Gå til innhold

Hva gjør man etter et stort tillittsbrudd, og man føler at det er over, min mann har holdt skjult en ting som er viktig for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå var poenget mitt at mannen min kan drite i å legge seg opp i hvorvidt jeg bruker penger på snus eller ikke. På samme måte som jeg ikke gnåler på ham om hva han bruker penger på. Vi er ikke barn.

Jeg hadde ikke giddi og jugd til ham om noe som helst, hvis han ikke kunne levd med noen som snuser så står han fritt til å gå. Det er ingen tvang å være gift med meg. Det ville riktignok vært litt rart, ettersom jeg snusa lenge før vi gifta oss. Heldigvis legger vi oss ikke opp i hverandres dårlige vaner. Han kjøper med snus til meg hvis han er på butikken bare for å være grei, og jeg gnåler ikke på ham om at han spiser altfor mye og at det begynner å synes veldig godt 😆Det skal litt mer til for at vi i det hele tatt skal tenke tanken om skilsmisse, altså…

Anonymkode: a6aee...88b

Det går over hodet på deg poenget her altså...

Anonymkode: d4d4c...0e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det går over hodet på deg poenget her altså...

Neida. Jeg svarte på et innlegg som fokuserte på økonomi, og svarte til det at jeg som voksen kvinne i lønnet arbeid bruker penger på hva jeg vil. DET var poenget mitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Neida. Jeg svarte på et innlegg som fokuserte på økonomi, og svarte til det at jeg som voksen kvinne i lønnet arbeid bruker penger på hva jeg vil. DET var poenget mitt.

Sjarmerende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Sjarmerende.

Selvstendighet er ikke truende, vel? 

Anonymkode: ed955...590

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Selvstendighet er ikke truende, vel? 

Anonymkode: ed955...590

Truende? Det du snakker om er ikke selvstendighet men egoisme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Truende? Det du snakker om er ikke selvstendighet men egoisme. 

Forklar meg hvordan det er egoistisk å bruke pengene sine på hva man vil? 

Skrevet

Jeg mistenker at det ikke er bare pga røykingen at du vil skilles HI? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Forklar meg hvordan det er egoistisk å bruke pengene sine på hva man vil? 

Det kommer jo an på hvor mye du bruker kun på deg selv og hvor god råd du har, men i et forhold har man jo økonomi sammen. Bare å ha en sånn holdning til at den andre ikke har noe med hva man gjør med egen helse og penger oser jo egoisme. Ikke team.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo an på hvor mye du bruker kun på deg selv og hvor god råd du har, men i et forhold har man jo økonomi sammen. Bare å ha en sånn holdning til at den andre ikke har noe med hva man gjør med egen helse og penger oser jo egoisme. Ikke team.

I så fall er jeg uendelig glad for at jeg er sammen med en mann som ikke legger seg opp i hva jeg velger å bruke penger på. På samme måte som jeg ikke legger meg opp i det når han bruker penger på øl, jaktkort, fiskeutstyr, ny caps eller hva enn han ønsker å bruke penger på.

Og det kunne ikke falt meg inn å si «huff, den ølen der og den burgeren du kjøpte deg er virkelig ikke sunt, du burde tenke på vekta og bry deg mer om helsa di!». Herregud, han er ikke sønnen min.

Skrevet

Her er det visst null forståelse for hva en avhengighet kan gjøre med en person. At en persom med en avhengighet ikke forteller det til en partner som Vil fordømme en nord og ned er overhodet ikke rert. Da lyver man heller. 

Anonymkode: 29c63...481

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er det visst null forståelse for hva en avhengighet kan gjøre med en person. At en persom med en avhengighet ikke forteller det til en partner som Vil fordømme en nord og ned er overhodet ikke rert. Da lyver man heller. 

Anonymkode: 29c63...481

Ja, og da må man tåle å bli forlatt. 

Skrevet

Mange som ikke har noe imot om deres mann tar valg som gjør dem syke og arbeidsuføre, tydeligvis.

Det er så lite troverdig, og så tåpelig at man må anta at det kun er trolling.

For om det var de selv som ble reelt, fysisk syk med migrene og ikke kunne jobbe hver gang mannen tok seg en øl, så tenker jeg pipene hadde fått en annen lyd hos flere.

Anonymkode: f45c7...2e5

Skrevet

Jeg hadde reagert på løgnen, og kun det. Det er hans helse og hans økonomi, og noe en voksen mann må kunne styre selv. Om han ikke klarer eller vil slutte å røyke hadde det eneste akseptable vært å ta en åpen diskusjon om det. Hi blir syk av røyklukt, hvordan skal mannen orde det slik at hans uvane ikke rammer kona? 

Anonymkode: 4bf60...4ed

Skrevet
prekæs skrev (På 13.11.2025 den 5.50):

Han har jugd over tid over noe han vet kona ikke liker. Han burde vært mann nok til å stå for valget sitt. Hun vil ikke like valget uansett, men åpenhet kunne økt muligheten for aksept. Det er også økonomi i dette. Avhengig av forbruk kan han fint brenne opp 3-4 tusen i måneden. Har han råd til det, har de også råd til at kona skal bruke samme sum på unødvendigheter. Så er det det andre som går på. Det at venner av ham kanskje vet han skjuler det for kona, kan få kona til å framstå som en hurpe utad. Selvsagt blir hun det, når hun har blitt jugd for over tid.

Snu på det. Hi her har en favoritthudpleie som koster henne 3-4 tusen i måneden. Hun holder det skjult for mannen, men plutselig oppdager mannen det. Fikk han lov til å reagere da?

Hi nevner ikke at økonomien spiller inn, så å sammenligne hudpleie og røyk blir litt søkt. Ingen blir syke av at partneren smører dyre kremer på kroppen. 

Anonymkode: 4bf60...4ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.11.2025 den 0.13):

Er du virkelig så enkel? Du får jo ikke dusjet vekk problemet. Han bryr seg jo overhodet ikke om henne, tydeligvis, men det må hun bare godta?

Ho står vel fritt til å dra og da kan jo han finne seg ei raus dame som tar han for den han er.

Anonymkode: 0c4fb...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...