Gå til innhold

Utrolig bra skrevet om hvorfor man bør ha en mer restriktiv innvandring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og det er vel flere som vil lytte til han enn Frp som har sagt det samme lenge. 

Anonymkode: 52684...a18

Skrevet

Jeg synes det er nedslående å lese hvor lang tid det tar for enkelte å forstå det åpenbare, hvilken ekstrem naivitet som ligger bak. Enkelte tror verden er som Kardemomme by. Tenk å tro at det handler bare om penger og vilje til å være snill.

"Integrering handler først og fremst om ressurser, ikke kultur – tenkte jeg."

Anonymkode: 14396...3f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er nedslående å lese hvor lang tid det tar for enkelte å forstå det åpenbare, hvilken ekstrem naivitet som ligger bak. Enkelte tror verden er som Kardemomme by. Tenk å tro at det handler bare om penger og vilje til å være snill.

"Integrering handler først og fremst om ressurser, ikke kultur – tenkte jeg."

Anonymkode: 14396...3f0

Nettopp - og ikke minst de rette ressursene.  

Det handler om kunnskap / kjennskap, støtte og hjelp, men også å bli stilt krav til, ikke minst krav om å lære seg språket.  Men man må også stille de riktige kravene, og for å gjøre det, må man også ha en viss kunnskap og forståelse for den kulturen folk har med seg.  Kulturen sitter dypt i oss, og hvor mer lukket den opprinnelig kulturen er, jo dypere sitter den.   Og det må vi ta hensyn til og implementere og bruke kløkt når vi "lærer opp" folk til å tilpasse seg vår kultur og våre leveregler.  

Jeg fikk for eksempel dette spørsmålet av en far fra et annet land og kultur en gang: "Hvordan klarer dere å oppdra barna når det ikke er lov til å slå dem?" En oppegående, godt utdannet far som utvilsomt var glad i sine barn.  Jeg tror han lærte noe av svaret mitt, men jeg lærte enda mer.  Han spurte ikke fordi han var slem og en dårlig far, men fordi han kom fra en kultur hvor det å oppdra barn inkluderte fysisk avstraffelse - sånn var hans foreldre oppdratt, han ble oppdratt sånn og det var sånn "alle" gjorde.  Jeg tror at jeg lærte like mye som ham av den samtalen som det førte til. Det var flere andre ting vi snakket om,  kanskje den mest lærerike samtalen jeg noen gang har hatt. 

Anonymkode: 0e16a...0b0

Skrevet

Synes ikke det var spesielt bra skrevet, men er jo enig med ham i det meste. 

Det sitter langt inne å erkjenne at mye av det som sees på som klassisk FrP-politikk har noe for seg. Nå har jeg svært lite tro på at et FrP med makt faktisk ville "hjulpet dem der de er," da. Som jeg synes vi skal. Men ressursbruken per flyktning i Norge vs. hva de samme midlene kunne vært brukt på i nærområder er bisarr.

Anonymkode: ca818...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...