Gå til innhold

Jeg har hatt noe grums/irritasjon øverst i halsen lenge, flere måneder.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.11.2025 den 17.24):

Høres akkurat ut som meg. Del gjerne hva legen sa hvis du vil.

Hi

Anonymkode: 1930b...c3f

Legen mente det var noe astma/allergirelatert, og en infeksjon utløst av forkjølelse. Har fått prednisolon, og skal ta allergitabletter daglig, og flutide, og reflukstabletter.  Og så skal jeg komme tilbake om en uke… Refluksen spiller sikkert en rolle det og tenker jeg, og jeg prøver å tygge maten bedre og spise roligere… 

Anonymkode: 9777a...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Legen mente det var noe astma/allergirelatert, og en infeksjon utløst av forkjølelse. Har fått prednisolon, og skal ta allergitabletter daglig, og flutide, og reflukstabletter.  Og så skal jeg komme tilbake om en uke… Refluksen spiller sikkert en rolle det og tenker jeg, og jeg prøver å tygge maten bedre og spise roligere… 

Anonymkode: 9777a...649

Håper du blir bedre med medisiner. Er alle medisinene nye for deg?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.11.2025 den 18.52):

Det er slik at magesyren ved refluks kan gå ned i luftveiene og skape irritasjon der. Det er greit å vite. 

Anonymkode: 4d187...3b7

Det visste jeg ikke, takk.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.11.2025 den 19.32):

Eg har ei venninne som i ca EiT år har hatt problemer med pust. Ho føler det er i halsen problemet sitter. Dei finner ikke heilt ut av det. Har hovne lymfekjertler i halsen. Går no til lymfedrenasje med liten virkning. Blodprøver er fine. Stemma er forandra og ho har rykninger i ansiktet. Eg kan høyre når ho snakkar om ho har ein god/dårlig dag. Blir andpusten uten å gjere noko. Ho jobbar i fjøs seg har tenkt på lungefibrose for det vises visst ikke på vanlig røntgen. Farmers lungs kan kobles til lungefibrose. Ho bruker astma og allergimedisin men dette er ikkje astmaen som snakker. Noen som har vert borti noe sånt?Ikke meiningen å kuppe tråden.

Anonymkode: 6e133...33c

Regner med det er tatt blodprøver for stoffskiftet? 

Anonymkode: 84819...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...