Gå til innhold

Er dette ok av en lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har du så lite empati og forståelse? Det er er verre enn å komme noen minutter for sent. 

Anonymkode: 38cf3...1e0

Det er ingen som har sagt at det er så grusomt å komme et par minutter for sent. Alle har gjort det, og alle forstår det. Poenget er at forsentkommimgen forstyrrer undervisning og ødelegger for de som kom da de skulle. Derfor er det helt rimelig å låse døren. Det må være likt for alle. Hvis alle det er synd på skal lære at det er greit at de kommer og går som de føler for, gjør man dem jo verdens største bjørnetjeneste mtp den verden de skal ut i etterpå. 

Anonymkode: cd838...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Rapportert. 

For hva da?

Anonymkode: 2b975...239

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Rapportert. 

Det er ikke regelbrudd å ha meninger du ikke er enig i.

Anonymkode: db670...afa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det der vel ikke lov, i hvertfall ikke i forhold til brannforskrifter 

Anonymkode: 596b7...44e

Tipper skolen har kontroll på det der, altså.

Skrevet

https://www.ung.no/oss/rYFaT4Hj0JassVhSVSgD8w

https://www.utdanningsnytt.no/privatskoler-tilsyn/laste-dora-for-elever-kan-vaere-brudd-pa-grunnloven/368104

Det at lærer her vet om forhistorien til dette barnet mener jeg gjør saken mer alvorlig.

En ting er om barnet stadig kommer for sent og både slik og på andre måter ødelegger undervisning for de andre og hadde fått advarsler om at det får konsekvenser om det stadig fortsetter. Men hvis dette er enkeltepisode, ev. noe som skjer sjeldent, så burde man forvente at læreren - med et barn som har denne forhistorien - slapp inn eleven og heller etter timen tok en prat med barnet.

Anonymkode: 47cb9...6bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tipper skolen har kontroll på det der, altså.

Tydeligvis ikke, om man ser på regelverket...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For alt du vet har de dører som automatisk låser seg opp når brannalarmen utløser seg. Skolen har nok langt bedre kontroll på dette enn deg.

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke ungene har lært  å følgee regler før de begynte i 8 klasse.

Kan fint lære regler uten at man følger de...

Anonymkode: a9ea2...ca3

Skrevet

Ikke ok av lærer.

Anonymkode: 9202f...557

Skrevet

For alt du vet har de dører som automatisk låser seg opp når brannalarmen utløser seg. Skolen har nok langt bedre kontroll på dette enn deg.

Automatikk er supert, det, helt til det en dag ikke fungerer.

Viser forøvrig til de lenkene jeg la ved over som viser at det ikke er lov å låse dører på den måten som Ts har beskrevet.

Det er naivt å tro at alle skoler og lærere har full kontroll på dette, når man ser at feil gjøres i slike saker.

Skrevet

Automatikk er supert, det, helt til det en dag ikke fungerer.

Viser forøvrig til de lenkene jeg la ved over som viser at det ikke er lov å låse dører på den måten som Ts har beskrevet.

Det er naivt å tro at alle skoler og lærere har full kontroll på dette, når man ser at feil gjøres i slike saker.

Thomas Nordahl (!) som sier at det KAN være et brudd på grunnloven fordi elevene har rett på utdanning? 
Men ja, det føyer seg jo eventuelt bare inn i rekken over grenser lærere ikke kan sette for barn og unge. 

Skrevet

Det er helt greit at en ungdomsskole har som regel at om man kommer mer enn et visst antall minutter for sent får man fravær og må utebli fra hele timen. Men da må samme regel gjelde for alle, og hele skolen, hver enkelt lærer kan ikke sette slike regler for seg selv.

Alle har en forklaring, unnskyldning e.l. for å komme for sent, men læreren har et ansvar for å holde en undervisning som blir minst mulig avbrutt av elever som "kommer og går".

Anonymkode: fe982...c56

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har du så lite empati og forståelse? Det er er verre enn å komme noen minutter for sent. 

Jeg har empati og forståelse for læreren som har et hav av elever som kommer for sent.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor låser dere? Er ikke det brudd på brannforskriftene?

Anonymkode: 36209...72d

Elektroniske låser. Ikke låst fra innsiden. 

Anonymkode: 610d5...744

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Elektroniske låser. Ikke låst fra innsiden. 

Hva er tanken bak det? Jeg skjønner ikke behovet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Uvedkommende kan ikke komme inn i klasserommet. Klasserom blir ikke stående ulåst i friminutt eller når de ikke er i bruk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er forskjell på å ha en skole på bygda og midt i storbyen...

Det er store forskjeller i dette landet på hvor skolene ligger. Om en skole har erfaringer med folk som tar seg inn og ikke skal være der så skjøner jeg at de går for en sånn løsning.

Vi bor i en mindre by, og skolen til mine barn ligger faktisk litt utenfor sentrum. Likevel skjer det rett som det er at uvedkommende tar seg inn. Elever fra andre skoler som er forelsket i noen på vår skole er en ting, men plutselig kommer det 4 stykker som skal "ta" noen på vår skole, og det har også skjedd at det kommer noen som selger narkotika 🙈

Her er ikke utgangsdørene låst da, men om de hadde fått en smekklås som ikke kunne åpnes utenfra, bare innenfra, hadde jeg ikke reagert på det altså.

Skrevet

Jeg har sympati for barnet ditt, men jeg må holde med læreren her. Det er forstyrrende for lærerens undervisning og samtlige andre barn i den klassen som kom i tide. Læreren har antagelig 20 av 25 elever som har en trist historie, en diagnose av et eller annet slag eller noe annet som gjør at de føler seg berettiget til spesialbehandling.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å ha en skole på bygda og midt i storbyen...

Det er store forskjeller i dette landet på hvor skolene ligger. Om en skole har erfaringer med folk som tar seg inn og ikke skal være der så skjøner jeg at de går for en sånn løsning.

Vi bor i en mindre by, og skolen til mine barn ligger faktisk litt utenfor sentrum. Likevel skjer det rett som det er at uvedkommende tar seg inn. Elever fra andre skoler som er forelsket i noen på vår skole er en ting, men plutselig kommer det 4 stykker som skal "ta" noen på vår skole, og det har også skjedd at det kommer noen som selger narkotika 🙈

Her er ikke utgangsdørene låst da, men om de hadde fått en smekklås som ikke kunne åpnes utenfra, bare innenfra, hadde jeg ikke reagert på det altså.

Vi har bodde noen år i utlandet, og da hadde de låser som ikke kunne åpnes utenfra. Kom vi / barnet for sent, måtte vi gå via resepsjonen for å komme inn. Elevene ble hentet ute / sluppet inn noen ca 5 minutter før skolestart for når klokka ringte, skulle alle sitte klarer enten i gangen eller i klasserommet, alt etter alder.  Veldig god lærdom.  Her er det føles det nesten at det er sånn, i mange tilfeller, at skolestart er siste frist for å slippe barnet av på parkeringsplassen....  

Anonymkode: acc84...271

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Men nå har vi altså fått til svar at det er et behov for det, og at det fint lar seg gjøre uten å bryte brannforskriftene. Så da kan vi legge den ballen død.

Skrevet

Ikke greit! Jeg hadde nok tatt en nokså sint telefon til den læreren. Har selv hatt barn til et barn med skolevegring, og vet hvor utrolig tøft det er. 

Anonymkode: 85b49...d7d

Skrevet

Det høres litt rigid ut, men læreren har jo ansvar for en hel klasse. Det som er riktig for ditt barn, HI, kan slå negativt ut for resten av klassen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...