Anonym bruker Skrevet 17. november #1 Skrevet 17. november Jeg er ikke så vant til å bestille billetter, men det er kun fly vi må bestille. Vi kan bo hos familie i London. Tenker å reise fra lørdag til mandag, det er det som passer best for oss begge. Nærmeste flyplass tilbyr ikke direkteflyvning til London, så vi må mellomlande og ta det med i beregningen. Det er ikke så mye tid mellom flyet vi kommer med og neste fly vi skal være med på. Kjenner det kan bli litt stress. Er det for lite tid med tre dager? Det går jo litt tid på reise (ca 4-5 timer en vei). Anonymkode: 5f295...80a
Anonym bruker Skrevet 17. november #2 Skrevet 17. november Lørdag til mandag, da får dere jo bare en hel dag i London. Det syns jeg er for lite. Ikke minst er det mye penger å bruke på lite tid. Jeg ville minst reist fredag - mandag, men aller helst torsdag. London krever tid Hvor lang tid har dere mellom flyene? Det er ofte litt forsinkelser og kjipt å miste flyet videre. Anonymkode: ca227...086
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. november #3 Skrevet 17. november Enig med forrige taler, en hel dag i London nå før jul er altfor lite. Og når dere ikke skal fly direkte, så går det litt tid til bare å reise. Jeg ville absolutt reist fredagen, sånn at dere får to hele dager til rådighet. Det koster å reise, og det er mye penger for lite tid.
Anonym bruker Skrevet 17. november #4 Skrevet 17. november Noen som har flere tips? Anonymkode: 5f295...80a
Anonym bruker Skrevet 17. november #5 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Noen som har flere tips? Anonymkode: 5f295...80a Hva vil du ha tips om? Anonymkode: ca227...086
Anonym bruker Skrevet 17. november #6 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva vil du ha tips om? Anonymkode: ca227...086 lengde på reisen og flyreise. Har ikke vært utenlands noe særlig, og vet ikke helt hva det er å se. Og er det dumt å bestille fly med mellomlandinger for en så kort tur? Anonymkode: 5f295...80a
Anonym bruker Skrevet 17. november #7 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (7 minutter siden): lengde på reisen og flyreise. Har ikke vært utenlands noe særlig, og vet ikke helt hva det er å se. Og er det dumt å bestille fly med mellomlandinger for en så kort tur? Anonymkode: 5f295...80a Du har jo fått to svar på det. Hva mer lurer du på? Det er jo ikke lengden på flyreisen i og for seg som spiller noen rolle, men med ditt oppsett så vil jo nesten to hele dager gå bort i reise, da blir det liten tid til å gjøre London, altså. Anonymkode: ca227...086
Anonym bruker Skrevet 17. november #8 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har jo fått to svar på det. Hva mer lurer du på? Det er jo ikke lengden på flyreisen i og for seg som spiller noen rolle, men med ditt oppsett så vil jo nesten to hele dager gå bort i reise, da blir det liten tid til å gjøre London, altså. Anonymkode: ca227...086 Ok slapp av 😄 Tenkte kanskje at andre muligens kunne dele litt erfaringer. Veldig fint å få to svar altså, men hvis noen har reist på denne måten, så hadde det vært fint med innspill. Anonymkode: 5f295...80a
Anonym bruker Skrevet 17. november #9 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (14 minutter siden): lengde på reisen og flyreise. Har ikke vært utenlands noe særlig, og vet ikke helt hva det er å se. Og er det dumt å bestille fly med mellomlandinger for en så kort tur? Anonymkode: 5f295...80a Om det ikke går direktefly fra deg så må du jo mellomlande. Men legg til flere dager Anonymkode: dfc7f...67f
Anonym bruker Skrevet 17. november #10 Skrevet 17. november Jeg anbefaler deg å bruke reisesøket på finn.no Da får du opp hvor lang tid flyturen dine + mellomlanding tar. I tillegg må du beregne tid til å reise til nærmeste flyplass, møte opp minst en time før flyet går, flytur, mellomlanding, neste flytur, du må beregne tid til å hente bagasje, gå til jernbanestasjon/undergrunn og ta tog/bane inn til London sentrum. Jeg bor i Bergen, og hvis jeg tar direktefly til London tar det meg ca 6 timer fra dør til dør (jeg bor hos venner sentralt i London). Jeg har vært der mange ganger og vet nøyaktig hvor jeg skal. Jeg kunne fint hatt nok å gjøre i London i flere uker uten å kjede meg. Med planen din går hele lørdagen og hele mandagen vekk i reising. Jeg anbefaler deg å google ting å gjøre i London. London har det meste, shopping, restauranter, museer, teater, parker osv. Det er ikke så lett for andre å vite hva du vil. Anonymkode: 576b9...054
Anonym bruker Skrevet 17. november #11 Skrevet 17. november Det er ikke noe problem å mellomlande, men du må se hva det tar i tid og sammenligne med hvor lang tid det tar å kjøre til nærmeste flyplass som har direktefly. Da vi var i utlandet sist valgte vi å kjøre i 2,5 time for å få direktefly fremfor å kjøre 1 time andre veien og måtte mellomlandet. Forskjellen i kjøretid var mye mindre enn tiden det tar å mellomlande. Så for oss var valget åpenbart, men det er det ikke sikkert det er for deg, det må du se på. Når det kommer til en weekende i en storby som London i førjulstiden synes jeg det var mye styr for liten tid når dere reiser lørdag til mandag. Det blir veldig liten tid i London, så for meg ville det nesten ikke være verdt prisen. Men det er mange som reiser på weekendturer og synes det er helt topp, så igjen er det smak og behag. Om dere reiser grytidlig på lørdag så det er litt igjen av dagen når dere er fremme, og reiser hjem med siste fly på mandag så dere rekker litt før dere skal hjem kan det hende det er nok storby for dere? Anonymkode: 18e08...046
Anonym bruker Skrevet 17. november #12 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe problem å mellomlande, men du må se hva det tar i tid og sammenligne med hvor lang tid det tar å kjøre til nærmeste flyplass som har direktefly. Da vi var i utlandet sist valgte vi å kjøre i 2,5 time for å få direktefly fremfor å kjøre 1 time andre veien og måtte mellomlandet. Forskjellen i kjøretid var mye mindre enn tiden det tar å mellomlande. Så for oss var valget åpenbart, men det er det ikke sikkert det er for deg, det må du se på. Når det kommer til en weekende i en storby som London i førjulstiden synes jeg det var mye styr for liten tid når dere reiser lørdag til mandag. Det blir veldig liten tid i London, så for meg ville det nesten ikke være verdt prisen. Men det er mange som reiser på weekendturer og synes det er helt topp, så igjen er det smak og behag. Om dere reiser grytidlig på lørdag så det er litt igjen av dagen når dere er fremme, og reiser hjem med siste fly på mandag så dere rekker litt før dere skal hjem kan det hende det er nok storby for dere? Anonymkode: 18e08...046 Jeg har sett på flytidene når vi reiser ut, og da går flyet 05:30. Så tar det neste fem tider med mellomlandingen. Det eneste jeg tenker er negativt med så tidlig er at vi må stå opp midt på natta for å få dette til. Da blir vi kanskje veldig slitne utover dagen...? Anonymkode: 5f295...80a
Anonym bruker Skrevet 17. november #13 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har sett på flytidene når vi reiser ut, og da går flyet 05:30. Så tar det neste fem tider med mellomlandingen. Det eneste jeg tenker er negativt med så tidlig er at vi må stå opp midt på natta for å få dette til. Da blir vi kanskje veldig slitne utover dagen...? Anonymkode: 5f295...80a Eller dere kan legge dere tidlig dagen før og ta en powernap på flyet og det går helt fint 👍 Anonymkode: 18e08...046
Anonym bruker Skrevet 17. november #14 Skrevet 17. november Anonym bruker skrev (6 timer siden): lengde på reisen og flyreise. Har ikke vært utenlands noe særlig, og vet ikke helt hva det er å se. Og er det dumt å bestille fly med mellomlandinger for en så kort tur? Anonymkode: 5f295...80a Ja fly med mellomlanding er alltid upraktisk. Noen ganger, (på lenger flyreiser), må man mellomlande. Men til London går det jo fly direkte hver dag. Ville absolutt prøvd å unngå det på en så kort flyreise. Dere bør ha 2-3 dager i London. Be chat gbt sette opp et Londonprogram for dere. Anonymkode: 6efb5...fa8
Iiiiik Skrevet 17. november #15 Skrevet 17. november Jeg ville prøvd å få reist fred kveld, evt til Gardermoen eller hvor det er dere skal fly fra. Da kan dere overnatte der, og dra videre til London lørd morgen. Hvis dere kan dra hjem godt utpå dagen mand får dere en del tid til det dere vil. Det finnes store mengder anbefalinger for turer til London, så det finner dere ut av. Jeg vil helst ha to timer til mellomlanding, da tåler man litt forsinkelse og slipper å løpe gjennom flyplassen ved mellomlanding.
Anonym bruker Skrevet 18. november #16 Skrevet 18. november Jeg synes ikke en tredagershelg i storby er for lite. Det kommer jo an på flytidene, hvilken London-flyplass og om dere har gjennomgående billett. Jeg gidder aldri fly grytidlig om jeg kan velge, men det er jo en smakssak. Gjerne sent hjem. Anonymkode: 679b3...7d2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:20 #17 Skrevet tirsdag kl 10:20 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke en tredagershelg i storby er for lite. Det kommer jo an på flytidene, hvilken London-flyplass og om dere har gjennomgående billett. Jeg gidder aldri fly grytidlig om jeg kan velge, men det er jo en smakssak. Gjerne sent hjem. Anonymkode: 679b3...7d2 Føler du det går fint med kun en hel dag? Vi regner jo med å få endel tid utenom det altså, for vi kommer fram tidlig og drar hjem på ettermiddagen. Anonymkode: 5f295...80a
Sommerkroppen 2029 Skrevet tirsdag kl 10:53 #18 Skrevet tirsdag kl 10:53 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Føler du det går fint med kun en hel dag? Vi regner jo med å få endel tid utenom det altså, for vi kommer fram tidlig og drar hjem på ettermiddagen. Anonymkode: 5f295...80a Dagen man skal reise hjem synes jeg er stress å legge så mange planer for. Er alltid livredd for å ikke være tidsnok på flyplassen.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:10 #19 Skrevet tirsdag kl 16:10 Jeg hadde aldri dratt uten å hatt to hele dager på stedet man skal til. Det kan fort bli forsinkelser, flyselskap har jo tendenser til å g "gjøre som de vil" noen ganger med å forandre avganger, så plutselig blir det en forsinkelse bort og en tidligere avgang på vei hjem. Men det er jo opp til dere å bestemme om dere vil. Men husk for all del at dersom dere bestiller en tur som går med to forskjellige, ikke samarbeidende flyselskaper, kan dere bli sittende med "skjegget i postkassa" om et av selskapene forandrer på en avgang. Da er det i alle fall godt å ha en ekstra dag. Men det er meg, det er bare du som vet hva som passer for deg. Anonymkode: c5092...34d
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #20 Skrevet tirsdag kl 17:58 Jeg har dratt både med direktefly og med mellomlanding på Gardermoen. Det vi måtte tenke på med Gardermoen var å legge inn tid til passkontroll, siden England er utenfor Schengen. Greid å "budsjettere" med litt mer tid enn 40 minutter til overgang, dersom du må stå i kø. Anonymkode: 0b5be...8f1
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #21 Skrevet tirsdag kl 20:03 Nå kommer det jo litt an på formålet med turen. Er det ren shopping, er lørdag til mandag ok, skal dere oppleve London er det lite tid. Kusina mi og jeg drar på rene shoppingturer til London innimellom. Da bestiller vi det vi kan på click&collect før vi drar også plukker vi det bare opp på pickup-point. Ellers har vi faste butikker hvor vi vet vi finner det vi vil shoppe den turen. Så da kan vi fint dra fredags morgen og hjem lørdag kveld. Har ca 1 time til Gardermoen. Vi bestiller da billig hotellrom eller airbnb, for skal bare sove én natt uansett. For å oppleve London har jeg hatt fredag-mandag morgen. Anonymkode: 8982d...3f4
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:25 #22 Skrevet tirsdag kl 23:25 Om jeg var dere ville jeg i det minste ha prøvd å reise fredag kveld. Selv om dere kommer seint fram så får dere i hvert fall to hele dager. Mandagen vil dere ikke få så mye ut av om dere skal fly på ettermiddagen. Dere må jo være tidlig på flyplassen, det tar tid å reise dit osv. Husk å søke om ETA i god tid før dere reiser. Det kan ta noen dager å få det. Anonymkode: fad67...462
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:24 #23 Skrevet onsdag kl 07:24 Anonym bruker skrev (På 17.11.2025 den 9.19): Jeg er ikke så vant til å bestille billetter, men det er kun fly vi må bestille. Vi kan bo hos familie i London. Tenker å reise fra lørdag til mandag, det er det som passer best for oss begge. Nærmeste flyplass tilbyr ikke direkteflyvning til London, så vi må mellomlande og ta det med i beregningen. Det er ikke så mye tid mellom flyet vi kommer med og neste fly vi skal være med på. Kjenner det kan bli litt stress. Er det for lite tid med tre dager? Det går jo litt tid på reise (ca 4-5 timer en vei). Anonymkode: 5f295...80a Det høres ut som svært kort tid. Hadde i det minste reist på fredag, helst torsdag og hjem mandag. Skal dere ikke sjekke inn bagasje så trenger dere ikke så mye tid mellom flygingene, og flyr dere gjennomgående? Anonymkode: ecce8...c53
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:31 #24 Skrevet onsdag kl 07:31 Anonym bruker skrev (På 17.11.2025 den 12.32): Noen som har flere tips? Anonymkode: 5f295...80a Hvor langt unna er en flyplass med direktefly? Ta inn i beregning på tid og pris å vurder om det er bedre å slippe å bytte fly og heller ta tog, buss eller taxi fra den flyplassen som går direkte. Ville dratt fredag morgen, eller fredag hvertfall. Reisedagene blir liksom ikke igjen mye av selv for en kort flytur til London. Anonymkode: 97fb9...032
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:32 #25 Skrevet onsdag kl 07:32 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det høres ut som svært kort tid. Hadde i det minste reist på fredag, helst torsdag og hjem mandag. Skal dere ikke sjekke inn bagasje så trenger dere ikke så mye tid mellom flygingene, og flyr dere gjennomgående? Anonymkode: ecce8...c53 Vi har ikke bagasje som skal sjekkes inn. Men fra flyet lander i København til neste fly går, er bare en halvtime. Anonymkode: 5f295...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå