Anonym bruker Skrevet 15. november #1 Skrevet 15. november Her smalt det på flere fronter, så jeg har både blitt ufør og singel på kort tid så inntekten min har jo gått drastisk ned. Jeg har vært i litt sånn "panikk" modus og greide ikke tenke klart eller se løsninger, måtte bare få alt på plass og lande først. Hvor kan jeg spare inn, hva lønner det seg å begynne med og hva kan kuttes helt ut? Har barn på barne og ungdomsskolen. Hadde uføreforsikring som kunne brukes som egenkapital, så jeg har greid å skaffe meg en bolig, men har jo lån. Ut fra oppsatt budsjett ser utgifter fortsatt høyere ut enn Inntekt, men fram til nå har jeg måtte brukt endel penger på å skaffe alt jeg måtte ha I huset da. Jeg sover nesten ikke pga tankene om økonomi, og om det kommer til å gå rundt. Anonymkode: 43891...e97
Anonym bruker Skrevet 15. november #2 Skrevet 15. november Hvis du har fått boliglån i banken med uførekapital fra forsikringen, så har de vel beregnet din framtidige inntekt utfra uføretrygd du mottar, barn, barnebidrag, bil osv. Hvor kommer «panikk» modus fra? Jeg spør fordi jeg selv er i dialog med flere banker ang lån som singel, det er jammen beregninger til minste prikk som både banken og jeg selv gjør … Lag oversikt, ta avdragsfrihet i ett år eller noe, planlegg matinnkjøp, kjøp klær og sko til barna på salg så langt det lar seg gjøre, ikke planlegg ferie- det har du antageligvis ikke råd til Anonymkode: c1e03...50d
Anonym bruker Skrevet 15. november #3 Skrevet 15. november Handle brukt på Finn, Tise, loppemarked, bruk gi-bort-tjenester på Finn, kjøp rotgrønnsaker i sesong og bruk linser/bønner/kikerter i stedet for kjøtt, bak brød selv, følg med på tilbud, dropp ferdigmat og brus og annet du ellers ikke har godt av, si opp abonnementer du strengt tatt ikke trenger, selg det du kan få penger for. Anonymkode: 8b4e4...f52
Anonym bruker Skrevet 15. november #4 Skrevet 15. november Ting du kan kutte ut er, (evt vel og merke) tobakk eller snus, brus og snacks. Ofte skjulte kostnader der man ikke nødvendigvis ser. Slå av lys i rom du ikke er i for å spare strøm. Masse småting du kan spare mye på. Ikke nødvendigvis store ting man er avhengig av. Anonymkode: 4360b...c81
Anonym bruker Skrevet 15. november #5 Skrevet 15. november Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Slå av lys i rom du ikke er i for å spare strøm. Det har vel lite for seg med d pærene vi har i dag? Anonymkode: 445bf...5c7
Anonym bruker Skrevet 15. november #6 Skrevet 15. november Har du justert skattekortet ditt ut i fra ny inntekt og nytt rentefradrag? Når du nå har et boliglån alene får du hele rentefradraget. Og barna, har du de over 60%? Da kan du søke om enslig forsørger tillegg på barnetrygd. Anonymkode: 8aaf6...56e
Anonym bruker Skrevet 15. november #7 Skrevet 15. november Se på abonnementer. Har du noe som tusler og går og trekker penger hver måned og som du ikke tenker på? Strømmetjenester, lydbøker, spill, aviser? Sjekk priser på mobilabonnement, forsikring ol. Prøv å finne eller forhandle deg fram til lavere pris. Undersøk om du kan ha rett til bostøtte fra Husbanken. Anonymkode: a4b6e...326
Anonym bruker Skrevet 16. november #8 Skrevet 16. november Kutt i strømmetjenester og mobilabonement. Innfør klesstopp. Gå over forsikringer og be om et nytt tilbud. Lag ukesmenyer basert på tilbud og hold deg til dem. Aldri kjøp takeaway eller spis ute uten at det er planlagt. Anonymkode: 320ff...b10
Anonym bruker Skrevet 16. november #9 Skrevet 16. november Bak brød selv. Jeg laget en langpanne med matpakkeruter i dag og det koster omtrent ingenting. Et brød koster tre ganger så mye, sikkert. Anonymkode: 4ebd3...1eb
Anonym bruker Skrevet 16. november #10 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Bak brød selv. Jeg laget en langpanne med matpakkeruter i dag og det koster omtrent ingenting. Et brød koster tre ganger så mye, sikkert. Anonymkode: 4ebd3...1eb Lyst til å dele oppskrift? Anonymkode: 445bf...5c7
Anonym bruker Skrevet 16. november #11 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Lyst til å dele oppskrift? Anonymkode: 445bf...5c7 Det ble helt på slump! Men kanskje 7 dl vann, en halv pose tørrgjær og litt salt. Så hadde jeg oppi en god neve eller to med havregryn, omtrent like mye grovt sammalt hvetemel og så fint hvetemel til en passe deig, ikke for fast. Lot det heve, trykket den ut på bakepapir i en langpanne og etterhevet . Så rutet jeg opp med pizzahjul før jeg stekte på 200 grader i en halvtime. https://krem.no/hjem/mjuke-matpakkeruter/ Disse er også gode. Anonymkode: 4ebd3...1eb
Anonym bruker Skrevet 16. november #12 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det ble helt på slump! Men kanskje 7 dl vann, en halv pose tørrgjær og litt salt. Så hadde jeg oppi en god neve eller to med havregryn, omtrent like mye grovt sammalt hvetemel og så fint hvetemel til en passe deig, ikke for fast. Lot det heve, trykket den ut på bakepapir i en langpanne og etterhevet . Så rutet jeg opp med pizzahjul før jeg stekte på 200 grader i en halvtime. https://krem.no/hjem/mjuke-matpakkeruter/ Disse er også gode. Anonymkode: 4ebd3...1eb Tusen takk 😊 brukte du langpanne til ovn? Hvor tykke blir de? Anonymkode: 445bf...5c7
Anonym bruker Skrevet 16. november #13 Skrevet 16. november Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tusen takk 😊 brukte du langpanne til ovn? Hvor tykke blir de? Anonymkode: 445bf...5c7 Sånn ca 4 cm? Langpanna i ovnen ja. Deler i kanskje 4 den ene veien og 5/6 den andre? Så er de tykke nok til at de holder greit om du deler dem i to, fyller i pålegg og legger dem sammen. Det mine unger kaller en dobbeldekker☺️ renslig å spise og holder fast salatblader og annet uten problemer. Anonymkode: 4ebd3...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå