Anonym bruker Skrevet 9. november #1 Skrevet 9. november Noen andre som opplever at det "plutselig" oppstår regler med alderen? Jeg hadde lyst til å gå på en rockekonsert. Artisten var ung voksen, men musikk var god rock (ikke for hard). Noen venner sa de hadde lyst å være med, men ikke våget. De følte at andre synes de var for gamle fordi de var passert 50. De mente grensen for å gå på konserter i små lokaler (plass til opp mot 500) ikke gikk når man hadde passert 50 med mindre artisten var like gammel. Vi snakket litt mer om dette og de mente at om man gikk så kunne man i alle fall ikke danse, sprette til musikken. Da ville man virke patetisk... Det viste seg etter hvert at de egentlig ikke følte slik om menn. Menn kunne digge musikk på konserter, de kunne gå med samme klesstil de alltid hadde hatt, gå med den frisyren de ville, ta seg en øl på vei hjem fra jobb en torsdag, fortsette å gå på de filmene de ville på kino osv. Det var liksom ingen regler for menn, men for kvinner var det plutselig regler etter 50 eller så var man patetisk og wanna-be ung. Jeg er uenig i dette. Det må da vel være plass for voksne også å gå på byen, på konsert, se de filmene man vil, kle seg som man vil. Selvfølgelig kan det være kleskode, men det vil jo gjelde alle aldre synes jeg. Her var det ikke snakk om å gå i for utringet topp, magetopp etter for kort kjørt, men med joggesko til kjole, snekkerbukse, dress med vest osv. Hva synes dere? Er det aktiviteter og klær man må slutte med når man passerer 50? Er det andre regler for menn enn kvinner? Anonymkode: 32571...96a
Anonym bruker Skrevet 9. november #2 Skrevet 9. november Og om man jobber i et miljø der de ansatte er spredd i alder så var det noen som mente at de unge kunne være med på alt, mens de over 50 måtte spørre de andre om det var greit. Var det slik at det var lønningspils og de fleste andre som skulle være med var unge, så kunne de unge synes det var kleint om de gamle ble med. De over 50 måtte derfor høre om det var ok før de planla med å være med... Anonymkode: 32571...96a
Anonym bruker Skrevet 10. november #4 Skrevet 10. november Aldri hørt noe snakk om, og kjenner heller ikke på det selv. Blir snart 50 og gjør det jeg vil og kler meg som jeg vil Anonymkode: 8912a...758
Anonym bruker Skrevet 10. november #5 Skrevet 10. november Jeg er over 50 og går ofte på konsert. Det er jo nå jeg kan. Ungene er voksne, økonomien er grei og jeg styrer i stor grad arbeidstiden min selv. Den siste konserten jeg var på var Bernhoft, jeg hadde inntrykk av at de fleste andre der var på min alder. Anonymkode: 17a9c...a33
Anonym bruker Skrevet 10. november #6 Skrevet 10. november Var til og med på en festivalkonsert i sommer jeg, og jeg er 51 år gammel 😅 Det er klart det er noen settinger man unngår, vi har f.eks barn mellom 18 og 24 år og vi har aldri vært der de "tar seg en fest". Jeg har ikke noe ønske om å være de foreldrene som menger oss med ungene våre og deres venner når de er i det festlige hjørnet. Men vi var faktisk tre generasjoner på AC/DC konsert i sommer, det var bare gøy. Selv ungdommene synes det var gøy å ha både foreldre, og besteforeldre, med på konsert. Man begynner ikke sitte hjemme med et glass portvin når man fyller 50 år fordi man da er for gammel til å gå på konsert i 2025, det har skjedd mye med verden de siste par generasjonene. Ingen kler seg i "forklekjole" lenger, jeg kjøper mine dongeribukser i de samme butikkene som døtrene mine. På konserter er det gjerne folk fra 13 til 80 år gamle, litt avhengig av artisten selvfølgelig, men det er lov å like en artist selv om du ikke er like gammel som bandet på scenen altså. Anonymkode: 76526...d23
Anonym bruker Skrevet 10. november #8 Skrevet 10. november Gidder du å omgås tullinger? Anonymkode: ad046...e22
Anonym bruker Skrevet 10. november #9 Skrevet 10. november Sånne selvpålagte begrensninger er det teiteste jeg vet om. Har du ikke lyst lar du være, har du lyst så gjør det, uavhengig av alder. Og prøv for all del ikke å shame andre til å droppe ting de har lyst til fordi du selv er feig og ikke tør. Jeg er på Tons of Rock hvert år, der er publikum alt fra 70-80 åringer til babyer. Jeg er frivillig på opprigg og har flere ganger jobbet med en tidligere direktør på 70+. Jeg er selv 49, kommer ikke til å slutte å gå på konsert med det første (neste år skal jeg prøve crowd surfing 😆). Jeg går ofte på konserter og står helst foran. Hoppes og danses det er jeg med. Om noen synes jeg driter meg ut så får de bare mene det, jeg har det gøy uansett. Anonymkode: 7e129...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå