Anonym bruker Skrevet 13. november #1 Skrevet 13. november Resultatene fra nasjonale prøver ble sluppet i dag. Vår skole (femte klasse) har gjort det ganske dårlig, ikke helt katastrofalt, men dårligere enn gjennomsnittet og ikke minst mye dårligere enn skolen gjorde det i fjor. Har noen av dere erfaring med dette? Kommer det til å bli noe slags oppfølging? (En litt kryptisk melding fra skolen tyder egentlig på det.) Jeg er ikke fryktelig bekymret for eget barn spesielt, men det er jo ikke bra om nivået i klassen er lavt. Anonymkode: 8b3c6...179
Anonym bruker Skrevet 13. november #2 Skrevet 13. november Jeg har aldri opplevd noen oppfølging etter nasjonale prøver. Vi har fått resultat av vårt eget barns prøve, men ingen mer enn det. Anonymkode: cdcf6...c78
Anonym bruker Skrevet 13. november #3 Skrevet 13. november Skolen gjør gjerne en del oppfølgingsarbeid internt og resultatene brukes evaluering av egen praksis. Av og til blir det også gjort mye kartlegging eller endring i forhold til enkeltelever som har scoret særlig svakt. Anonymkode: 80170...b79
Anonym bruker Skrevet 13. november #4 Skrevet 13. november Aldri fått vite svar på de prøvene. Aldri, vi har 2 barn. Anonymkode: 7037c...859
Anonym bruker Skrevet 14. november #5 Skrevet 14. november Anonym bruker skrev (10 timer siden): Skolen gjør gjerne en del oppfølgingsarbeid internt og resultatene brukes evaluering av egen praksis. Av og til blir det også gjort mye kartlegging eller endring i forhold til enkeltelever som har scoret særlig svakt. Anonymkode: 80170...b79 Dette! Arbeider som spesialpedagog og på min skole setter vi oss ned og starter dette arbeidet allerede neste uke. Ikke sikkert dere foreldre får beskjed om at dette gjøres, men skal love at vi bruker mye tid på dette. Anonymkode: fa2fd...339
Anonym bruker Skrevet 14. november #6 Skrevet 14. november Anonym bruker skrev (7 timer siden): Aldri fått vite svar på de prøvene. Aldri, vi har 2 barn. Anonymkode: 7037c...859 Resultatene for skolene som helhet ligger ute på Udir, men ikke om enkeltelever naturligvis. Vi skal få for eget barn om vi ber om det. Anonym bruker skrev (10 timer siden): Skolen gjør gjerne en del oppfølgingsarbeid internt og resultatene brukes evaluering av egen praksis. Av og til blir det også gjort mye kartlegging eller endring i forhold til enkeltelever som har scoret særlig svakt. Anonymkode: 80170...b79 Skolen skrev i meldingen at de "skulle komme tilbake med mer informasjon om oppfølging". Jeg tolket det som det blir noen tiltak for hele klassen/trinnet også (ettersom det var gått så mye ned fra i fjor), men jeg kan godt ta feil. Anonymkode: 8b3c6...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå