Gå til innhold

Dårlig idé å kjøpe en Tesla 2017 mod ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med utvidet garanti?  Vil dere si at utvidet garanti gjør at jeg slipper store kostnader?  Eller er bruksslitasje noe som ikke går på garantien og kan bli dyrt ?? På forhånd tusen takk for råd 

Anonymkode: 004ba...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruksslitasje er ikke garantisaker uansett ting.

Men en 2017 modell trenger ikke være dårlig kjøp, kommer jo ann på kjøpesum og hvor langt den har kjørt etc

Anonymkode: 6d82c...1fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Bruksslitasje er ikke garantisaker uansett ting.

Men en 2017 modell trenger ikke være dårlig kjøp, kommer jo ann på kjøpesum og hvor langt den har kjørt etc

Anonymkode: 6d82c...1fd

Den er bare kjørt 40 000 kr. Så den er jo nesten ikke brukt. Takk for svar

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Med utvidet garanti?  Vil dere si at utvidet garanti gjør at jeg slipper store kostnader?  Eller er bruksslitasje noe som ikke går på garantien og kan bli dyrt ?? På forhånd tusen takk for råd 

Ikke kjøp en så gammel Tesla. Er du gal? Ikke gjør det. 

Anonymkode: 19f34...649

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Den er bare kjørt 40 000 kr. Så den er jo nesten ikke brukt. Takk for svar

Siden batteri ble byttet eller siden start? 40.000km totalt er bare 5000km i året. Hvem kjøper en Tesla for å kjøre 5000km i året? 😳

Anonymkode: 20733...c2c

Skrevet

Tesla er en dårlig idé uansett om den er ny eller brukt. 

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp el-bil, ikke Tesla, og da var det en sak at det var kommet noe nytt mtp batterikapasiteten i 2019, så jeg ble anbefalt å ikke kjøpe eldre bil enn det. Men jeg kan null om bil, så jeg forteller bare det jeg selv har hørt :)

Det ble en 2019 VW på meg, enn så lenge er jeg kjempefornøyd. 

Det jeg så av Tesla da jeg sjekket var at de som var i min prisklasse hadde kjørt mye og nok typisk vært taxi o.l, så en såpass gammel bil som bare har kjørt 40 000 hadde jeg sjekket litt ekstra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tesla er en dårlig idé uansett om den er ny eller brukt. 

Har du Tesla selv?

Anonymkode: bfea2...aaa

Skrevet

Ja: Tesla er en dårlig idé uansett om den er ny eller brukt. Vil du bære merkenavnet til verdens galeste mann? Fatter ikke at folk ønsker å fremstå slik. Nordmenn kjøper Tesla over en lav sko, jeg skammer meg over å være norsk.

Ikke kjøp Tesla, tenk sjæl!

Anonymkode: 1cfcb...0dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja: Tesla er en dårlig idé uansett om den er ny eller brukt. Vil du bære merkenavnet til verdens galeste mann? Fatter ikke at folk ønsker å fremstå slik. Nordmenn kjøper Tesla over en lav sko, jeg skammer meg over å være norsk.

Du skammer deg over å være norsk basert på at en del nordmenn kjører Tesla? Tenker du at det er noe du bør jobbe litt med? Sånn på det personlige plan, mener jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du Tesla selv?

Nei, men min mann har peiling på bil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nei, men min mann har peiling på bil. 

Haha. Gøy!

Skrevet

Du skammer deg over å være norsk basert på at en del nordmenn kjører Tesla? Tenker du at det er noe du bør jobbe litt med? Sånn på det personlige plan, mener jeg. 

ja, jeg synes nordmenn er ekstremt ukritiske når de bevisst velger å berike verdens rikeste mann som utvilsomt viser fascistiske tendenser.

Alle mennesker med et minimum av etisk sans kan tenke seg til konsekvensen av å kjøpe en Tesla. Nordmenn ligger på verdenstoppen i Teslakjøp, så ja, jeg skammer meg virkelig over at vi som nasjon er så ubevisste og ukritiske og ikke klarer på tenke etikk utover vår egen lille egoistiske nesetipp.

Jeg synes nå heller Teslaeiere bør jobbe litt med seg selv! Du er kanskje en, eller? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

ja, jeg synes nordmenn er ekstremt ukritiske når de bevisst velger å berike verdens rikeste mann som utvilsomt viser fascistiske tendenser.

Alle mennesker med et minimum av etisk sans kan tenke seg til konsekvensen av å kjøpe en Tesla. Nordmenn ligger på verdenstoppen i Teslakjøp, så ja, jeg skammer meg virkelig over at vi som nasjon er så ubevisste og ukritiske og ikke klarer på tenke etikk utover vår egen lille egoistiske nesetipp.

Jeg synes nå heller Teslaeiere bør jobbe litt med seg selv! Du er kanskje en, eller? 

Nope, jeg har aldri sittet i en Tesla engang, men jeg kjenner mange som er superfornøyde med bilene. Om man skal snakke etisk kjøp av biler så er det muligens ikke så mange modeller man kan velge i. 

Ellers så tar jeg ikke andres valg inn over meg, jeg tenker at jeg får feie for min egen dør. Det med sten i glasshus og slikt, vet du :) 

Skrevet

Haha, og du tenker folk fra andre nasjoner i større grad gjør grundige etiske vurderinger når de skal kjøpe seg noe de trenger? Og lar etiske prinsipper styre hva de kjøper, snarere enn pris og behov?

Anonymkode: a2a6a...383

Skrevet

Nope, jeg har aldri sittet i en Tesla engang, men jeg kjenner mange som er superfornøyde med bilene. Om man skal snakke etisk kjøp av biler så er det muligens ikke så mange modeller man kan velge i. 

Ellers så tar jeg ikke andres valg inn over meg, jeg tenker at jeg får feie for min egen dør. Det med sten i glasshus og slikt, vet du :) 

Å ikke bry seg om planeten og hvem som gjør hva og hvem som har makt og hva man støtter, er helt opp til hver enkelt. Om du velger å tenke med lommeboka og leve under en sten når det gjelder brennende spørsmål i verden- be my guest. Eksistensielt er vi frie mennesker. Spis kjøtt, fly av hjertets lyst, kjøp fast fashion som utnytter arbeidere i den tredje verden, kjøp Tesla og berik verdens rikeste mann som også er facist  (Har dere fulgt med på nyhetene det siste året??????)

Å leve etisk som menneske er et valg vi alle kan ta. Og- nei, jeg er ingen helgen selv, men jeg leser, tenker, følger med i verden og prøver å unngå de åpenbart stupide valgene som å kjøpe Tesla. Dere kan le av meg og håne meg, men tro meg, det er mange som tenker slik. Det er lov å tenke!

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Å ikke bry seg om planeten og hvem som gjør hva og hvem som har makt og hva man støtter, er helt opp til hver enkelt. Om du velger å tenke med lommeboka og leve under en sten når det gjelder brennende spørsmål i verden- be my guest. Eksistensielt er vi frie mennesker. Spis kjøtt, fly av hjertets lyst, kjøp fast fashion som utnytter arbeidere i den tredje verden, kjøp Tesla og berik verdens rikeste mann som også er facist  (Har dere fulgt med på nyhetene det siste året??????)

Å leve etisk som menneske er et valg vi alle kan ta. Og- nei, jeg er ingen helgen selv, men jeg leser, tenker, følger med i verden og prøver å unngå de åpenbart stupide valgene som å kjøpe Tesla. Dere kan le av meg og håne meg, men tro meg, det er mange som tenker slik. Det er lov å tenke!

Men hva i all verden har dette med nordmenn å gjøre?

Anonymkode: a2a6a...383

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Om du klarer å faktisk lese det jeg skriver i stede for å hive deg på tastaturet så vil du se at jeg ikke eier Tesla. Alt det andre du raser i vei om er det ikke verd å svare på. Poenget er at man må passe på seg selv og ikke være så opptatt av andre. Den dagen ALLE dine valg er etisk riktige og alle dine handlinger skåner miljøet kan du komme tilbake på din høye hest. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Siden batteri ble byttet eller siden start? 40.000km totalt er bare 5000km i året. Hvem kjøper en Tesla for å kjøre 5000km i året? 😳

Anonymkode: 20733...c2c

Hvilken bil passer det seg å kjøpe hvis man kjører 5000 i året mener du?

Anonymkode: d22ca...979

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har Tesla fra før 🫣❤️❤️

Skrevet

Takk for alle svar 

Jeg dropper det ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Haha. Gøy!

Javel... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skal jeg tenke på noen andre enn meg og mine? 

Finnes ingen bilmerker utensvin på skogen 

Anonymkode: bed88...3b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Den finnes ingen etiske biler

Anonymkode: bed88...3b0

Skrevet

Ser ikke noe i veien for å kjøpe en 2017 Tesla. Vi har selv to stk utenfor garantien (15 og 17) og det det koster oss å fikse de innimellom er langt unna det det kostet å kjøpe nyere med garanti. Dessutten liker vi eldre mye bedre enn de nye Teslaene.

Anonymkode: a77c6...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...