Anonym bruker Skrevet 18. november #1 Skrevet 18. november Er det flere som tenker som oss? Anonymkode: e77ae...7de
Anonym bruker Skrevet 18. november #2 Skrevet 18. november Det er alltid en gjeng supportere på plass, meld dere inn i gruppa deres og få med dere når og hvor de andre nordmennene skal. Spilles jo på flere arenaer i flere land. Anonymkode: 258b7...f9a
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:35 #3 Skrevet tirsdag kl 09:35 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det flere som tenker som oss? Anonymkode: e77ae...7de Ja, hvis du har råd så. Jeg har ikke råd, så tenker ikke som deg i det hele tatt. Blir bare forbanna. Anonymkode: 6196a...4f5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:14 #4 Skrevet tirsdag kl 15:14 Verden vil bedras, og styres av dobbeltmoral.... Her i nord får vi beskjed om at flypriser, drivstoff og bompenger skal og bør være svindyre av miljøhensyn, selv om det er tvingende nødvendig med transport pga avstander og vær. Samtidig lander 30 fly med kinesere daglig på flyplassen, og digre turistskip legger til kai. Og nordmenn bestiller flybilletter til fotball-VM for det MÅ man jo bare få med seg.... Samtidig innføres bøter om man ikke sorterer søppel.... Verden - og spesielt Norge - styres av idioter. Anonymkode: f1a3b...8af
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:30 #5 Skrevet tirsdag kl 15:30 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Er det flere som tenker som oss? Anonymkode: e77ae...7de Det er det nok mange som gjør ja. Anonymkode: fd7c1...6f7
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:53 #6 Skrevet tirsdag kl 15:53 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er det nok mange som gjør ja. Anonymkode: fd7c1...6f7 Og her er enda en grunn til at jeg nå totalt kan drite i å ta miljøhensyn, har slutta å sortere søppel, kjøpt dieselbil som jeg bruker uansett hvor jeg skal, elsker å shoppe og kjøper gladelig all verdens duppeditter fra Temu. Klimakrisen er lureri, for om det faktisk var virkelig hadde ingen fått dra til forfall VM, og slikt som nordlysturismen hadde vært forbudt! Så jippi!!! Nå kan jeg med god samvittighet gjøre akkurat som jeg vil! Anonymkode: f1a3b...8af
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:57 #7 Skrevet tirsdag kl 15:57 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og her er enda en grunn til at jeg nå totalt kan drite i å ta miljøhensyn, har slutta å sortere søppel, kjøpt dieselbil som jeg bruker uansett hvor jeg skal, elsker å shoppe og kjøper gladelig all verdens duppeditter fra Temu. Klimakrisen er lureri, for om det faktisk var virkelig hadde ingen fått dra til forfall VM, og slikt som nordlysturismen hadde vært forbudt! Så jippi!!! Nå kan jeg med god samvittighet gjøre akkurat som jeg vil! Anonymkode: f1a3b...8af Bitre Berits betraktninger for dagen, skjønner jeg. Anonymkode: e77ae...7de
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:25 #8 Skrevet tirsdag kl 16:25 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Og her er enda en grunn til at jeg nå totalt kan drite i å ta miljøhensyn, har slutta å sortere søppel, kjøpt dieselbil som jeg bruker uansett hvor jeg skal, elsker å shoppe og kjøper gladelig all verdens duppeditter fra Temu. Klimakrisen er lureri, for om det faktisk var virkelig hadde ingen fått dra til forfall VM, og slikt som nordlysturismen hadde vært forbudt! Så jippi!!! Nå kan jeg med god samvittighet gjøre akkurat som jeg vil! Anonymkode: f1a3b...8af Voldsomt så dramatisk vi var i dag da😄🏳️ Anonymkode: 6196a...4f5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:11 #9 Skrevet tirsdag kl 17:11 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og her er enda en grunn til at jeg nå totalt kan drite i å ta miljøhensyn, har slutta å sortere søppel, kjøpt dieselbil som jeg bruker uansett hvor jeg skal, elsker å shoppe og kjøper gladelig all verdens duppeditter fra Temu. Klimakrisen er lureri, for om det faktisk var virkelig hadde ingen fått dra til forfall VM, og slikt som nordlysturismen hadde vært forbudt! Så jippi!!! Nå kan jeg med god samvittighet gjøre akkurat som jeg vil! Anonymkode: f1a3b...8af Seriøst? Fordi noen vurderer å dra til USA? De har ikke bestilt billetter engang, de bare tenker på det, og du tar helt av. Anonymkode: fedb3...742
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:54 #10 Skrevet tirsdag kl 17:54 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Seriøst? Fordi noen vurderer å dra til USA? De har ikke bestilt billetter engang, de bare tenker på det, og du tar helt av. Anonymkode: fedb3...742 Likevel har hun et poeng. Lurer på det samlede klimaavtrkket til alle som skal fly for å se VM. Det ER jo et problem for planeten vår. Alskens klimatiltak fremstår bare som moralisme når vi holder på som vi gjør. Anonymkode: 9331f...3f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:51 #11 Skrevet tirsdag kl 18:51 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Likevel har hun et poeng. Lurer på det samlede klimaavtrkket til alle som skal fly for å se VM. Det ER jo et problem for planeten vår. Alskens klimatiltak fremstår bare som moralisme når vi holder på som vi gjør. Anonymkode: 9331f...3f2 Vasker du alt tøy på 30 grader? Kjører du el-bil eller går du? Dusjer du max tre ganger i uka? Bare sånn for gøy... Anonymkode: 6196a...4f5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:03 #12 Skrevet tirsdag kl 19:03 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og her er enda en grunn til at jeg nå totalt kan drite i å ta miljøhensyn, har slutta å sortere søppel, kjøpt dieselbil som jeg bruker uansett hvor jeg skal, elsker å shoppe og kjøper gladelig all verdens duppeditter fra Temu. Klimakrisen er lureri, for om det faktisk var virkelig hadde ingen fått dra til forfall VM, og slikt som nordlysturismen hadde vært forbudt! Så jippi!!! Nå kan jeg med god samvittighet gjøre akkurat som jeg vil! Anonymkode: f1a3b...8af Jeg skjønner ikke logikken din. I den grad det kan kalles logikk. Hvorfor skulle HI sitt ønske om å dra til USA gjøre meg til idiot? Anonymkode: ad2da...478
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:11 #13 Skrevet tirsdag kl 19:11 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Vasker du alt tøy på 30 grader? Kjører du el-bil eller går du? Dusjer du max tre ganger i uka? Bare sånn for gøy... Anonymkode: 6196a...4f5 Nei? Og der blir jo heller ikke noe mindre klimaavtrykk fra alle som skal fly til fotball-VM av at jeg ikke vasker alt tøy på 30 grader og dusjer oftere enn tre ganger i uka. Så den skjønte jeg ikke helt… var det bare litt god, gammeldags whataboutism? Anonymkode: 9331f...3f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:16 #14 Skrevet tirsdag kl 19:16 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei? Og der blir jo heller ikke noe mindre klimaavtrykk fra alle som skal fly til fotball-VM av at jeg ikke vasker alt tøy på 30 grader og dusjer oftere enn tre ganger i uka. Så den skjønte jeg ikke helt… var det bare litt god, gammeldags whataboutism? Anonymkode: 9331f...3f2 Det var et forsøk på å si at du driter deg ut med moralismen din. Anonymkode: 9a10a...48a
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:17 #15 Skrevet tirsdag kl 19:17 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei? Og der blir jo heller ikke noe mindre klimaavtrykk fra alle som skal fly til fotball-VM av at jeg ikke vasker alt tøy på 30 grader og dusjer oftere enn tre ganger i uka. Så den skjønte jeg ikke helt… var det bare litt god, gammeldags whataboutism? Anonymkode: 9331f...3f2 Det er ganske mye whataboutism å si at man bør slippe bompenger fordi noen drar på en en-gang-i-livet-tur til VM i USA. Anonymkode: fedb3...742
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:44 #16 Skrevet tirsdag kl 19:44 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er ganske mye whataboutism å si at man bør slippe bompenger fordi noen drar på en en-gang-i-livet-tur til VM i USA. Anonymkode: fedb3...742 Men her er du jo inne på kjernen: Bare JEG får oppfylt mitt behov/ønske/en-gang-i-livet-tur så er det greit. Det tenker vel alle de tusenvis av asiater som daglig flyr hit til Tromsø også, eller alle de tusen cruiseturistene? Eller alle som drar på ferie til "syden" opptil flere ganger i året? Hvorfor er noens behov eller ønsker ok, og bedre enn den som forurenser på annen måte? Vi kan ikke på den ene siden moralisere over de som shopper masse på Temu, om vi selv tillater oss å gjøre egne ting. Anonymkode: f1a3b...8af
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:47 #17 Skrevet tirsdag kl 19:47 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det var et forsøk på å si at du driter deg ut med moralismen din. Anonymkode: 9a10a...48a Hva er det du snakker om nå? Hvilken moralisme? Er det moralisme å lure på det samlede klimaavtrykket forbundet med fotball-VM, og påstå at det ikke er bra for planeten vår? Du må lese det jeg skriver. Jeg skrev aldri «alle som flyr til forball-VM er slemme og egoistiske, det er bare jeg som bryr meg om klimaet!». DET hadde vært moralisme. Anonymkode: 9331f...3f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:48 #18 Skrevet tirsdag kl 19:48 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er ganske mye whataboutism å si at man bør slippe bompenger fordi noen drar på en en-gang-i-livet-tur til VM i USA. Anonymkode: fedb3...742 Hvem har sagt at man bør slippe å betale bompenger fordi folk flyr til forball-VM? (og finnes det statistikker som tilsier at de som flyr til forball-VM ikke flyr ellers i livet…?) Anonymkode: 9331f...3f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:23 #19 Skrevet tirsdag kl 20:23 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Men her er du jo inne på kjernen: Bare JEG får oppfylt mitt behov/ønske/en-gang-i-livet-tur så er det greit. Det tenker vel alle de tusenvis av asiater som daglig flyr hit til Tromsø også, eller alle de tusen cruiseturistene? Eller alle som drar på ferie til "syden" opptil flere ganger i året? Hvorfor er noens behov eller ønsker ok, og bedre enn den som forurenser på annen måte? Vi kan ikke på den ene siden moralisere over de som shopper masse på Temu, om vi selv tillater oss å gjøre egne ting. Anonymkode: f1a3b...8af Det at du kjøper masse på Temu går jo strengt tatt bare ut over deg selv, så litt merkelig å trekke inn det. På den annen side bidrar sikkert overskuddet fra Temu-salgene til at eierne får mulighet til å dra på nordlyssafari. Anonymkode: fedb3...742
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:34 #20 Skrevet tirsdag kl 20:34 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Likevel har hun et poeng. Lurer på det samlede klimaavtrkket til alle som skal fly for å se VM. Det ER jo et problem for planeten vår. Alskens klimatiltak fremstår bare som moralisme når vi holder på som vi gjør. Anonymkode: 9331f...3f2 Hva er forskjellen på å dra på fotball VM kontra ferie med fly? Bare spør for en venn. Anonymkode: fd7c1...6f7
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:47 #21 Skrevet tirsdag kl 20:47 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hva er forskjellen på å dra på fotball VM kontra ferie med fly? Bare spør for en venn. Anonymkode: fd7c1...6f7 Gjett. Anonymkode: 9331f...3f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:53 #22 Skrevet tirsdag kl 23:53 Ja! Har familie i USA, må bare vite hvor Norge skal spille først! 🤩 Anonymkode: aa0c9...331
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:23 #23 Skrevet onsdag kl 06:23 Nei, aldri om jeg hadde reist til usa, speediest ikke når Trump er president der.. Anonymkode: f7a4d...6e3
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:21 #24 Skrevet onsdag kl 07:21 Ja har vurdert det, men vi synes det blir for dyrt. I tillegg vet vi jo ikke ennå hvor Norge vil spille ennå så blir enda dyrere jo tettere på VM man kommer. Anonymkode: d608d...aff
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 11:54 #25 Skrevet onsdag kl 11:54 Menneskene skal jo leve på denne kloden da, også må vi velge hvilke og hvor store avtrykk vi skal gi. Turisme er vi ikke villig til å gi opp, det er en tapt sak. Så da må man finne andre steder å forminske avtrykkene. Det er klart det føles som en dråpe i havet å sortere søppel i Norge når India flyter over av unsortert søppel, eller å droppe varer fra Temu når andre flyr tvers over kloden på ferie. Men fakta er likevel at om alle gjør litt så betyr totalen noe.... Anonymkode: 258b7...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå