Gå til innhold

Jeg og en venninne skal til London en tur før jul. Hjelp meg litt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi har ikke bagasje som skal sjekkes inn. Men fra flyet lander i København til neste fly går, er bare en halvtime. 

Anonymkode: 5f295...80a

Hadde jeg aldri satset på altså. Og mellomlanding på en så kort tur blir jo bare tull. Eneste dere opplever er flyplass liksom. 

Anonymkode: 97fb9...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For kort tid. Reisen deres vil jo ta 5-6 timer når dere skal mellomlande. Ville heller bare ha blitt i Køben og brukt tiden på noe annet enn flyplass og kø.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har ikke bagasje som skal sjekkes inn. Men fra flyet lander i København til neste fly går, er bare en halvtime. 

Oi, 30 min?

Det hadde jeg aldri turt, synes ofte det er litt forsinkelser på flyene og da går 30 min fort når dere også skal finne riktig gate videre. Jeg hadde hatt max-puls hele turen.

Jeg hadde nok følt på masse stress både med å komme frem, og syntes det var altfor liten tid før jeg skulle hjem.

Selv om dere skal hjem på ettermiddagen blir dagen stressende fordi dere hele tiden må se på klokken, være tidlig nok på flyplassen osv.

Jeg foretrekker å reise hjem på morgenen, for den dagen blir det ikke noe særlig av likevel for min del.

Jeg ville heller reist litt sent på fredag om dere må på jobb o.l., men da våkner dere i London på lørdag og har to hele dager der før dere skal hjem.

Anonymkode: 18e08...046

Skrevet

Kastrup er enorm, så 30 min mellomlanding er veldig kort tid. Bare en bitteliten forsinkelse med flyet fra Norge, så rekker dere ikke neste. 

Anonymkode: 8982d...3f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Det kan jo ta 15 minutter å komme ut av flyet, og da er antagelig gaten stengt på det dere skal av gårde med. Den stenger jo gjerne 15- 20 minutter før avgang. 

Anonymkode: fad67...462

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere lander når det andre flyet boarder? Lykke til med den. Så sant dere ikke går av på nabogaten ser jeg ikke hvordan dere skal rekke det. Der evil ikke få noen erstatning heller, dere må vel beregne to timer før avreise for å være dekket.

Anonymkode: b9ebc...f6f

Skrevet

Et viktig spørsmål er da:  Har dere bestilt en gjennomgående billett fra flyselskapet?  Eller har dere bestilt selv først en tur fra hjemplassen til København og så fra København til London?   

Anonymkode: c5092...34d

Skrevet

Sjekk reiseforsikringen, det hender de har klausul om tid mellom flyvninger  ved mellomlanding, selv om man har kjøpt gjennomgående billett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Et viktig spørsmål er da:  Har dere bestilt en gjennomgående billett fra flyselskapet?  Eller har dere bestilt selv først en tur fra hjemplassen til København og så fra København til London?   

Vi har tenkt å bestille en gjennomgående billett fra flyselskapet. Altså fra hjemplass til London. Ifølge billetten mellomlander flyet i København. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk reiseforsikringen, det hender de har klausul om tid mellom flyvninger  ved mellomlanding, selv om man har kjøpt gjennomgående billett. 

Ja, men har du bestilt en billett fra X til Z med et flyselskap som inkluderer mellomlanding, er det selskapets ansvar å få deg dit. Og flyselskapet må dekke overnatting og / eller mat og drikke ved forsinkelser og kanseleringer.  Og de har ansvar for å få deg videre så fort som mulig.  Men har du selv bestilt flybilletter først fra X til Y og så fra Y til Z,  så har de ikke noe ansvar om du ikke rekker flyet videre i Y.  Det er det ganske mange som brenner seg på.  Hva reiseforsikringen dekker eller ikke, er en avtale mellom kunde og forsikringsselskap og den kan sikkert variere.  

Skrevet

Vi har tenkt å bestille en gjennomgående billett fra flyselskapet. Altså fra hjemplass til London. Ifølge billetten mellomlander flyet i København. 

Da bør du være trygg.  Da er det selskapets ansvar å få dere videre, eventuelt dekke opphold i København. Så sant det ikke er en medfølgende klausul som sier noe annet, og det bør det ikke være.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Reiser dere gjennomgående og det er flyselskapet som anbefaler denne ruten så er det ikke noe problem 

Anonymkode: ecce8...c53

Skrevet

Skal man kun være i tre dager så er det jo litt kjipt om man i tillegg blir forsinket i flere timer ekstra. Skal ikke mer til enn at flyet må taxe til en annen del av flyplassen enn de pleier. Om dette er en standard rute de kjører, som høres spesielt ut, vil jeg anta at man ankommer rett ved gaten til neste fly?

Jeg ville sjekket nøye hvordan dette gjennomføres, personlig hadde jeg ikke orket stresset, og jeg er normalt rimelig stressmotstandig. Det er en mulighet for at de flyr raskere enn oppgitt, har inntrykk av at de nesten aldri setter flytid kortere enn 55 min, selv om turen normalt tar mindre tid.

Skrevet

Skal man kun være i tre dager så er det jo litt kjipt om man i tillegg blir forsinket i flere timer ekstra. Skal ikke mer til enn at flyet må taxe til en annen del av flyplassen enn de pleier. Om dette er en standard rute de kjører, som høres spesielt ut, vil jeg anta at man ankommer rett ved gaten til neste fly?

Jeg ville sjekket nøye hvordan dette gjennomføres, personlig hadde jeg ikke orket stresset, og jeg er normalt rimelig stressmotstandig. Det er en mulighet for at de flyr raskere enn oppgitt, har inntrykk av at de nesten aldri setter flytid kortere enn 55 min, selv om turen normalt tar mindre tid.

Flyr man gjennomgående så er det nesten aldri noe problem, da står personell fra selskapet ved gaten man lander på å fører deg til gaten man skal ta neste fly fra, flyet venter også innen for rimelighetens grenser 

Anonymkode: ecce8...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...