Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #1 Skrevet 14. november 2025 Mannen tok « sykt barn» dag for å hvile. Det unner jeg han, for han er ekstremt sliten og på felgen, noe som gjør at jeg tolerer mer av dårlig humør. I dag hadde jeg avspassering selv. Jeg tenkte jeg skulle gjøre ordentlig rent på soverommet til barna. For å gjøre det, måtte jeg hente noen ting fra soverommet vårt. Det jeg ikke forstod, var at mitt nærver stresset min samboer som skulle drikke kaffe der inne i fred og ro. Jeg hadde gledet meg til å gjøre rent og passet på mens det var mulig. Jeg var der inne 3 ganger, kjapt hver gang. Dette provoserte min samboer så mye at det bikket over. Han går rasende ut av soverommet og bort til kjøkkenet det han demonstrativt begynnet å vaske av stoler og bord. Jeg sier « jeg unner deg virkelig en rolig dag. Jeg skal ut nå, så bare slapp av. Jeg vil at du gjør det». Måten han da svarer på er « SLAPPE AV, du ødela morgenstunden min, her skal vi ikke slappe av! Neida! Ikke snakk til meg, bare ikke snakk til meg» Jeg gikk unna og tenkte « nok en dag med sinna samboer» Det var litt mer gneldring fra han før jeg dessverre eksploderte og truet med å flytte ut for 100 gang. Han gikk etter meg og fortsatte med gneldringen. I går var han furt fordi barna ikke liker de samme tingene han liker og sammenlignet de med andre sine barn. Stort sett er han miserabel Dagen før det var han sur fordi jeg stod i veien da jeg forsøkte å hjelpe han Anonymkode: 9cc71...f4f
Spurvugla Skrevet 14. november 2025 #2 Skrevet 14. november 2025 1) Tok han sykt barn-dag uten å ha et sykt barn å ta seg av? 2) Sett bort fra lovligheten av nr. 1, det høres ut som han hadde behov for å slappe av og være alene. Da var det litt uheldig at du valgte samme dag til å vaske og styre og ordne hjemme.
MissSaigon Skrevet 14. november 2025 #3 Skrevet 14. november 2025 Sykt barn dager er ikke for at de voksne skal ta seg inn! Den oppførselen hadde jeg ikke likt. Ellers skjønner jeg godt at han ble irritert over at du kom inn hele tre ganger mens han sov/slappet av. Reaksjonen hans var barnslig, men altså forståelig at han reagerte. Men den arbeidsmoralen hans bør han jammen jobbe litt med, altså!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #4 Skrevet 14. november 2025 Trusler om å flytte/gjøre det slutt er det mest patetiske jeg kan tenke meg, så det var det første jeg la merke til i innlegget ditt. Du truet med å flytte for hundrede gang? Greit å være uenig altså, men en trussel om å gå fra hverandre når man er uenig er så lavmål. Den andre skal liksom holde inne da, for å unngå å bli forlatt? Et sånt forhold hadde jeg nektet å bli i, hadde jeg vært mannen din hadde jeg flyttet selv. Ellers tenker jeg mye av dette er dårlig kommunikasjon og kan skrives på kontoen for "sliten og frustrert" Hvorfor i alle dager skal du styre rundt han når han er helt utslitt og trengte en dag i senga? Hvorfor kunne ikke han bare si ifra, at jeg vil være i fred noen timer, kan du være så snill og lukke døren og droppe flere runder her inne? Anonymkode: 8bfd1...e0a
Superdolly Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 Sett bort i fra alt jeg mener om folk som tar sykt barn-dager som lønnet fri uten å ha syke barn å ta seg av. Jeg tenker at det forholdet deres høres alt annet enn sunt og bra ut. Du går og truer ham med å flytte fra ham. Han kjefter og krangler. Hvorfor i all verden er dere fortsatt sammen? Liker dere hverandre i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #6 Skrevet 14. november 2025 Det høres ut som dere har det tungt begge to, men sørlig han. Gi ham hvile. Anonymkode: 43d5f...d52
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #7 Skrevet 14. november 2025 Du vet at mannen din er "ekstremt sliten og på felgen", og så avspaserer du for å vaske hus samme dag som han trenger en dag i fred og ro hjemme? Og du truer ham "for 100. gang" med å flytte ut. Hvilke tanker har du om egen oppførsel i dette? Mannen din burde ikke tatt sykt-barn-dag, men han burde kommet seg til legen når han er så sliten. Og han burde også skaffe seg noen å snakke med om hvorfor han er så sliten. Dere to har tydelig store problemer i forholdet. Veldig store! Jeg vil tro dere også har hatt krangler om husarbeid og arbeidsfordeling i hjemmet og om barna? I så fall kan det at du valser inn på soverommet, ses på som en provokasjon, som om du forsøkte å gi ham dårlig samvittighet fordi han ikke jobbet i huset. At du ikke mente det slik, det betyr egentlig lite, for når forholdet deres er så elendig og han er så, iflg. deg, ekstremt sliten og helt på felgen, så burde du ha forstått at når han trakk seg tilbake på soverommet, så var det fordi han trengte tid for seg selv. Dere krangler tydeligvis veldig mye, og det vet vi lite om. Uansett hva det er og hvor mye skyld han har i dette, så er det å true med å flytte ut for 100. gang noe som begynner å bli farlig nær psykisk vold, eller i hvert fall manipulerende og psykisk truende. Vil du flytte - flytt! Vil du bevare forholdet - ta ditt forb... ansvar for din rolle i forholdet, og slutt å true samboer på den måten du nå gjør, for ved å gjøre det ødelegger du hans tillit til deg. Hvordan hadde du følt det om han truet med å flytte ut hver gang dere kranglet? Hadde du følt han oppførte seg voksent og ansvarlig? Hadde du følt han brydde seg om deg - eller elsket deg? Hadde du følt han var opptatt av å løse utfordringer? Om du hørte dette så ofte, hva hadde det gjort med din selvfølelse, ditt overskudd, din glede, dine følelser for ham? Dere begge to trenger å bli voksne og oppføre dere. Men du må slutte med å komme med disse flyttetruslene, for den skaden du har påført forholdet er det ikke sikkert at dere noengang greier å reparere. Dere må uansett i parterapi så fort som mulig, og der må du også ta selvkritikk! Og han bør komme seg til lege! Anonymkode: 72099...e3c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. november 2025 #8 Skrevet 14. november 2025 Hvorfor ta avspasering samme dag som han ønsker fred og ro og alenetid? Merkelig.....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #9 Skrevet 14. november 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mannen tok « sykt barn» dag for å hvile. Det unner jeg han, for han er ekstremt sliten og på felgen, noe som gjør at jeg tolerer mer av dårlig humør. I dag hadde jeg avspassering selv. Jeg tenkte jeg skulle gjøre ordentlig rent på soverommet til barna. For å gjøre det, måtte jeg hente noen ting fra soverommet vårt. Det jeg ikke forstod, var at mitt nærver stresset min samboer som skulle drikke kaffe der inne i fred og ro. Jeg hadde gledet meg til å gjøre rent og passet på mens det var mulig. Jeg var der inne 3 ganger, kjapt hver gang. Dette provoserte min samboer så mye at det bikket over. Han går rasende ut av soverommet og bort til kjøkkenet det han demonstrativt begynnet å vaske av stoler og bord. Jeg sier « jeg unner deg virkelig en rolig dag. Jeg skal ut nå, så bare slapp av. Jeg vil at du gjør det». Måten han da svarer på er « SLAPPE AV, du ødela morgenstunden min, her skal vi ikke slappe av! Neida! Ikke snakk til meg, bare ikke snakk til meg» Jeg gikk unna og tenkte « nok en dag med sinna samboer» Det var litt mer gneldring fra han før jeg dessverre eksploderte og truet med å flytte ut for 100 gang. Han gikk etter meg og fortsatte med gneldringen. I går var han furt fordi barna ikke liker de samme tingene han liker og sammenlignet de med andre sine barn. Stort sett er han miserabel Dagen før det var han sur fordi jeg stod i veien da jeg forsøkte å hjelpe han Anonymkode: 9cc71...f4f Flytt, for guds skyld kom deg unna denne mannen. Anonymkode: 53ace...c10
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #10 Skrevet 14. november 2025 Sykt barn dag er for syke barn. Bortsett fra det er jeg nesten rasende på hans vegne - jeg kan knapt tenke meg noe mer provoserende og demonstrativt enn at samboeren svinser innom for å vaske gjentatte ganger på en sånn dag. For en påminner om at man er sliten og ubrukelig! Antakelig det aller aller siste han trenger Anonymkode: f7e62...07c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #11 Skrevet 14. november 2025 Holdningene deres er ræva begge to. Sykt barn dag for å ta seg inn??? Avspasering for å ha fri selv. Artig med unger skjønner jeg. Anonymkode: 6e329...b6c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #12 Skrevet 14. november 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Sykt barn dag er for syke barn. Bortsett fra det er jeg nesten rasende på hans vegne - jeg kan knapt tenke meg noe mer provoserende og demonstrativt enn at samboeren svinser innom for å vaske gjentatte ganger på en sånn dag. For en påminner om at man er sliten og ubrukelig! Antakelig det aller aller siste han trenger Anonymkode: f7e62...07c Enig med deg. Anonymkode: db621...229
Anonym bruker Skrevet 14. november 2025 #13 Skrevet 14. november 2025 For et par med ubrukelige folk. Anonymkode: 3e438...8e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2025 #14 Skrevet 15. november 2025 Anonym bruker skrev (20 timer siden): I går var han furt fordi barna ikke liker de samme tingene han liker og sammenlignet de med andre sine barn. Stort sett er han miserabel Veldig interessant at du kaller dette furt og ikke skuffet. Det er sikkert ikke responsen du ønsker, men jeg hadde klikka om jeg hadde vært samboeren din. Og det høres ut som han er på vei til å gjøre også, ref siste setningen om at du stod i veien da du prøvde å hjelpe. Høres ut som dette er hovedproblemet: at du er mye i veien. Å gå gjentatte ganger inn på et soverom og vise hvor effektiv du er der hvor samboeren prøver å slappe av og henge seg inn er bare slemt. Og jeg vet ikke hva du prøvde å hjelpe med da du stod i veien, men om det er noe han fint klarer selv så følte han seg vel overkjørt for hundrenes gang. Også reagerer han på det - også truer du med å flytte. Dere er i en ond sirkel. Men å true med å flytte når ting er vanskelig er psykisk terror. Litt som «hvis du har egne meninger og reagerer/blir sinna på noe JEG gjør så gidder jeg ikke å være i et forhold med deg mer. Du skal gjøre som JEG synes og vil hele tiden, hvis ikke flytter jeg. Hva du mener betyr ingenting, hva jeg mener betyr alt.» Anonymkode: 00809...2e2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2025 #15 Skrevet 15. november 2025 Anonym bruker skrev (På 14.11.2025 den 10.12): før jeg dessverre eksploderte og truet med å flytte ut for 100 gang. Hvorfor gjør du det? Anonymkode: db621...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå