Anonym bruker Skrevet 12. november #1 Skrevet 12. november Vi er sju. Etter åresvis med manglende ledelse, anarki, mobbing og kaos, slutter fem. Det blir kun en gammel sær dame igjen (kilden til mobbingen) og jeg igjen. Jeg har hele tiden vært i midten av konfliktene som en buffer. Det vil bli helt jævlig arbeidsmengdemessig når de andre slutter. Det kommer til å ta lang tid å lære opp nye, noe som vil falle på meg i tillegg. Jeg har ingenting annet. Jeg er snart femti og ingen vil ansette meg. Jeg er underbetalt og utnyttet og nå blir jeg stuck med hun gamle unnasluntreren. Hva gjør jeg nå? Sykemelder meg? Forlanger en saftig lønnsøkning? Hva gjør jeg? Anonymkode: dbb21...aa9
Anonym bruker Skrevet 12. november #2 Skrevet 12. november Jeg hadde sluttet. At ingen vil ansette deg er tull, du har 20 år igjen i arbeidslivet og har erfaring. Anonymkode: 72d55...a13
Anonym bruker Skrevet 12. november #3 Skrevet 12. november Ikke gi opp, søk andre jobber. Du har ingenting å tape på å gjøre det. Jeg fant meg ny jobb når jeg var 48 😀 Anonymkode: 19345...f06
Anonym bruker Skrevet 12. november #4 Skrevet 12. november Søk andre jobber😀 Jeg er 52år og fikk ny jobb i august. Anonymkode: 37153...49c
Anonym bruker Skrevet 12. november #5 Skrevet 12. november Jeg har søkt 8 jobber det siste året. Ikke fått svar fra noen. Jeg startet jobbsøkerprosessen før de andre unge på jobben, men det er de som slutter og drar. 😢 Hi Anonymkode: dbb21...aa9
Anonym bruker Skrevet 12. november #6 Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg har søkt 8 jobber det siste året. Ikke fått svar fra noen. Jeg startet jobbsøkerprosessen før de andre unge på jobben, men det er de som slutter og drar. 😢 Hi Anonymkode: dbb21...aa9 Ikke gi opp. Søk på alt mulig, alt annet må være bedre enn å bli værende der. Anonymkode: a4ccd...c45
Anonym bruker Skrevet 12. november #7 Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg har søkt 8 jobber det siste året. Ikke fått svar fra noen. Jeg startet jobbsøkerprosessen før de andre unge på jobben, men det er de som slutter og drar. 😢 Hi Anonymkode: dbb21...aa9 Har du mann med god jobb, kan du slutte. Dere jobber dere gjennom det til du får ny jobb. Anonymkode: e89cf...e14
Anonym bruker Skrevet 12. november #8 Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke gi opp. Søk på alt mulig, alt annet må være bedre enn å bli værende der. Anonymkode: a4ccd...c45 Evt si opp, og ta karantene for å si opp selv, før du kan få dagpenger. Anonymkode: a4ccd...c45
Anonym bruker Skrevet 12. november #9 Skrevet 12. november Karantenetiden uten dagpenger når du sier opp selv er 18 uker, klarer du 18 uker på feriepenger og sparepenger hadde jeg gjort det. Men om du ber om et møte med ledelsen, legger frem fakta og sier du vil si opp selv også for du kan ikke akseptere denne rovdriften på deg, er det noen mulighet for at de legger seg flat? Høyere lønn er det minste du kan få, og du kan faktisk nekte å jobbe overtid. Så får ledelsen komme og ta i et tak selv. Anonymkode: 72d55...a13
Anonym bruker Skrevet 12. november #10 Skrevet 12. november Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Karantenetiden uten dagpenger når du sier opp selv er 18 uker, klarer du 18 uker på feriepenger og sparepenger hadde jeg gjort det. Men om du ber om et møte med ledelsen, legger frem fakta og sier du vil si opp selv også for du kan ikke akseptere denne rovdriften på deg, er det noen mulighet for at de legger seg flat? Høyere lønn er det minste du kan få, og du kan faktisk nekte å jobbe overtid. Så får ledelsen komme og ta i et tak selv. Anonymkode: 72d55...a13 Det har jeg gjort. De gjør ingenting. Og hver gang en ny kommer, er det jeg som må lære han/henne opp, og det tar enormt med tid, tålmodighet og krefter. I tillegg må jeg gjøre alt annet. Nå er jeg så lei av alt at hvis en ny kommer, klarer jeg nok ikke å fake ‘velkommen til bedriften.’ Da kommer jeg nok til å råde vedkommende til å løpe i motsatt retning så fort han/hun kan. Stakkars. Hi Anonymkode: dbb21...aa9
Anonym bruker Skrevet 12. november #11 Skrevet 12. november Jeg tror du bør si opp. Ja, det blir tungt å komme seg igjennom de 18 ukene med karantene før du får dagpenger, men det er verdt det. Da får du også mye mer tid til å lete etter ny jobb. Åtte søknader på ett år er egentlig ikke så mye, det er vanlig nå å måtte søke på hundrevis før man får noe. Ikke gi opp, og let gjerne i ett større område enn du har gjort før. Anonymkode: efbe8...8ca
Anonym bruker Skrevet 13. november #12 Skrevet 13. november Arbeidsmengden øker kun om du lar den gjøre det. Gjør det som normalt kan gjøres innenfor arbeidstid, resten lar du ligge og informerer ledelsen om at ikke ble gjort. Evt be ledelsen prioritere hva som skal bli liggende ugjort. Om du har vært buffer kommer du tydeligvis utav det med hun andre, så da trenger det ikke bli problematisk. Anonymkode: 89ed9...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå