Anonym bruker Skrevet 8. november #1 Skrevet 8. november Svigermor kommenterer vektoppgangen min. Jeg kjenner at det er høyst ubehagelig. Vet godt selv at jeg er overvektig. Hadde du reagert? Anonymkode: 97f93...237
Anonym bruker Skrevet 8. november #2 Skrevet 8. november Men gjør du noe med det? Anonymkode: 6a1a1...865
Anonym bruker Skrevet 8. november #3 Skrevet 8. november Det kommer helt an på hvordan hun kommenterte den Anonymkode: f7837...31f
Anonym bruker Skrevet 8. november #4 Skrevet 8. november Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Svigermor kommenterer vektoppgangen min. Jeg kjenner at det er høyst ubehagelig. Vet godt selv at jeg er overvektig. Hadde du reagert? Anonymkode: 97f93...237 Hvis ikke du gjør noe med det, er du nærtagen. Jobber du hardt og sliter med å gå ned i vekt har du lov til å ta deg litt nær av det. Anonymkode: 3535f...de1
Anonym bruker Skrevet 8. november #5 Skrevet 8. november Ja, jeg hadde reagert. Du er ikke nærtagende. Svigermor mangler folkeskikk. Man kommenterer ikke andres kropp om det ikke er for å si noe pent. Anonymkode: ba3f5...5ae
Anonym bruker Skrevet 8. november #6 Skrevet 8. november Det er alltid ubehagelig å få negative kommentarer på kroppen sin, særlig når det er ting man skammer seg litt over selv. Jeg kjenner ikke svigermoren din, så jeg vet ikke om hun er en spydig drittsekk eller en omsorgsfull dame som er bekymret for deg, men uansett bør du jo ta tak i vekten din... Glemmer aldri da naboen her trodde jeg var gravid, og jeg svarte at jeg bare var feit. Var jo ingen hyggelig greie for min del, men tror det var verre for henne, hun unnskyldte seg veldig både der og da pluss neste gang jeg møtte henne, hun hadde tydeligvis tenkt på det 😅 Anonymkode: 76943...02c
Anonym bruker Skrevet 8. november #7 Skrevet 8. november Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er alltid ubehagelig å få negative kommentarer på kroppen sin, særlig når det er ting man skammer seg litt over selv. Jeg kjenner ikke svigermoren din, så jeg vet ikke om hun er en spydig drittsekk eller en omsorgsfull dame som er bekymret for deg, men uansett bør du jo ta tak i vekten din... Glemmer aldri da naboen her trodde jeg var gravid, og jeg svarte at jeg bare var feit. Var jo ingen hyggelig greie for min del, men tror det var verre for henne, hun unnskyldte seg veldig både der og da pluss neste gang jeg møtte henne, hun hadde tydeligvis tenkt på det 😅 Anonymkode: 76943...02c Jeg skal love deg at hun aldri kommer til å glemme det. Aldri. Anonymkode: 3fe1b...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. november #8 Skrevet 8. november Man kommenterer aldri kroppen til folk. Men kan være litt enig med ei over her. Er hun en drittsekk, eller bryr hun seg om seg og viser omsorg. Husker for endel år siden kommenterte mannen vekta mi. Han har aldri sagt noe slemt til meg, aldri vært sjefete, aldri kranglet. Men han kommenterte det. Trodde jeg skulle knerte han, men han hadde jo rett. Til mitt forsvar tok jeg mye rare medisiner som gjorde at jeg gikk veldig opp i vekt, pluss at jeg var midt i en traumatisk periode. Kroppen holdt på kiloene, jeg trøstespiste osv. Anonymkode: 3fe1b...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. november #9 Skrevet 8. november Det er frekt å kommentere vekten til andre. Det spiller ingen rolle om man jobber med det eller ikke, det er ikke opptil andre å bestemme om du jobber hardt nok med din egen vekt slik at de har rett til å kritisere. Spiller ingen rolle om det er omsorg eller kritikk. Selvfølgelig er man klar over sin egen vektoppgang, det er ikke sånn at folk ikke vet at de går opp i vekt og trenger omsorgsfulle kommentarer for å kunne gå ned i vekt. Det er bare frekt, og nei, du er ikke nærtagende. Anonymkode: 268eb...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. november #10 Skrevet 9. november Nei, du er ikke nærtagen.ngen har noe med å kommentere det, uansett hvordan det sies eller om man gjør noe med det eller ei. Anonymkode: 68c7a...3b7
Anonym bruker Skrevet 9. november #11 Skrevet 9. november Hvis du fortsetter å gå opp i vekt kan det være bekymring om medisinske tilstander = omsorg. Det er alltid litt ubehagelig å få kommentarer på vekt, men kanskje det er det som skal til for å ta tak i det. Jeg får kommentarer fra nærmeste familie når jeg har blitt for tynn fordi de bryr seg og er bekymret, og da passer jeg litt ekstra på. Hverdagen går ofte i ett og jeg glemmer å få i meg nok. Men er det frivillig vektoppgang fra din side hadde jeg bedt henne om å ikke kommentere det fordi du har kontroll selv. Prøv å ta det som omsorg, overvekt (og undervekt) er faktisk helseskadelig. Anonymkode: ac4ed...849
prekæs Skrevet 9. november #12 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (8 timer siden): Svigermor kommenterer vektoppgangen min. Jeg kjenner at det er høyst ubehagelig. Vet godt selv at jeg er overvektig. Hadde du reagert? Anonymkode: 97f93...237 Ja, jeg hadde reagert, men stålsatt meg og latt henne smake sin egen medisin. Er ikke bedre jeg. Opplevde en bekjent som var sånn. Frittalende til grensen for det utrolige, folk var redd henne og turte ikke ta igjen. Så fikk hun svar på tiltale. Hehe. Hun likte meg ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. november #13 Skrevet 9. november Jeg hadde reagert og blitt lei meg. Å kommentere på andres kropper er aldri greit, hvorfor i himmelens navn skal noen bry seg om det. Anonymkode: f2504...8d9
Anonym bruker Skrevet 9. november #14 Skrevet 9. november Din svigermor trår over streken. Når skal folk lære at man ikke kommenterer på andres kropper? Hvor vanskelig kan det være?!? Anonymkode: 09bf8...f9b
Anonym bruker Skrevet 9. november #15 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Din svigermor trår over streken. Når skal folk lære at man ikke kommenterer på andres kropper? Hvor vanskelig kan det være?!? Anonymkode: 09bf8...f9b Dette er mine tanker også. Det er en uskreven regel å ikke kommentere på andres kropp. Hi Anonymkode: 97f93...237
Anonym bruker Skrevet 9. november #16 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (11 timer siden): Men gjør du noe med det? Anonymkode: 6a1a1...865 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det kommer helt an på hvordan hun kommenterte den Anonymkode: f7837...31f Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hvis ikke du gjør noe med det, er du nærtagen. Jobber du hardt og sliter med å gå ned i vekt har du lov til å ta deg litt nær av det. Anonymkode: 3535f...de1 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er alltid ubehagelig å få negative kommentarer på kroppen sin, særlig når det er ting man skammer seg litt over selv. Jeg kjenner ikke svigermoren din, så jeg vet ikke om hun er en spydig drittsekk eller en omsorgsfull dame som er bekymret for deg, men uansett bør du jo ta tak i vekten din... Glemmer aldri da naboen her trodde jeg var gravid, og jeg svarte at jeg bare var feit. Var jo ingen hyggelig greie for min del, men tror det var verre for henne, hun unnskyldte seg veldig både der og da pluss neste gang jeg møtte henne, hun hadde tydeligvis tenkt på det 😅 Anonymkode: 76943...02c Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvis du fortsetter å gå opp i vekt kan det være bekymring om medisinske tilstander = omsorg. Det er alltid litt ubehagelig å få kommentarer på vekt, men kanskje det er det som skal til for å ta tak i det. Jeg får kommentarer fra nærmeste familie når jeg har blitt for tynn fordi de bryr seg og er bekymret, og da passer jeg litt ekstra på. Hverdagen går ofte i ett og jeg glemmer å få i meg nok. Men er det frivillig vektoppgang fra din side hadde jeg bedt henne om å ikke kommentere det fordi du har kontroll selv. Prøv å ta det som omsorg, overvekt (og undervekt) er faktisk helseskadelig. Anonymkode: ac4ed...849 Jeg er sjokkert over at det finnes folk som svarer slik som dette. Hvorfor i all verden forsvarer dere å kommentere på andres kropp på denne måten? Om hi gjør noe med det, om det er slike kommentarer som gjør at hun tar tak og generelt at man skal tåle at NOEN har mening om noe så personlig er helt horribelt! Anonymkode: f2504...8d9
the amazing spidermamma Skrevet 9. november #17 Skrevet 9. november Hun er frekk og har ingenting med å kommentere hvordan kroppen din ser ut. Synes ikke det er rart at du blir lei deg.
Anonym bruker Skrevet 9. november #18 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hvis du fortsetter å gå opp i vekt kan det være bekymring om medisinske tilstander = omsorg. Det er alltid litt ubehagelig å få kommentarer på vekt, men kanskje det er det som skal til for å ta tak i det. Jeg får kommentarer fra nærmeste familie når jeg har blitt for tynn fordi de bryr seg og er bekymret, og da passer jeg litt ekstra på. Hverdagen går ofte i ett og jeg glemmer å få i meg nok. Men er det frivillig vektoppgang fra din side hadde jeg bedt henne om å ikke kommentere det fordi du har kontroll selv. Prøv å ta det som omsorg, overvekt (og undervekt) er faktisk helseskadelig. Anonymkode: ac4ed...849 Helt ærlig så tror jeg det er svært få som kommenterer vektoppgang av omsorg. Ved vektnedgang og undervekt er det nok mer riktig. Jeg hadde tatt meg nær av en slik kommentar HI. Anonymkode: 3efba...556
Anonym bruker Skrevet 9. november #19 Skrevet 9. november Det er ikke greit! Si til svigermoren din at du vil ha deg frabedt kommentar vedrørende kropp, det dreier seg om alle kropper. Det er din privatsak hva slags forhold du har til din kropp. Du trenger ikke meninger eller kommentarer fra andre (uansett hvor "velmenende" de er!) Det er også UTROLIG viktig å ikke snakke om kropp foran barn og unge, det kan sette spor og gi et push i feil retning med spiseforstyrrelser osv. Selv om dette allerede har skjedd, synes jeg du skal snakke med henne og gi tydelig beskjed om dette. Saklig og tydelig. Ikke la henne gå inn i tematikken, bare parker tema og hennes innblanding og unnskyldninger! La oss vite hvordan det går Anonymkode: f471e...55e
amandine Skrevet 9. november #20 Skrevet 9. november Det er helt hårreisende at man kan mene det ligger omsorg bak kommentarer om andres kropp, det er like hårreisende at noen rettferdiggjør det. Gi henne grei beskjed om at du ikke aksepterer at hun kommenterer hverken din kropp eller andres. Hun er hensynsløs og lite dannet og man skulle kynne forvente av voksne folk at de kunne oppføre seg.
Iiiiik Skrevet 9. november #21 Skrevet 9. november (endret) Det kan hende du er nærtagende på andre ting, men det er ikke greit å kommentere på andres kropp. Jeg er overrasket over at så mange i denne tråden mener at det er greit. Hvis du orker det, hadde det sikkert vært lurt å ta det opp. «Jeg har tenkt på at du kommenterte vekten min. Det er ikke greit og jeg forventer at verken jeg eller noen andre får sånne kommentarer fra deg fremover». Endret 9. november av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 9. november #22 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (På 8.11.2025 den 23.07): Hvis ikke du gjør noe med det, er du nærtagen. Jobber du hardt og sliter med å gå ned i vekt har du lov til å ta deg litt nær av det. Anonymkode: 3535f...de1 For noe tull. Det er lov å like kroppen sin tross overvekt! Anonymkode: 5b5e8...c2a
Anonym bruker Skrevet 9. november #23 Skrevet 9. november Takk for støtten, folkens! Jeg har iallefall lært å ikke kommentere andre sin kropp verken opp eller nei i vekt. Det svigermor sa var at "du er så fin likevel, så det gjør ingenting at du legger på deg. Med andre ord: jeg ser jævlig og feit ut, men trynet mitt kompenserer for fettet. Anonymkode: 97f93...237
Anonym bruker Skrevet 10. november #24 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (11 timer siden): Takk for støtten, folkens! Jeg har iallefall lært å ikke kommentere andre sin kropp verken opp eller nei i vekt. Det svigermor sa var at "du er så fin likevel, så det gjør ingenting at du legger på deg. Med andre ord: jeg ser jævlig og feit ut, men trynet mitt kompenserer for fettet. Anonymkode: 97f93...237 Kan du si fra til henne? Anonymkode: f471e...55e
Anonym bruker Skrevet 10. november #25 Skrevet 10. november Man bør ALDRI kommentere andres vekt eller kropper. I verste fall kan de utvikle seg skikkelig galt. I "beste fall" er det bare irriterende. Er det noen som legger brått på seg eller går raskt ned i vekt og man er veldig nære, kan man selvfølgelig på en forsiktig måte spørre om vedkommende har det bra eller tilnærme seg på en annen måte uten å si kommentere at vedkommende har lagt på seg eller godt ned i vekt. Er man nære, så vet man jo gjerne også hva vedkommende tåler også og kanskje er det ok med en god samtale på tomannshånd. Og så må man alltid huske på at det ikke er "bare" å slanke seg. Selv om man selv eller noen man kjenner klarte det. Slanke seg er forresten ikke det vanskeligste, men å ikke gå opp igjen er den vanskeligste kampen med kroppen. Anonymkode: 1b1db...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå