eb8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:51 #12 Skrevet fredag kl 05:51 Veldig merkelig. På min jobb blir alle som har jobbet det året, invitert på julebord. Selv om de sluttet i mai. Arbeidsgiveren din er kjip! Anonymkode: 3fac9...454
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:28 #13 Skrevet fredag kl 06:28 Hos oss blir de som er ansatt på det tidspunktet aktiviteten skjer eller gaver deles ut invitert med. De som har sluttet på det tidspunktet blir ikke invitert. Anonymkode: 6537c...7d8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:17 #14 Skrevet fredag kl 11:17 Anonym bruker skrev (På 19.11.2025 den 15.33): Aldri opplevd. Her blir folk i oppsigelsestiden behandlet på akkurat samme måte som alle andre. Eneste forskjellen er at man ikke får bonus hvis denne skal utbetales akkurat da, men det står i håndboka og er åpent for alle. Anonymkode: f4f28...fb6 En bonus er resultatbasert og er basert på året som er gått, eller en viss periode. Så lenge man har vært på jobb kan ikke arbeidsgiver la vær å utbetale selv om personen skal slutte. Anonymkode: a0b1a...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå