Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde samlet sammen en del skrot ute mannen kjørte på gjennvinningsstasjonen.

Når han var på vei ut så han en pose inne med noe han trodde var gamle ledninger og lys som skulle kastes. Hverken sjekket nøyere hva det var, eller spurte meg.

Noen timer senere skulle jeg henge opp utlyslankene som jeg hadde funnet frem tidligere på dagen. De var selvfølgelig borte siden han hadde levert dem på gjenvinningssasjonen..

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 9e692...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vel ikke reagert så veldig. Ledd litt av en surrete mann, og kjeftet bittelitt inni meg selv. Men det er jo en feil som lett kan skje, når du legger en pose som kan se ut som søppel i nærheten av der annet søppel ligger - om jeg har forstått rett? Hadde tatt det med humor, og min mann hadde reagert med litt skam. Det er da ikke verdens undergang. 

Anonymkode: eb0ab...975

Skrevet

Hadde ikke reagert i det hele tatt. Det er da en bitteliten sak 

Anonymkode: 385db...6a1

Skrevet

Jeg hadde slått meg i panna og sagt at det var da fryktelig irriterende.

Noe mer enn det hadde jeg ikke reagert.

Anonymkode: 61c06...9b1

Skrevet

Hadde blitt innmari irritert for det er nettopp slikt han gjør hele tiden. Det hadde tatt ham 5 sek å spørre, er dette søppel? Såpass må man kunne forvente av en voksen mann altså. 

Regner med han beklaget og tok ansvaret for uhellet?

Anonymkode: eb85f...3c3

Skrevet

Syns han har 60% skyld, og du 40%. Hvis man skal fordele skyld. Uhell fra begges side. 

Men! Det hadde tatt han 5 sek å spørre deg, eller 5 sek å sjekke posen. Vi damer gjør aldri slike feil. 

Anonymkode: 92556...b2d

Skrevet

Vi har et seriekoblet lyssystem,  nå var det heldigvis på salg, men kostet likevel rett under 700 å erstatte det.

Posen var plassert inne, et godt stykke unna inngangsdøra,  og skrotet lå ute så de lå heller ikke i nærheten av skrotet.

Han så unnskyld,  men tok ikke ansvar,  var jeg som måtte ut å kjøpe nytt.

Fult mulig jeg er en smule hormonell om dagen, men ble en liten smule irritert.

HI

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt irritert, men jeg kunne nok kanskje ha gjort det samme i farta selv, det er fort gjort. Får håpe han har lært seg å kikke skikkelig først heretter, kjedelig hvis det hadde vært noe av stor emosjonell verdi som ikke kan erstattes.

Anonymkode: 53f13...707

Skrevet

Synd, men sånt skjer. Ikke noe jeg hadde giddet å lage dårlig stemning av. 

Anonymkode: 81711...8bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Syns han har 60% skyld, og du 40%. Hvis man skal fordele skyld. Uhell fra begges side. 

Men! Det hadde tatt han 5 sek å spørre deg, eller 5 sek å sjekke posen. Vi damer gjør aldri slike feil. 

Anonymkode: 92556...b2d

Hvordan i alle dager går det an å mene at hun har noe som helst skyld i dette? Må hun sifra om alt som finnes at det ikke er søppel mener du? Eller er det litt mer fornuftig at han spør før han kaster ting?

Ikke rart det finnes mye ubrukelige menn når damene faktisk bare godtar at menn er slik og tom skylder menns feil på kona. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Synd, men sånt skjer. Ikke noe jeg hadde giddet å lage dårlig stemning av. 

Anonymkode: 81711...8bd

Jeg er nok farget av å ha levd med en mann som gjorde slike feil hele tiden. Og so  i tillegg aldri lærte eller tok ansvar. Han skyldte på meg og ville gitt meg kjeft for ikke å ha sagt fra det ikke var søppel i dette tilfellet. Akkurat som han var fratatt alt ansvar og skyld. Jeg måtte også ha erstattet alt. 

Tar mannen ansvar og lærer av feilen så et det jo noe helt annet, selvsagt. Men begynner tro det er få av menn som gjør det altså.

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig blitt sur. Man sjekker før man kaster noe man ikke vet hva er. Jeg er også farget av 25 år med en mann som stadig vekk kaster MINE ting, eller ting jeg bruker i huset, uten å spørre, for han rydder og tenker at "denne trenger vi ikke..."

Anonymkode: 493a4...1be

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde helt ærlig blitt sur. Man sjekker før man kaster noe man ikke vet hva er. Jeg er også farget av 25 år med en mann som stadig vekk kaster MINE ting, eller ting jeg bruker i huset, uten å spørre, for han rydder og tenker at "denne trenger vi ikke..."

Anonymkode: 493a4...1be

Åh, det er så respektløst og irriterende. Mener din også at det er din jobb å difra hva som ikke skal kastes? Omvendt mannebarnlogikk😵‍💫

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi hadde samlet sammen en del skrot ute mannen kjørte på gjennvinningsstasjonen.

Når han var på vei ut så han en pose inne med noe han trodde var gamle ledninger og lys som skulle kastes. Hverken sjekket nøyere hva det var, eller spurte meg.

Noen timer senere skulle jeg henge opp utlyslankene som jeg hadde funnet frem tidligere på dagen. De var selvfølgelig borte siden han hadde levert dem på gjenvinningssasjonen..

Hvordan hadde dere reagert?

Hadde ikke reagert så veldig. Alle kan gjøre feil. 

Anonymkode: c263a...d95

Skrevet

Tanta mi kasta en eske med «gamle leker» som var onkels samlerobjekter av star wars. Det var nesten skilsmissegrunn 😂 Dere overlever noen lyslenker, misforståelser kan oppstå 😊 Dra og sjekk om de fortsatt er der i morgen.

Anonymkode: 30a9a...b8a

Skrevet

Klart det er kjedelig, men forhåpentligvis lærte han noe av det. Dere har tapt lyslenker som fint lar seg erstatte og ikke har noen affeksjonsverdi. Husker han opplevelsen, sjekker han gjerne nøyere neste gang slik at dere ikke mister noe som betyr noe - som her: https://www.adelaidenow.com.au/ipad/man-throws-out-wifes-50k-jewellery/news-story/e3b21f57222479d6fc898acfccad7bbc

Anonymkode: 75c5c...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...