TheWitch Skrevet 9. november #1 Skrevet 9. november (endret) Jeg vet ingen kommer til å svare på denne siden, men jeg håper folk leser dette. Kort forklart: EU ønsker å gi et lån til Ukraina på 140 milliarder €. De ønsker å bruke frosne russiske midler som garnati. Beliga er ikke enig fordi dette vil gjøre de åpne for søksmål fra Russland ( vil mest sannylig skje) og bankvesnet i Beliga vil kunne miste sin internationale tillit. Så de er redd de ender opp med hele regingen. Så nå ser noen EU land til Norge og ønsker at vi skal garantere for denne summen (1700 milliarder) og Venstre (takk og lov at de har få mandater). Det er svært sannylig at man aldri får de pengene tilbake. Dette er litt under hva forventet statsbudsjett for 2026 kommer til å være. Selv synes jeg det er spinnlvilt om noen få mennsker i Norge skal kunne godkjenne at vi omtrent gir bort et års stasbudsjett uten at det er store oppslag om dette. https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qnid=112220 Endret 9. november av TheWitch Endret overskrift
Lessismore Skrevet 9. november #2 Skrevet 9. november Ja, det er altså helt bortenfor min fatteevne at dette er noe som faktisk i det hele tatt vurderes. Har politikerne gått fullstendig fra vettet? For det første vurderer de faktisk å stjele Russlands verdier og gi dem til Ukraina. Det er jo ingenting annet enn tyveri. For det andre vil de at Norge skal garantere for denne enorme summen inntil beslutningen er tatt. Alt er jo feil med dette. Hvor er nrk? Hvor er tv2? Og ikke minst, hvor er fornuften?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå