Anonym bruker Skrevet 9. november #1 Skrevet 9. november Jeg har ei bestevenninne som er alenemor til 1 gutt på 16 år. Jeg synes at hun skjemmer bort gutten. Med å kjøpe dyre klær, lager mat og steller for han. Dette har jeg ikke sagt til henne. Men jeg snakket med broren min om dette . I går feiret vi min 40 årsdag. Min venninne og bror var der. Broren min ble litt full og han sa til henne at det var dumt av henne å skjemme bort gutten. Hun ble veldig sur. Ikke sur på han, men på meg. Hun likte ikke at jeg hadde snakket med broren min om det. Overdriver hun ikke her? Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. november #2 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ei bestevenninne som er alenemor til 1 gutt på 16 år. Jeg synes at hun skjemmer bort gutten. Med å kjøpe dyre klær, lager mat og steller for han. Dette har jeg ikke sagt til henne. Men jeg snakket med broren min om dette . I går feiret vi min 40 årsdag. Min venninne og bror var der. Broren min ble litt full og han sa til henne at det var dumt av henne å skjemme bort gutten. Hun ble veldig sur. Ikke sur på han, men på meg. Hun likte ikke at jeg hadde snakket med broren min om det. Overdriver hun ikke her? Anonymkode: 6e3e1...b0b Nei, jeg ville reagert på samme måte. Anonymkode: deb8b...20e
Anonym bruker Skrevet 9. november #3 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ei bestevenninne som er alenemor til 1 gutt på 16 år. Jeg synes at hun skjemmer bort gutten. Med å kjøpe dyre klær, lager mat og steller for han. Dette har jeg ikke sagt til henne. Men jeg snakket med broren min om dette . I går feiret vi min 40 årsdag. Min venninne og bror var der. Broren min ble litt full og han sa til henne at det var dumt av henne å skjemme bort gutten. Hun ble veldig sur. Ikke sur på han, men på meg. Hun likte ikke at jeg hadde snakket med broren min om det. Overdriver hun ikke her? Anonymkode: 6e3e1...b0b Nei, hun overdriver ikke, men du har sikkert rett. Anonymkode: 3f58e...f07
Anonym bruker Skrevet 9. november #4 Skrevet 9. november Du baksnakker henne og blir forundret over at hun blir sur når noen forteller henne at du har snakket bak ryggen hennes. Er du 13 år eller er dette bare tull? Anonymkode: 2cd48...18e
Anonym bruker Skrevet 9. november #5 Skrevet 9. november Litt trange forhold? Anonymkode: 75705...cfa
Anonym bruker Skrevet 9. november #6 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt trange forhold? Anonymkode: 75705...cfa Hva mener du? Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. november #7 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du baksnakker henne og blir forundret over at hun blir sur når noen forteller henne at du har snakket bak ryggen hennes. Er du 13 år eller er dette bare tull? Anonymkode: 2cd48...18e Snakket ikke bak ryggen. Bare luftet for broren min hva jeg tenkte Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. november #8 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Snakket ikke bak ryggen. Bare luftet for broren min hva jeg tenkte Anonymkode: 6e3e1...b0b Det er jo bare en forfinet måte å si at du baksnakker på. Anonymkode: 7655c...d70
Anonym bruker Skrevet 9. november #9 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er jo bare en forfinet måte å si at du baksnakker på. Anonymkode: 7655c...d70 Hadde vært bedre jeg hvis jeg snakket med mannen min om det da? Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. november #10 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hadde vært bedre jeg hvis jeg snakket med mannen min om det da? Anonymkode: 6e3e1...b0b Det hadde vært bedre om du enten holdt deg for deg selv eller snakket med din venninne om det. På hvilken som helst måte går det utover det at hun gjør ekstra ting for barnet sitt?? Anonymkode: 7655c...d70
amandine Skrevet 9. november #11 Skrevet 9. november Jeg skjønner henne veldig godt, jeg! Du sladrer om henne og det liker hun ikke? Det må være helt greit. Jeg hadde lurt på hva slags venninne jeg hadde, hvis jeg var henne.
Anonym bruker Skrevet 9. november #12 Skrevet 9. november Jeg synes hun overdriver. I mine ører er det å kommentere at noen skjemmer bort barnet sitt absolutt ikke å baksnakke. Det ville blitt utrolig lite å snakke om om man aldri skulle nevne andre i samtaler. Det å få høre at noen har sagt at de synes at datter / sønn / mann / hunden eller personen selv er bortskjemt er må folk tåle, så sant man ikke bruker har brukt halve kvelden på å legge ut i det vide og det brede om det. Anonymkode: bbe6b...582
Anonym bruker Skrevet 9. november #13 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg synes hun overdriver. I mine ører er det å kommentere at noen skjemmer bort barnet sitt absolutt ikke å baksnakke. Det ville blitt utrolig lite å snakke om om man aldri skulle nevne andre i samtaler. Det å få høre at noen har sagt at de synes at datter / sønn / mann / hunden eller personen selv er bortskjemt er må folk tåle, så sant man ikke bruker har brukt halve kvelden på å legge ut i det vide og det brede om det. Anonymkode: bbe6b...582 Hæææ?? Men hærlighet da menneske....å snakke negativt om andre ER jo å baksnakke!!! Og hva i huleste kan det bry HI om venninna lager mat og gjør ting for barnet sitt? Og HVORFOR har HI er behov for å snakke nedsettende om ei venninne? Er det kanskje slik at egen morsrolle kommer til kort? Er HI for opptatt med egne greier til å være en god mor? For oftest er det mødre som sliter litt selv som har behov for å rakke ned på andre mødre. Om jeg ønsker å dulle litt med mine barn (17, 23 og 29 år), noe som jeg for øvrig stadig gjør, så er det da ingen som har noe med det, så lenge barna oppfører seg normalt. Anonymkode: 257a7...9d9
Anonym bruker Skrevet 9. november #14 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Hæææ?? Men hærlighet da menneske....å snakke negativt om andre ER jo å baksnakke!!! Og hva i huleste kan det bry HI om venninna lager mat og gjør ting for barnet sitt? Og HVORFOR har HI er behov for å snakke nedsettende om ei venninne? Er det kanskje slik at egen morsrolle kommer til kort? Er HI for opptatt med egne greier til å være en god mor? For oftest er det mødre som sliter litt selv som har behov for å rakke ned på andre mødre. Om jeg ønsker å dulle litt med mine barn (17, 23 og 29 år), noe som jeg for øvrig stadig gjør, så er det da ingen som har noe med det, så lenge barna oppfører seg normalt. Anonymkode: 257a7...9d9 Her er det noen fra generasjon Krenk ser jeg. Det er ikke nedsettende å si til noen «jeg synes Kari skjemmer bort sønnen sin». Det er å uttrykke ens personlige mening. Det er heller ikke å «rakke ned på» når man mener noen tar dumme valg. Og nei. Man kan selvsagt helt fint mene at en annen mot gjør ungdommen sin en bjørnetjeneste ved å dulle med ham uten å kreve noe tilbake, uten at det betyr at man selv «sliter som mot». Men jeg skjønner at det er en enkel og tilgjengelig trøst å lene seg på. Anonymkode: 81992...b31
Anonym bruker Skrevet 9. november #15 Skrevet 9. november Du har tråkket på henne. Du har snakket negativ om en alenemor som gjør så godt hun kan. Skjønner ikke hvorfor du skal blande deg i hvordan hun gjør ting. hun overdriver ikke, jeg ville også blitt sur. Anonymkode: d0942...9a8
Anonym bruker Skrevet 9. november #16 Skrevet 9. november Det er forventet at folk blir sure når man snakker negativt om den bak deres rygg. Spesielt når det ikke har noe relevans for den du forteller det til. Da blir det bare negativ sladder. Er du så kritisk til det hun gjør at du må snakke om det til andre, så bør den andre være henne. Anonymkode: 284c2...6ca
Anonym bruker Skrevet 9. november #17 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hæææ?? Men hærlighet da menneske....å snakke negativt om andre ER jo å baksnakke!!! Og hva i huleste kan det bry HI om venninna lager mat og gjør ting for barnet sitt? Og HVORFOR har HI er behov for å snakke nedsettende om ei venninne? Er det kanskje slik at egen morsrolle kommer til kort? Er HI for opptatt med egne greier til å være en god mor? For oftest er det mødre som sliter litt selv som har behov for å rakke ned på andre mødre. Om jeg ønsker å dulle litt med mine barn (17, 23 og 29 år), noe som jeg for øvrig stadig gjør, så er det da ingen som har noe med det, så lenge barna oppfører seg normalt. Anonymkode: 257a7...9d9 Jeg har ikke barn Hi Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. november #18 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg har ikke barn Hi Anonymkode: 6e3e1...b0b Nei, ikke sant! Men meninger om oppdragelse og omsorg, det har du. Skjønner godt at venninnen din fikk nok av deg. Anonymkode: 51aa4...bf6
Anonym bruker Skrevet 9. november #19 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (23 timer siden): Jeg har ei bestevenninne som er alenemor til 1 gutt på 16 år. Jeg synes at hun skjemmer bort gutten. Med å kjøpe dyre klær, lager mat og steller for han. Dette har jeg ikke sagt til henne. Men jeg snakket med broren min om dette . I går feiret vi min 40 årsdag. Min venninne og bror var der. Broren min ble litt full og han sa til henne at det var dumt av henne å skjemme bort gutten. Hun ble veldig sur. Ikke sur på han, men på meg. Hun likte ikke at jeg hadde snakket med broren min om det. Overdriver hun ikke her? Anonymkode: 6e3e1...b0b Fy flate så fælt du er. Troller du? Hvem er du som dømmer andre? Du har da ingenting med den familien å gjøre. Spesielt. Anonymkode: a0731...19a
Anonym bruker Skrevet 10. november #20 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (13 timer siden): Her er det noen fra generasjon Krenk ser jeg. Det er ikke nedsettende å si til noen «jeg synes Kari skjemmer bort sønnen sin». Det er å uttrykke ens personlige mening. Det er heller ikke å «rakke ned på» når man mener noen tar dumme valg. Og nei. Man kan selvsagt helt fint mene at en annen mot gjør ungdommen sin en bjørnetjeneste ved å dulle med ham uten å kreve noe tilbake, uten at det betyr at man selv «sliter som mot». Men jeg skjønner at det er en enkel og tilgjengelig trøst å lene seg på. Anonymkode: 81992...b31 Generasjon krenk?? Jeg er 57 år, og vil heller si jeg er fra Generasjon Folkeskikk! Folkeskikk handler om å oppføre seg og snakke høflig, og om man ikke har noe hyggelig å si, så holder man munn!! Du burde hatt oppdragelse fra en av oss i Generasjon Folkeskikk, slik at du tilegnet deg såpass med sosiale ferdigheter at du kunne ferdes ute blant folk! Anonymkode: 257a7...9d9
Anonym bruker Skrevet 10. november #21 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (15 timer siden): Fy flate så fælt du er. Troller du? Hvem er du som dømmer andre? Du har da ingenting med den familien å gjøre. Spesielt. Anonymkode: a0731...19a Dømmer ingen. Sa bare at jeg synes at hun skjemmer bort barnet som er ungdom nå. Anonymkode: 6e3e1...b0b
Anonym bruker Skrevet 10. november #22 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har ikke barn Hi Anonymkode: 6e3e1...b0b Nettopp. Da bør du pent bare holde helt kjeft. Du har ikke peiling på hva du prater om. Anonymkode: 3f58e...f07
Anonym bruker Skrevet 10. november #23 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (8 timer siden): Generasjon krenk?? Jeg er 57 år, og vil heller si jeg er fra Generasjon Folkeskikk! Folkeskikk handler om å oppføre seg og snakke høflig, og om man ikke har noe hyggelig å si, så holder man munn!! Du burde hatt oppdragelse fra en av oss i Generasjon Folkeskikk, slik at du tilegnet deg såpass med sosiale ferdigheter at du kunne ferdes ute blant folk! Anonymkode: 257a7...9d9 Kan ikke se at din oppdragelse hadde noen fuksjon..? «om man ikke har noe hyggelig å si, så holder man munn!!» skriver du at din oppdragelse er i samme innlegg som du ikke sier noe hyggelig….. Anonymkode: 3d80b...aa1
Anonym bruker Skrevet 10. november #24 Skrevet 10. november Når man korrigerer oppførsel til et barn (deg), vil barnet nok mene at det ikke er så hyggelig. Likefullt er det nødvendig å være streng når "barnet" (du) mangler folkeskikk og oppfører deg som en bølle! Anonymkode: 257a7...9d9
Anonym bruker Skrevet 10. november #25 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jeg har ikke barn Hi Anonymkode: 6e3e1...b0b Ja det sier jo sitt På hvilken måte kan du vite hvordan det er å ha en 16 åring ? Anonymkode: e1654...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå