Gå til innhold

Hvordan klage på en rektor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rektoren på mitt barns skole er svært ubehagelig å ha med å gjøre. Jeg sliter med skolefravær hos barnet mitt med adhd, men skolen stiller ikke opp. Jeg har klagd lenge på at vedtak om s-timer ikke følges opp, og får da beskjed om at de har glemt dette. Før helga fikk jeg brev om at det var sendt en bekymringsmelding til barnevernet, der far og mor var enige i denne. Hverken jeg eller far har vært enige eller blitt informert. Når jeg ringer rektor sier hun unnskyld flere ganger. I møter har de ofte tatt feil av mitt barn og et annet og referert til feil navn flere ganger og lurer på om det er dette som har skjedd nå også. Vet dere klageveien for å klage på en rektor? 

Anonymkode: 29343...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Rektoren på mitt barns skole er svært ubehagelig å ha med å gjøre. Jeg sliter med skolefravær hos barnet mitt med adhd, men skolen stiller ikke opp. Jeg har klagd lenge på at vedtak om s-timer ikke følges opp, og får da beskjed om at de har glemt dette. Før helga fikk jeg brev om at det var sendt en bekymringsmelding til barnevernet, der far og mor var enige i denne. Hverken jeg eller far har vært enige eller blitt informert. Når jeg ringer rektor sier hun unnskyld flere ganger. I møter har de ofte tatt feil av mitt barn og et annet og referert til feil navn flere ganger og lurer på om det er dette som har skjedd nå også. Vet dere klageveien for å klage på en rektor? 

Dere bør nok ringe barnevernet og informere om at dere ikke er enige i meldingen og forklare saken med skolen. 

Det kan klages til fylkesmannen mener jeg. 

Anonymkode: cdeaf...729

Skrevet

Bekymringsmeldingen kan dere klage inn til Statsforvalteren, i likhet med manglende spesialundervisning og brudd på taushetsplikt dersom dere har fått informasjon om andre barn grunnet sammenblanding.

Klage på rektors yrkesutøvelse generelt, kan du sende til arbeidsgiver (kommunen), men vil ikke komme noen vei med om det er såpass vagt som det beskrevne. 

Anonymkode: 748d2...5e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg synest det er meget bekymringsverdig at en rektor sender bekymrings melding til barnevernet og sier at dere som foreldre er enige og så er det evt ikke deres barn som rektor er bekymret over. Altså hvor lite oppegående trenger man å være for å ha en slik jobb? Her ville jeg tatt dette videre og at det skulle blitt slått hardt ned på!

Anonymkode: 6f63c...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...