Anonym bruker Skrevet 16. november #1 Skrevet 16. november Barnet mitt går i 8 klasse. Barnet kom for sent til undervisning og lærer nektet han å komme inn i klasserommet! Barnet banket på vinduet til klasserommet og lærer så han, men valgte å ignorere han og ikke åpne døra så han slapp inn til undervisningen! ( foran hele klassen). Barnet sto utenfor i 15 min før han banket på et annet vindu ( en annnen klasse) og en annen lærer slapp han inn… Er dette ok reaksjon fra en lærer? Dette barnet har hatt skolevegring på barneskolen og har en positiv utvikling på ungdomsskolen. Anonymkode: c15e8...029
Anonym bruker Skrevet 16. november #2 Skrevet 16. november Hvorfor kom han for sent? Riktig av lærer, han kommer nok ikke for sent igjen. Skolevegring er bare tull. Anonymkode: 8a858...0cb
Anonym bruker Skrevet 16. november #3 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor kom han for sent? Riktig av lærer, han kommer nok ikke for sent igjen. Skolevegring er bare tull. Anonymkode: 8a858...0cb Barnet har hatt ett søsken som har vært alvorlig sykt i flere år! Søskenet har vært innlagt på sykehus i 18 mnd! Dette vet ungdomskolen godt da de har hatt søsken som elev under sykdommen. Så barnet det er snakk om er pårørende til et søsken som har vært dødssyk! Og har ettervirkninger av dette! Håper du aldri får et barn med skolevegring får jeg kan love deg at det ikke er tull! Anonymkode: c15e8...029
Østerdølen Skrevet 16. november #4 Skrevet 16. november Siden dette er en 8. klasselev, med en skolehistorikk, synes jeg ikke det var greit. Hadde det vært 9. eller 10. etter at alle elevene visste konsekvensene for å komme or sent, hadde det vært noe annet.
Anonym bruker Skrevet 16. november #5 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barnet sto utenfor i 15 min før han banket på et annet vindu ( en annnen klasse) og en annen lærer slapp han inn… Slapp barnet inn hvor? Inn vinduet? Låses ytterdøra til skolen? Om barnet ikke slapp inn i klasserommet kunne han vel bare spurt noen i admin. eller rektor om å slippe ham inn i klasserommet. Anonymkode: a7c62...512
Anonym bruker Skrevet 16. november #6 Skrevet 16. november Det har ikke læreren lov til å gjøre. Og ekstra ille med forhistorien til ditt barn. Synes du skal melde fra om dette. Jeg klarer ikke å lime inn lenke, men hvis du googler finner du blant annet en artikkel i utdanningsnytt som bekrefter dette. Anonymkode: 3757c...4d7
Anonym bruker Skrevet 16. november #7 Skrevet 16. november Jeg tenker det er en fair konsekvens. Men pga bakgrunn til barnet ditt, så tenker jeg det er viktig å ta barnet inn når det kommer Anonymkode: d1eff...72b
Anonym bruker Skrevet 16. november #8 Skrevet 16. november Gjerne ikke ok i denne sammenhengen, MEN vet du hvor mange unger som alltid kommer for sent til skolen? Har du andre forslag til hvordan få de og foreldre til å forstå at det ikke er ok? Slik lager bråk og dårlig stemning i et klasserom. På eksamen låser de gjerne døra når klokka er der, kommer du for sent, får du ikke ta eksamen. Det med forsent komming til skolen begynner vel ofte på barneskolen….. har isåfall hatt flere år på å gjøre noe med det. Anonymkode: 2a8e9...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. november #9 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barnet har hatt ett søsken som har vært alvorlig sykt i flere år! Søskenet har vært innlagt på sykehus i 18 mnd! Dette vet ungdomskolen godt da de har hatt søsken som elev under sykdommen. Så barnet det er snakk om er pårørende til et søsken som har vært dødssyk! Og har ettervirkninger av dette! Håper du aldri får et barn med skolevegring får jeg kan love deg at det ikke er tull! Anonymkode: c15e8...029 Men det at er søsken har vært dødssyk er vel ikke Ibsen selv grunn nok til å komme for sent på skolen? Hvorfor kom han for sent? Forsov han seg? Rakk han ikke bussen? Hvis han hadde en dårlig dag og lå og gråt på morgenen så burde du jo ha ringt til skolen og gitt beskjed om at han ble forsinket. Anonymkode: db670...afa
Anonym bruker Skrevet 16. november #10 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor kom han for sent? Riktig av lærer, han kommer nok ikke for sent igjen. Skolevegring er bare tull. Anonymkode: 8a858...0cb Skjerp deg! Anonymkode: 99bb2...d87
Anonym bruker Skrevet 16. november #11 Skrevet 16. november Det er ikke greit i første halvår av 8. klasse. Senere er det helt grei reaksjon på forsentkomming. Anonymkode: 36209...72d
Anonym bruker Skrevet 16. november #12 Skrevet 16. november For en påkjenning for dere og ham dette må ha vært 😢 Jeg skjønner at det er naturlig å tenke at han bør få litt slack. Men det er livsfarlig å lære barna at de skal få spesialbehandling fordi de «har det vondt» Spill med åpne kort hvis dagene er vanskelige. Ta straffen som vanlige folk når han har gjort noe galt. Helt vanlig at lærer låser klasserommet. Anonymkode: cd838...6ba
sug lut Skrevet 16. november #13 Skrevet 16. november Flott. Du trenger ikke bygge et tårn av forklaringer - det er uansett bare uvesentlig. Ingen unnskyldninger hjelper på at ungen ikke er i tide.
Anonym bruker Skrevet 16. november #14 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke greit i første halvår av 8. klasse. Senere er det helt grei reaksjon på forsentkomming. Anonymkode: 36209...72d Hvorfor er det ikke greit i første halvår, men greit senere? Det er jo ikke som om ungene begynner på skollen i 8 klasse. Anonymkode: 2b975...239
Anonym bruker Skrevet 16. november #15 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det ikke greit i første halvår, men greit senere? Det er jo ikke som om ungene begynner på skollen i 8 klasse. Anonymkode: 2b975...239 Om du virkelig trenger en forklaring på hvorfor jeg mener det, tipper jeg at uansett hva jeg skriver så går det ikke inn. Derfor gidder jeg ikke. Anonymkode: 36209...72d
Anonym bruker Skrevet 16. november #16 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om du virkelig trenger en forklaring på hvorfor jeg mener det, tipper jeg at uansett hva jeg skriver så går det ikke inn. Derfor gidder jeg ikke. Anonymkode: 36209...72d Ja, jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke ungene har lært å følgee regler før de begynte i 8 klasse. Anonymkode: 2b975...239
Anonym bruker Skrevet 16. november #17 Skrevet 16. november Låser de dørene på skolen??? Anonymkode: 14ef1...781
Anonym bruker Skrevet 16. november #18 Skrevet 16. november Ikke greit. Jeg jobber i en vidergående skole. Ikke lærer, men miljøarbeider. Der har vi problemer med flere elever av ulike årsaker. Etter mye prøving og feiling har vi lært at det å straffe de hjelper ikke. Men å møte de med forståelse og kjærlighet hjelper mye. De fleste av de har utfordringer utenfor skolen. Det kan være problemer hjemme som gjør at det går utover skolen. Dette er bare noe vi på min skole jobber med. Og vi ser en fin utvikling Anonymkode: 78d20...63c
Anonym bruker Skrevet 16. november #19 Skrevet 16. november Som mor til et barn som har hatt store utfordringer på skolen vil jeg definitivt si nei. Mitt barn går på 9. trinn nå og lærerne har brukt hele 8. trinn på å bøte nok på skadene fra barneskolen til at barnet mitt nå opplever at hen har noe å bidra med og at de voksne vil ha hen der. Barneskolen ble ødelagt av voksne som ikke hadde verktøy til å bygge gjensidig tillit og som manglet innsikt til å unngå at barnet ble misforstått. En sånn opplevelse av tydelig avvisning og uthenging foran klassen kunne ha ødelagt alle muligheter for å mestre ungdomsskolen. Mitt barn er populær, et barn som ikke har en sterk sosial posisjon kan det ha enda større konsekvenser for. Anonymkode: ed6cb...a03
Anonym bruker Skrevet 16. november #20 Skrevet 16. november Jeg jobber i vgs og hos oss er alle klasseromsdører låst når de er lukket. Pleier å lukke døra sånn ca 3 minutter etter at timen begynner. De som kommer etter det, må banke på, og de får absolutt komme inn, men de får anmerkning for forsentkomming. De fleste lærer etter et par ganger, noen få lærer aldri. De som sender beskjed om at de er forsinka blir sett på med mildere øyne. Noen elever er vi glad for at i det hele tatt kommer. Vi er gode på individuell tilpasning. Anonymkode: 610d5...744
Anonym bruker Skrevet 16. november #21 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg jobber i vgs og hos oss er alle klasseromsdører låst når de er lukket. Pleier å lukke døra sånn ca 3 minutter etter at timen begynner. De som kommer etter det, må banke på, og de får absolutt komme inn, men de får anmerkning for forsentkomming. De fleste lærer etter et par ganger, noen få lærer aldri. De som sender beskjed om at de er forsinka blir sett på med mildere øyne. Noen elever er vi glad for at i det hele tatt kommer. Vi er gode på individuell tilpasning. Anonymkode: 610d5...744 Hvorfor låser dere? Er ikke det brudd på brannforskriftene? Anonymkode: 36209...72d
Anonym bruker Skrevet 16. november #22 Skrevet 16. november Det der vel ikke lov, i hvertfall ikke i forhold til brannforskrifter Anonymkode: 596b7...44e
Anonym bruker Skrevet 16. november #23 Skrevet 16. november Døren til klasserommene skal vel ikke være låst når det er undervisning Anonymkode: 78d20...63c
Anonym bruker Skrevet 16. november #24 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor kom han for sent? Riktig av lærer, han kommer nok ikke for sent igjen. Skolevegring er bare tull. Anonymkode: 8a858...0cb Rapportert. Anonymkode: 38cf3...1e0
Anonym bruker Skrevet 16. november #25 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke ungene har lært å følgee regler før de begynte i 8 klasse. Anonymkode: 2b975...239 Har du så lite empati og forståelse? Det er er verre enn å komme noen minutter for sent. Anonymkode: 38cf3...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå