Anonym bruker Skrevet 16. november #1 Skrevet 16. november Jeg jobber i en kommune der de har fått det for seg at ingen skal få parkere mer enn maks tre timer i sentrum. De har en stor parkeringsplass i sentrum og mange av de som står der jobber i byen. Fra neste uke kan man bare stå der 3 timer. De mener problemet til folk som skal k\jobbe i byen kan løses ved å stå på en annen plass, som pleier å være full før 8, eller en tredje plass som er enda lenger unna jobben min. Eller så kan man ta buss, mener de som styrer og som har gratis parkeringskjeller under rådhuset. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har vanskeligheter med å gå. Særlig om vinteren. Jeg er ikke så dårlig at jeg får handikapkort (det er det nesten ingen som får i denne kommunen), men jeg er ikke så frisk at jeg kan parkere over en km fra jobb og gå det hver dag på vinteren. Det går ikke buss her jeg bor og om jeg skal kjøre til hovedveien og ta bussen derfra så er det ingen steder å parkere. Det eneste alternativet mitt nå er å parkere på en plass som koster 150,- pr. dag. Det har jeg ikke råd til. Er det noen som vet om det finnes noen ordninger man kan søke på hos NAV eller andre steder for å kunne komme meg til jobb og samtidig ikke gå i minus? Anonymkode: e106f...587
Anonym bruker Skrevet 16. november #2 Skrevet 16. november Man får som man stemmer på, så her har folket fått som de vil. Anonymkode: 199a1...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. november #3 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Man får som man stemmer på, så her har folket fått som de vil. Anonymkode: 199a1...4a2 Alle utenom deg da eller Anonymkode: 42578...bc8
Anonym bruker Skrevet 16. november #4 Skrevet 16. november Samme her, politikerene lever i en egn boble. De satt opp betalingsautomater på alle kommunale parkeringsplasser i kommunen utenom den utenfor rådhuset, for der var det ikke nødvendig.... Tviler på at det finnes noe økonomisk støtte å få. Anonymkode: 42578...bc8
Anonym bruker Skrevet 16. november #5 Skrevet 16. november Håpløst. Jeg ville tatt det opp med arbeidsgiver, om de trenger deg så finner de en løsning. Evt kan du legge ut i noen grupper på Facebook og høre om det er noen som kan leie ut en parkeringsplass på dagtid - sikkert mange som bor der og kjører til jobb og parkeringen står ledig hele dagen 😊 Anonymkode: 65baf...182
Anonym bruker Skrevet 16. november #6 Skrevet 16. november Mens jeg bor i en drittkommune som ikke begrenser parkering. Alle parkeringsplasser inne i sentrumskjernen er holdt opp av folk som jobber der eller parkerer for å ta buss til byen. Det er en stor parkeringsplass rett ved sentrum som kan brukes, men folk gidder ikke gå litt og de handelsdrivende sliter fordi kunder ikke finner parkering og heller velger å kjøre til kjøpesenteret i nabokommuen. Til lags åt alle kan ingen gjera.. Anonymkode: e457c...b4c
Anonym bruker Skrevet 16. november #7 Skrevet 16. november Gratis parkering på jobb er ingen menneskerett, det er mange som ikke har det. Den ene venninnen min leier en privat parkeringsplass i byen, men vet ikke hvor mye hun betaler for det. Det er et alternativ da, om du finner noen som har ledig plass på gårdsplassen å leie ut. Anonymkode: fb990...f1d
Anonym bruker Skrevet 16. november #8 Skrevet 16. november 1 hour ago, Anonym bruker said: Alle utenom deg da eller Anonymkode: 42578...bc8 Jeg har fått det som jeg vil jeg der jeg bor Anonymkode: 199a1...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. november #9 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man får som man stemmer på, så her har folket fått som de vil. Anonymkode: 199a1...4a2 Så du har fått det som du vil. Det er du nok svært fornøyd med. Men kjipt for hi, da. Anonymkode: 5c460...2a2
Anonym bruker Skrevet 16. november #10 Skrevet 16. november Problemet med parkeringsplasser der det er fritt fram er at de blir fylt opp med folk som bruker det som privatparkering. Lemper bilen sin der og drar til Syden… Anonymkode: dc9ae...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. november #11 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man får som man stemmer på, så her har folket fått som de vil. Anonymkode: 199a1...4a2 ? Anonymkode: 8af9e...1c2
Anonym bruker Skrevet 16. november #12 Skrevet 16. november 150kr/dagen for parkering er 750 kr i uka. Jeg skjønner at det er mye, men du tjener uansett mer på å jobbe enn på å leve på nav og ikke betalte for parkering. Kan det være en løsning å kjøpe en billig elscooter for den 1km bort til der du kan parkere gratis? Samkjøre med noen andre? Anonymkode: c0552...009
Anonym bruker Skrevet 16. november #13 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (11 minutter siden): 150kr/dagen for parkering er 750 kr i uka. Jeg skjønner at det er mye, men du tjener uansett mer på å jobbe enn på å leve på nav og ikke betalte for parkering. Kan det være en løsning å kjøpe en billig elscooter for den 1km bort til der du kan parkere gratis? Samkjøre med noen andre? Anonymkode: c0552...009 Takk for konstruktive tips. Det er ikke gratis der jeg parkerer nå heller, men der koster det 50 kroner dagen. Elscooter har jeg aldri prøvd, synes det ser skummelt ut, men det kan jo være en ting å prøve når det er tørt på bakken. Det går vel ikke i snø og kulde og det er da leddene mine er som verst? Jeg tenkte mer på om det finnes støtteordninger for å dekke reiseutgifter til jobb. Det er fare for at jeg ender med sykemeldinger av ekstrabelastningen med å gå og det vil jo være bedre for arbeidsgiver at jeg klarer å stå i jobben. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gratis parkering på jobb er ingen menneskerett, det er mange som ikke har det. Den ene venninnen min leier en privat parkeringsplass i byen, men vet ikke hvor mye hun betaler for det. Det er et alternativ da, om du finner noen som har ledig plass på gårdsplassen å leie ut. Anonymkode: fb990...f1d Det er jo en idé. Takk. Jeg skal sjekke litt rundt i nærheten av jobb. Anonymkode: e106f...587
Anonym bruker Skrevet 16. november #14 Skrevet 16. november Jeg bor i en bykommune og her har det 'alltid' vært slik. Det koster ca 250-300 kroner dagen å parkere i sentrum (parkeringshus) eller litt over 2000 i måneden. Gateparkeringer koster også, men har en begrensning på 2 timer. Arbeidsplasser har ikke lov å ha så mange parkeringsplasser (les omtrent ingen). Innfartsparkeringene er fulle før 06:30 - 07 så det passer dårlig for de med små barn. Det noen arbeidsgivere har gjort er å betale månedsabonnement for noen parkeringsplasser. Disse kan ansatte søke om å benytte om man har spesielle behov en dag. Det er mulig arbeidsgiver kan leie en plass for deg om du har god begrunnelse som gjør at de andre ikke synes det er urettferdig. Kanskje det er mulig å samarbeide om samkjøring med noen av de andre? Anonymkode: 369f2...d63
Anonym bruker Skrevet 17. november #15 Skrevet 17. november Nei, det finnes ingen ordninger for dette. Det er helt vanlig å ha det slik. Anonymkode: dc576...6cb
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:49 #16 Skrevet tirsdag kl 06:49 Jeg anbefaler deg å kontakte lege og arbeidsgiver og be om tilpasning. For en frisk person tar det under 15 minutter å gå 1 km. Hvis du ikke er i stand til å få et kvarter har du åpenbart behov for egen parkeringsplass, enten handicap-bevis eller reservert plass på jobb. Eventuelt vil kanskje arbeidsgiver sponse parkering for deg? Jeg synes man bør unngå privatbilisme når det er mulig, men jeg støtter gode unntaksordninger for personer med spesielle behov. Anonymkode: f99d0...405
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:24 #18 Skrevet tirsdag kl 20:24 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg anbefaler deg å kontakte lege og arbeidsgiver og be om tilpasning. For en frisk person tar det under 15 minutter å gå 1 km. Hvis du ikke er i stand til å få et kvarter har du åpenbart behov for egen parkeringsplass, enten handicap-bevis eller reservert plass på jobb. Eventuelt vil kanskje arbeidsgiver sponse parkering for deg? Jeg synes man bør unngå privatbilisme når det er mulig, men jeg støtter gode unntaksordninger for personer med spesielle behov. Anonymkode: f99d0...405 Jeg kan gå en km eller mer om sommeren, men ikke om vinteren. Arbeidsplassen har 3 parkeringsplasser. 1 til sjefen og 2 handikap. Jeg er ikke dårlig nok til å få det i følge kommunen. Jeg tror jeg har landet på å leie parkeringsplass i et bygg bare et kvartal unna jobb. Det koster litt, men mindre enn alternativet. Dessuten er jeg da sikret plass uansett. Anonymkode: e106f...587
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:50 #19 Skrevet tirsdag kl 20:50 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg kan gå en km eller mer om sommeren, men ikke om vinteren. Arbeidsplassen har 3 parkeringsplasser. 1 til sjefen og 2 handikap. Jeg er ikke dårlig nok til å få det i følge kommunen. Jeg tror jeg har landet på å leie parkeringsplass i et bygg bare et kvartal unna jobb. Det koster litt, men mindre enn alternativet. Dessuten er jeg da sikret plass uansett. Anonymkode: e106f...587 Høres ut som en god løsning 😊 Anonymkode: dc9ae...3cc
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden De fleste har ikke gratis parkering når de jobber. Som oftest er det kun gratis parkering når man bruker egen bil i tjenesten. Jeg skjønner din frustrasjon, men du må nok betale 150 kr dagen. Anonymkode: b1c6a...6ba
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #21 Skrevet 16 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): De fleste har ikke gratis parkering når de jobber. Som oftest er det kun gratis parkering når man bruker egen bil i tjenesten. Jeg skjønner din frustrasjon, men du må nok betale 150 kr dagen. Anonymkode: b1c6a...6ba Jeg har funnet en løsning, men takk for sympati. Jeg har aldri hatt gratisparkering, men en økning med 100,- pr. dag ble for dyrt for mitt budsjett. Frustrasjonen min går også mye på at politikernes svar på dette er "kjør kollektivt" når de vet at store deler av kommunen kun har skolebuss og at den naturlig nok kjører til skolen og ikke til byen. Anonymkode: e106f...587
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #22 Skrevet 16 timer siden Anonym bruker skrev (På 18.11.2025 den 21.24): Jeg kan gå en km eller mer om sommeren, men ikke om vinteren. Arbeidsplassen har 3 parkeringsplasser. 1 til sjefen og 2 handikap. Jeg er ikke dårlig nok til å få det i følge kommunen. Jeg tror jeg har landet på å leie parkeringsplass i et bygg bare et kvartal unna jobb. Det koster litt, men mindre enn alternativet. Dessuten er jeg da sikret plass uansett. Anonymkode: e106f...587 Virker ikke beina dine om vinteren? Anonymkode: 5be71...020
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #23 Skrevet 15 timer siden Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Virker ikke beina dine om vinteren? Anonymkode: 5be71...020 Herlighet, for et unødvendig spørsmål. Hun skriver jo at hun har vanskelig for å gå, spesielt om vinteren. Anonymkode: 42578...bc8
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #24 Skrevet 15 timer siden Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Frustrasjonen min går også mye på at politikernes svar på dette er "kjør kollektivt" når de vet at store deler av kommunen kun har skolebuss og at den naturlig nok kjører til skolen og ikke til byen. Samtidig som de selv har grei parkering. Jeg skjønner deg veldig godt. Anonymkode: 42578...bc8
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #25 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Virker ikke beina dine om vinteren? Anonymkode: 5be71...020 Jo, de virker, men jeg har mye mer smerter om vinteren. Anonymkode: e106f...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå