Gå til innhold

Ved hvilken alder lot dere ungdommen være alene hjemme over natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: ef45e...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13

Anonymkode: 8f2d1...b9d

Skrevet

Ca 16.

Vi har familie lenger ned i samme gate da, så de har litt ekstra trygghet i det. Og nei, det er ikke at ungdommen ikke klarer ta vare på seg selv som er problemet her vi bor, men andre tenåringer som alltid er på jakt etter en fest. Med dagens bruk av sosiale medier sprer det seg fort når noen er alene hjemme og vi har flere tilfeller av hjemme alene kvelder hvor politiet må komme og sende folk hjem 🙈

Anonymkode: 8bcb6...699

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

13

Anonymkode: 8f2d1...b9d

Det var tidlig!

Skrevet

De var nesten 16 og nesten 18 da de var alene hjemme en uke. Før det hadde de ikke vært alene, med unntak av eldste som hadde vært alene to netter tidligere. Ikke fordi de ikke kan, men fordi det ikke var ett behov 

Anonymkode: 581f9...5f8

Skrevet

Eldste var vel 16, vi hadde vunnet en overnatting på et spa-hotell ikke langt unna, og kunne ta taxi hjem dersom det skulle skje noe. De yngste var 8 og 11.
Var ute og spist, men kom hjem sent på kvelden fra eldste var rundt 13

Anonymkode: 280a1...9e8

Skrevet

14 år. Men ikke helg. Kun ukedager. 

Anonymkode: b7ff0...745

Skrevet

Eldste var 15 år, hun er nå 16 år og får være alene hjemme med lillesøster på 13 år en natt. Lillesøster får ikke være alene enda. Lengste eldste har vært alene er en helg fra fredag til søndag. Vi har forresten besteforeldre akkurat 300 meter nedi gaten hvis det skal være noe, det føles litt tryggere.

Anonymkode: d5253...b94

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det var tidlig!

Nei. 

Tolv her. Også over flere netter. De, er trygge i vårt hjem, i tillegg er vi bare et tastetrykk unna. 

Anonymkode: 6664b...43b

Skrevet

Tøff lærepenge når 15 åringen inviterer 15 stykker til hjemme alene fest og det plutselig kommer 150 stykker....

Spredd på sosiale medier at huset var uten foreldre 🙈

Screenshot_20251108_230235_Chrome.jpg

Skrevet

15 år

Anonymkode: 4f46b...71a

Skrevet

Rundt 16 år

Anonymkode: c3486...37c

Skrevet

Synes å huske at det var 12 år, men det var også fordi han spurte om dette selv i stede for at det skulle være barnevakt her. 

Han har alltid følt seg trygg hjem og hverkan han eller kopisene på den tiden drev med festing. 

Anonymkode: 9b395...88d

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Tøff lærepenge når 15 åringen inviterer 15 stykker til hjemme alene fest og det plutselig kommer 150 stykker....

Spredd på sosiale medier at huset var uten foreldre 🙈

Screenshot_20251108_230235_Chrome.jpg

Også er det x antall 15åringer som flytter ut for å gå vgs.. 

Jeg gjorde det, og hadde fest én gang.

Eldste hadde fest som 18-åring, ba 8 stk, men det kom folk som ikke var bedt. Politiet ble tilkalt. Masse kaos og vold.

Mellomste hadde fest med 38 stk og alle var bedt. Ingen tull. Alt på stell. Huset var strøkent 

Poenget er ikke alder, men venner og hva som er «vanlig» i gjengen og hvem de omgås 

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra som 16-åring. Bodde da alene midt i Oslo uten problemer.

Eldste var alene om natta fra han var 15 - null problem. 

Anonymkode: 38a90...15d

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Også er det x antall 15åringer som flytter ut for å gå vgs.. 

Jeg gjorde det, og hadde fest én gang.

Eldste hadde fest som 18-åring, ba 8 stk, men det kom folk som ikke var bedt. Politiet ble tilkalt. Masse kaos og vold.

Mellomste hadde fest med 38 stk og alle var bedt. Ingen tull. Alt på stell. Huset var strøkent 

Poenget er ikke alder, men venner og hva som er «vanlig» i gjengen og hvem de omgås 

Jeg tenker det er forskjell på å ha fest i en liten hybel man bor alene, og at det kommer mange uinnviterte til et større familiehus uten voksne tilstede....

Det går jo som regel bra uansett, men jeg  vet om tilfeller hvor det har blitt delt på Jodel at det er fest, og flere hundre tenåringer har kommet. Ene tilfellet hadde den som var alene hadde 8 venner på filmkveld, også ble det et rent helvete. Det hender den som bor i huset er helt uskyldig i det som skjer.

Jeg kjenner til tilfellet jeg delte linken til, der hadde husets 15 åring invitert et 20-talls venner til fest, også spredde det seg på sosiale medier. Sønnen min går i klassen hans, men vi var ikke hjemme denne helgen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er forskjell på å ha fest i en liten hybel man bor alene, og at det kommer mange uinnviterte til et større familiehus uten voksne tilstede....

Det går jo som regel bra uansett, men jeg  vet om tilfeller hvor det har blitt delt på Jodel at det er fest, og flere hundre tenåringer har kommet. Ene tilfellet hadde den som var alene hadde 8 venner på filmkveld, også ble det et rent helvete. Det hender den som bor i huset er helt uskyldig i det som skjer.

Jeg kjenner til tilfellet jeg delte linken til, der hadde husets 15 åring invitert et 20-talls venner til fest, også spredde det seg på sosiale medier. Sønnen min går i klassen hans, men vi var ikke hjemme denne helgen.

Jada, men det kan ikke være argumentet. Jeg vet at jeg kan overlate huset til mellomste uten problem. Jeg vet og at jeg ikke kan gjøre det med eldste. Det er ikke alderen som er avgjørende 

Skrevet

12, ble 13 et par måneder senere.

Kun ei natt og naboene ble varslet. 

Anonymkode: 02aff...660

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.11.2025 den 19.30):

Det var tidlig!

Neida. 

Anonymkode: 40950...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...