Gå til innhold

I dag måtte jeg ringe jobb og si at jeg blir forsinka pga krise i heimen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

11 åringen ville ikke at jeg skulle gå på jobb (skulle egentlig gå 06.45) , han ville jeg skulle kjøre han, ville ikkje gå til bussen, vil at eg skal være heime på morgonen. Jeg bryr meg mer om jobben enn om han osv. De bytter heim søndag  ettermiddag. Akkurat nå sitter jeg og venter på vegåpning halv 9 og kommer derfor 1.5 time for sent. Har sett tendens til dette før, spesielt mandag. Hvordan bør jeg egentlig håndtere dette?

Anonymkode: 360ea...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobben er forresten veldig fine, de sier det går bra og ikke stress. Jobber innen helse. HI

Skrevet

Jeg tenker at du må snakke med han i fredstid.

Det er ikke en trassig 3 åring som ikke forstår, det er en stor og sikkert ganske reflektert 11 åring som sliter litt med overgangene og har savnet mamma en uke....

Sett dere ned i kveld når dere begge er rolige og snakk om hva som er vanskelig og hvorfor. Når du forteller det i en sånn setting bør han forstå at jobben ikke er viktigere enn han, men den er viktig. Det er folk som trenger deg på jobb også (syke folk?), og det at du møter på jobb må til fordi det er derfra du får lønn som kan betale hus, mat, klær osv for dere. Det forstår han i en rolig setting.

Men du forstår også at overgangene er vanskelig for han, at han har savnet deg og trenger at du ser han og prioriterer han. Spør hva han ønsker innenfor de rammene dere har. Du må på jobb, men du vil også prøve å møte hans behov. Er det noe dere kan gjøre sammen søndag kveld som gir han "ro i sjelen" og lettere kan håndtere mandags morgen? Han må sette ord på det han også.

Han er såpass stor at dere nok finner ut av det, samtidig som han bare er et barn som trenger mammaen sin. Dere må finne en balanse som fungerer.

Anonymkode: 57824...3c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tenker at du må snakke med han i fredstid.

Det er ikke en trassig 3 åring som ikke forstår, det er en stor og sikkert ganske reflektert 11 åring som sliter litt med overgangene og har savnet mamma en uke....

Sett dere ned i kveld når dere begge er rolige og snakk om hva som er vanskelig og hvorfor. Når du forteller det i en sånn setting bør han forstå at jobben ikke er viktigere enn han, men den er viktig. Det er folk som trenger deg på jobb også (syke folk?), og det at du møter på jobb må til fordi det er derfra du får lønn som kan betale hus, mat, klær osv for dere. Det forstår han i en rolig setting.

Men du forstår også at overgangene er vanskelig for han, at han har savnet deg og trenger at du ser han og prioriterer han. Spør hva han ønsker innenfor de rammene dere har. Du må på jobb, men du vil også prøve å møte hans behov. Er det noe dere kan gjøre sammen søndag kveld som gir han "ro i sjelen" og lettere kan håndtere mandags morgen? Han må sette ord på det han også.

Han er såpass stor at dere nok finner ut av det, samtidig som han bare er et barn som trenger mammaen sin. Dere må finne en balanse som fungerer.

Så fint og klokt svar. Akkurat dette bør du prøve på, hi. 

Skrevet

Her byttet vi fra søndag til fredag - at barna kommer til meg fredag. 
Det utgjorde en stor forskjell for våre barn. De fikk helgen å lande på i «nytt hjem» før ny uke. 
:) 

Anonymkode: 7dc34...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Her byttet vi fra søndag til fredag - at barna kommer til meg fredag. 
Det utgjorde en stor forskjell for våre barn. De fikk helgen å lande på i «nytt hjem» før ny uke. 
:)

Har foreslått å bytte dag med eksmann uten hell. Han var inneforstått med dette i går kveld, men glemmer det på morgonen. HI 

Skrevet

Ville ikke gitt meg på å få bytte dag dersom dette fortsetter. Barnets beste må komme foran egne behov, selv om jeg godt vet av erfaring at dette ikke alltid er tilfelle.. 

Skrevet

Bytte dag. Om eksen din er så vrang at han ikke skjønner det selv basert på utfordringene du får så be han med på FVK

Anonymkode: 1d423...2f9

Skrevet

Når man har en eksmann og et barn til på spekteret er det ikke "bare å bytte dag", det er flere hensyn å ta enn til dette ene barnet.

Hi har skrevet her før, og sagt at både far og det andre barnet er ekstremt avhengig av rutiner og ingen av de vil bytte...

Skrevet

Har du ikke skrevet en tråd om dette før også HI?

Anonymkode: 7f4c4...327

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du ikke skrevet en tråd om dette før også HI?

Anonymkode: 7f4c4...327

Ikkje om denne episoden. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Når man har en eksmann og et barn til på spekteret er det ikke "bare å bytte dag", det er flere hensyn å ta enn til dette ene barnet.

Hi har skrevet her før, og sagt at både far og det andre barnet er ekstremt avhengig av rutiner og ingen av de vil bytte...

Familievernkontoret

Anonymkode: 2b4ec...d0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Denne informasjonen er jo noe hi burde skrive i hovedinnlegget, ikke noe folk skal være nødt til å gjette seg til.

Anonymkode: 34712...d0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Denne informasjonen er jo noe hi burde skrive i hovedinnlegget, ikke noe folk skal være nødt til å gjette seg til.

Anonymkode: 34712...d0c

Det var ikke det jeg tenkte på. Mer om det var noe jeg burde gjort i forhold til jobb, burde jeg f.eks bare gått eller var det riktig å være hjemme?🤔

Skrevet

Du kan ikke bli hjemme hver gang ungen ikke virker.

Anonymkode: 30285...b3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det var ikke det jeg tenkte på. Mer om det var noe jeg burde gjort i forhold til jobb, burde jeg f.eks bare gått eller var det riktig å være hjemme?🤔

Så ungen din skal lide fordi eksmannen er autist? God tankegang... det er jo åpenlyst at barnet har problemer med å bytte søndager, da spiller det ingen rolle hva slags diagnoser far har. Jeg er og sammen med en autist, og er det en ting han bare må jobbe med så er det at hans behov ikke er førstepri over barna sine. Noensinne

Anonymkode: 1d423...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...