Anonym bruker Skrevet 11. november #1 Skrevet 11. november I år har jeg kjøpt både spill, bøker, et plagg og et samleobjekt second-hand, og vet at mottakerne blir glade. Er det tradisjon i din familie/vennekrets for å gi brukte gjenstander i gave? Anonymkode: af2e0...1ad
Anonym bruker Skrevet 11. november #2 Skrevet 11. november Jeg gir meg på 1,32 meter. Ellers gir jeg ikke brukte ting i julegave selv om jeg selv er flittig bruker av bruktbutikker. Anonymkode: 22d4f...bf8
Anonym bruker Skrevet 11. november #3 Skrevet 11. november Ingen tradisjon for brukte gaver. Den lengste vi kommer til å gi er et Star Wars lyssabel på rundt 1 m. Anonymkode: 7e8d0...383
Anonym bruker Skrevet 11. november #5 Skrevet 11. november Gir ingen brukte gaver, ingen tradisjon for det. Anonymkode: 462e9...5e7
Anonym bruker Skrevet 11. november #6 Skrevet 11. november Ingen. Hjemmelagede og gjerne spiselige gaver tas godt i mot, brukte ting er det ingen tradisjon for. Disse gir vi gjerne bort, men ikke som julegave. Anonymkode: e7017...51f
Anonym bruker Skrevet 11. november #7 Skrevet 11. november Hahahaha, skulle jo selvsagt vært hvor MANGE, hilsen hi 😆. Anonymkode: af2e0...1ad
Anonym bruker Skrevet 11. november #8 Skrevet 11. november Har en nevø som samler på en spesiell type glass, og jeg kom over tre stykker i en bruktbutikk når jeg var på ferie i sommer, så han får brukt gave. Ellers har vi ingen tradisjon for brukte gaver i vår familie. Anonymkode: 6608f...bb1
Anonym bruker Skrevet 11. november #9 Skrevet 11. november Kun en gang har jeg gitt noe brukt. Min søster samlet på et gammelt servise som ikke lenger produseres, så da jeg kom over objekter til dette, fikk hun det. Og ble veldig, veldig glad. Ellers tenker jeg at det er kun i slike tilfeller at brukte ting går an å gi i gave. Anonymkode: eeb9e...313
Anonym bruker Skrevet 11. november #10 Skrevet 11. november Gir brukt om det er noe jeg vet mottaker samler på, eller om mottaker er glad i å handle brukt eller på loppemarked selv. Har selv fått brukte julegaver, som noen gamle skåler jeg samler på som man ikke får kjøpt nye, en vakker vinkaraffel, og fjellsko. Syns selv det er helt supert, men ser altså an om jeg skulle kjøpe brukt til noen, om de ser verdien av det 😃 Anonymkode: 4ad3d...e8a
Anonym bruker Skrevet 11. november #11 Skrevet 11. november Jeg gir ikke brukte gaver. Jeg tar gjerne i mot deler til et gammelt servise jeg samler på, men ellers har jeg ikke fått noe brukt. Anonymkode: 77a15...975
Anonym bruker Skrevet 12. november #12 Skrevet 12. november Eneste brukt jeg kan gi i gave er samlerobjekter eller arvegods smykker Anonymkode: 3becc...453
Anonym bruker Skrevet 12. november #13 Skrevet 12. november jeg gir mange brukte gaver. Kjøper gjerne bøker brukt (på Bookis f.eks). Begge ungdommene er ville etter vintage klær, de kjøper sjelden nytt. Det går mye i musikkutstyr her, så det er veldig vanlig å kjøpe brukt. Jeg kjøper endel kunst, det kjøper jeg også ofte "brukt". Så svaret mitt er: jeg gir mange brukte presanger. Ja til gjenbruk og bærekraft! Anonymkode: ce0a4...9db
amandine Skrevet 12. november #14 Skrevet 12. november Brukt her også. Noen samler på forskjellige ting, gammelt porselen med flytende blå dekor, for eksempel, det kjøper jeg når jeg kommer over det. Min niese liker vintage smykker, så hun får det. Så har jeg sydd litt til venninner og flere i nabolaget får likør/julekaker/pålegg/dørkrans etc
Anonym bruker Skrevet 12. november #15 Skrevet 12. november Den lengste brukte julegaven er forresten en japansk morgenkåpe i silke. Den er fotsid. Anonymkode: 0e8ce...fc5
Anonym bruker Skrevet 12. november #16 Skrevet 12. november Det har hendt en gang at noen har ønsket seg samleting man kun får brukt, ellers er alle gaver nye. Og sjeldent veldig lange 🤣 Anonymkode: 3a98a...6f4
Spurvugla Skrevet 12. november #17 Skrevet 12. november Jeg gir ofte brukte ting til min samboer, han har noen sære hobbyer som gjør det aktuelt. Jeg kan også kjøpe brukte bøker til folk, så lenge de ser fine ut. Som regel mest til ungene, men jeg har gitt til andre også om det er en bok som er vanskelig å få tak i ny og som jeg vet at de vil like.
Anonym bruker Skrevet 12. november #18 Skrevet 12. november Gir ingen brukte ting for da kan ikke gavene byttes. Er kun egne barn som kan få brukte ting som jeg vet de ikke har og som de trenger, og når jeg med 100% sikkerhet ved at det kan passe Anonymkode: e73c1...d13
Anonym bruker Skrevet 13. november #19 Skrevet 13. november Anonym bruker skrev (11 timer siden): Gir ingen brukte ting for da kan ikke gavene byttes. Er kun egne barn som kan få brukte ting som jeg vet de ikke har og som de trenger, og når jeg med 100% sikkerhet ved at det kan passe Anonymkode: e73c1...d13 Man bytter ikke gaver som er gitt med omtanke. Anonymkode: af2e0...1ad
Anonym bruker Skrevet 13. november #20 Skrevet 13. november 10 hours ago, Anonym bruker said: Man bytter ikke gaver som er gitt med omtanke. Anonymkode: af2e0...1ad Jo det gjør man hvis det ikke passer eller at man har bruk for det / har tilsvarende fra før Anonymkode: 3becc...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå