Gå til innhold

Hvor i landet mener dere det er best å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ingen tilknytning til stedet vi bor på nå, barnet blir veldig mobbet og vi har yrker som vil gjøre det lett å få jobb andre steder.

Nå ønsker vi bare å bryte opp og flytte, men usikker på hvor.

Hvor i landet mene dere det er best å bo?

Anonymkode: 611d9...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo ingen fasit på det.  Det kommer an på familiens interesser og behov. 

Et sted med pen natur, god kommuneøkonomi og interessante jobber, hvor dere helst har et støttende familienettverk i nærheten. 

Anonymkode: f5b13...323

Skrevet

Jeg trives veldig godt i en mellomstor by på sørlandet.

Godt klima, stor nok til å ha alt av tilbud når det kommer til alt fra helse til fritidsaktiviteter, men lite nok til at man ikke blir slukt i av en storby om du skjønner.

Men om det er lett å komme inn i miljøet på sørlandet opplever folk veldig forskjellig. Noen sier det er umulig, andre at det er veldig lett. Så der tror jeg det kommer an på både flaks og hvordan du selv er som menneske.

Anonymkode: c0562...435

Skrevet

Nord-Rogaland

Anonymkode: 4d440...489

Skrevet

Vestfold, nærmere bestemt Nøtterøy med Tønsberg som nærmeste by. Fine skoler, idrettsmiljø og nær både sjø og skog. 

Anonymkode: 8804e...22d

Skrevet

Bærum. Der vi bor er det et avslappet miljø, uten krav til merkesklær og lignende. Det er trygt og godt for barna å vokse opp her. Det er nære til naturen men også til storbyen. Godt kolletivt tilbud. 

Anonymkode: 092fd...953

Skrevet

Jeg elsker min bit av Oslo❤️ likevel kunne jeg fint bodd andre steder. Tilgang til natur er viktig for meg, sammen med gode naboer og venner😊

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Trondheim. Passe stor by med mange tilbud. Eneste vi savner er skjærgård og sjøliv. 

Anonymkode: 9d182...d3c

Skrevet

Det kommer veldig an på hva man ønsker. Veldig mange fine plasser i nord. Folk er mye hyggeligere og har mye mer toleranse der oppe. Kjenner fler som har fått en kjempefin ny start i små bygder i nord.

Anonymkode: ea083...c69

Skrevet

Jeg elsker Oslo, som jeg har bodd i hele livet,  men jeg tenker det er mange andre steder det kanskje hadde vært bedre å bo. Hvis jeg skulle begynt helt på nytt, ville jeg ha flyttet til Ålesund.  

Anonymkode: edd3a...c7f

Skrevet

Kunne jeg velge fritt, ville jeg bodd i Stavanger. Flott natur, moderne by, lett å komme seg rundt, mye kultur og greie folk. Vil man ikke bo i by kjernen, er det flere nærliggende områder med lett tilknytning til byen. 

Anonymkode: b1bbd...cbb

Skrevet

Jeg hadde valgt østlandet eller sørlandet for finere sommervær. Kanskje liten by ved Oslofjorden. 

Anonymkode: 782ed...143

Skrevet

Bor i Oslo, men skulle gjerne ha flytta lenger nord. Nord i Gudbrandsdalen eller Østerdalen, eller kanskje helt til Nord-Norge. Savner ordentlige vintre.

Anonymkode: 086f0...94d

Skrevet

Bor i Tønsberg og kunne egentlig ikke tenkt meg å bo noe annet sted, men om jeg skulle virkelig flytta og gjort en helomvending så hadde jeg valgt Ålesund. Mye av det samme som her, nærhet til alt, inkludert sjø. Ikke at det er så digg å bade der på sommeren, men kunne hatt båt 

Anonymkode: 36826...338

Skrevet

Jeg vokste opp i Bærum, bodde i Oslo i mange år som student og bor nå i Asker. Disse tre kommunene er nok de eneste stedene jeg vil bo. Nærhet til vann, by, kulturliv, skogsturer og aktiviteter for både små og store.

Anonymkode: 47aef...354

Skrevet

Jeg har bodd ulike steder i Norge og trivdes nok best på et sted på Sunnmøre som heter Stranda. 

Folk er veldig inkluderende og hjelpsom der, men rykter kan nå også forekomme på et lite sted. 

Bor nå i Oslo og trives godt her også, men vet at det er tøffere å være ung her enn på f.eks. Stranda. 

Andre steder jeg har bodd mer enn et år: Trondhjem, Klepp (ved Sandnes), Ålesund. 

Anonymkode: ff186...dd1

Skrevet

Østfold, pga været og kort vei til flyplass, Sverige og alt. 

Har bodd i Moss og Sarpsborg.  Blitt altfor mye kriminalitet og innvandring siste 5 årene. Så jeg vet ikke. 

Anonymkode: cee87...f7d

Skrevet

hvis det hadde vært mulig
ville jeg heller bodd på Island

Anonymkode: 3c1e7...121

Skrevet

Dette finnes det selvfølgelig ikke et rett eller galt svar på, det er ikke særlig enkelt å få objektive svar her.

For egen del har jeg landet på østsida av Mjøsa. Utrolig lettvint. Små avstander, alle småbyene rundt Mjøsa er innafor ca. 40 minutters kjøring, det er kort vei til Gardermoen og til Oslo. Kort vei til snille fjellområder med godt utvalg av turstier og skiløyper. Levelige boligpriser, brukbart arbeidsmarked. Bor på bygda, men likevel er det kort vei til alt

Anonymkode: 4afe9...8d7

Skrevet

Sørlandet. Ville flytte ned dit. 

Anonymkode: 257d2...88c

Skrevet

Oslo. 

Anonymkode: 89a51...993

Skrevet

Vestfold eller Asker. Asker er vel hakket bedre om man liker å gå på ski.

Anonymkode: 5548f...35d

Skrevet

Jeg ville bodd på en egen øy ute i havgapet. Ei øy som er stor nok til å gi beite for noen sauer og et par kyr, og noen høner. Der ville jeg levd av egenprodusert mat og solcellepanel. Da ville jeg vært på mitt lykkeligste og ville ikke kunnet be om mer i livet. Forutsatt at jeg hadde ei skikkelig kåt dame som ville det samme som meg. Da ville jeg gått i ett med naturen, det tror jeg er lykken min.

Alt annet, andre kommuner og slikt, eller andre land for den saks skyld, blir bare same shit new wrapping.

Anonymkode: 68fd3...d03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...