Gå til innhold

Har dere begynt med juleting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir egentlig overraska når jeg får snapper av juleverksted, pepperkakebaking med hele storfamilien og ferdig pyntet tre og vi er i første uka i november. Folk må gjøre som de vil men er det virkelig kos å starte så tidlig?

Anonymkode: 6431f...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk tur med bikkja nå i kveld, gjennom flere byggefelt i omegn, og jeg så to hus hvor de hadde hengt opp julestjerne i vindu.

Er 3 uker til 1.advent, så jeg vil nå ikke si det er veldig vanlig.

Vi er bedt på julebord 22.november, det blir første juletingen for oss.

Jeg finner frem stjerne og julelys til 1.advent, og pynter juletreet tredje søndag i advent.

Anonymkode: ad80c...182

Skrevet

Har kjøpt inn noen julegaver allerede for er avhengig av å spre utgiftene litt,har ikke råd til å kjøpe alt i Desember. Å orker heller ikke overfulle senter i Desember. 

Har også kjøpt inn litt julepynt og sengesett med julemotiv. Men ellers har jeg ikke begynt med juleaktiviteter enda. Her setter vi opp juletreet 1.desember ettersom vi elsker jul å vil ha den koselige julestemningen i hele Desember. Da pynter vi også resten av huset samtidig.

Anonymkode: 1a046...3f5

Skrevet

Vi har rakfisklag i familien i morgen, det er vel det første. Ellers så vi julefilm på kino forrige helg på den store kinodagen. Blir ikke noe pynt før om en stund altså, men liker å kose meg litt med sånt. 

Skrevet

Jeg har plukket tyttebær, multer og sopp til julemiddagen og så holder jeg på med noe håndarbeid jeg skal gi bort, men ellers ingenting.

Anonymkode: 78301...8f7

Skrevet

Første julegave er allerede gitt. Det var en kjempeoverraskelse og en stor glede å gi og noe som aldri hadde havnet på mottagers ønskeliste. Mulig mottagere får et par sokker hver til jul likevel :) Utover det. Jeg har ekte gran som er overlevning fra i fjor og sikker lever neste år og. Står i potte og er ganske mye større enn i fjor. Utover det. Jeg kjøper etter ønskelister. Jeg liker julepynt svært lite og pynter derfor ikke før jeg må. Hadde blitt kvælt av julejuggel i hus fra begynnelsen av november, selv om juggelet er aldri så eksklusivt :D 

Skrevet

Holder på med å lage noen julegaver, og har også kjøpt flere andre i løpet av året, og organisert jula (hvem skal hvor når,  hvilke gaver skal sendes og hvilke skal vente til man sees, osv). Ellers ikke noe jul, selvsagt, det er november.

Skrevet

Gaver ordnes hele året. Huset pyntes til advent. Juletre uten pynt kommer opp den 14 des i år pga første år med katt. Så får vi se hvordan katten reagere på treet. Baking ligger i kalenderen til barna, så det blir iløpet av desember 

Anonymkode: 49a53...3b5

Skrevet

Selvsagt ikke, det er starten av november! Jeg har kjøpt julegaver, av økonomiske årsaker. Jeg henger oss adventsstjerne og stake til 1.søndag i advent, julepynten kommer frem når huset er nyvasket lillejulaften! Julepynt i uvasket hus??? Kan ikke fatte.... Jeg baker i midten av desember slik at kakene er ferske til jul, og vi prøvesmaker kun, spiser ikke kaker og julegodter 2 måneder før jul!

Jeg ELSKER jula, og halve gleden er faktisk Å GLEDE SEG TIL! Glede seg til advent, glede seg til jul, glede seg til god mat, julekaker og julegodter! Hva er det med dagens unge som ikke evner å glede seg, som nekter å forholde seg til at jula ikke er i oktober, men pynter og nærmest feirer jul 2 måneder før tiden???

Jeg syns jul og advent blir ødelagt av alle idioter (ja! Idioter!!!) som pynter juletre i oktober og tenner ADVENTSSTJERNA i september. Er nye generasjoner faktisk så lite intelligente som mange vil ha det til, at de ikke forstår hva adventsstjerne g advent faktisk er? 

Anonymkode: fa4ad...fca

Skrevet

Jeg venter med advent til advent begynner, og venter med jul til 23.12. Ikke noe som haster, jul er det hvert eneste år. 

Anonymkode: 16b31...67a

Skrevet

Bare pakke kalender til ungene. Henger opp stjerne i vinduet og setter opp advent staker 1.søndag i advent. Pynter huset første uka i desember, og treet noen dager før julaften. Baking og julemat venter vi også med til desember.

Anonymkode: 115fa...d3b

Skrevet

Har gjort 0 juleting pr nå. Jula er i desember, helst fra midten av måneden.

Anonymkode: ddd96...160

Skrevet

Jeg har så smått begynt å kjøpe inn det som skal være i kalenderne til ungene. Jeg var også utenlands i oktober og kjøpte da inn saker som jeg vet vi skal sende fra oss, som jeg ikke får kjøpt i Norge. Ellers venter jeg. Jeg elsker jula og juleforberedelsene. Men man forbereder (baker, sender julekort, lager ting, pakker gaver etc.) i adventstiden. Huset pyntes til jul ca 14. desember, og da ankommer også rampenissen, som minsteungen fremdeles fryder seg over. Lille julaften pyntes treet, når ungene er i seng ordnes strømpene, og det som ikke har kommet opp av julepynt tidligere kommer opp da. Jula begynner på julaften, julaften er ikke slutten på den slik som mange later til å tro.

Skrevet

Forresten har jeg gjort 1 juleting til: jeg har satt sammen og bestilt fotokalendere. Det er alltid best tilbud hos leverandører utenom sesong.

Skrevet

Har ikke startet med noe enda. Pynter til 1.søndag i advent/1.desember. Hvor mye som kommer frem da, varierer. Juletre blir satt opp og pynta lille julaften. Selv om vi pynter til 1.søndag i advent, vaskes huset først altså. Tar en større husvask da, og vanlig vask rett før jul. Stor husvask 23.desember, da har jeg nok av annet å gjøre. Et julepynta hus er det fineste jeg vet, så vil nyte det i hele desember. Juletre og pynt står til 13.dag jul. Baking blir i desember en gang. Varierer hvor mye som bakes, men blir et par runder med pepperkaker for ungene og krumkaker ihvertfall. Har en plan om å begynne på litt gaver til adventskalender nå snart, og begynne med julegaver. Godt å spre utgiftene på ihvertfall 2 lønninger. Jobber i kommunal barnehage, så noe julebord kan jeg se langt etter. Har også 2 bursdager (barna) nå før jul, så har noen feiringer som må prioriteres først.

Anonymkode: 54d4e...665

Skrevet

Har begynt med å kjøpe småting til kalender og juleverksted, og tenke gjennom hva vi har av pynt og stash. Papirstjernene så litt lurvete ut i fjor og vi har gjort en del på uteområdet gjennom året, så vi "trenger" noe ny belysning.

Pynt, baking og det å ta frem juleserviset venter vi med til desember!

Anonymkode: 5c37f...50b

Skrevet

Jeg har kjøpt noen julegaver, men ikke pakket inn. Det er en helt egen kosedag i desember der jeg boltrer meg i papir, bånd og pene gavelapper. Jeg har strikket noen gaver, holder på med et par til og ellers er det eneste som kan minne om jul at jeg fortsatt har ribbekraft igjen fra i fjor i fryseboksen. Jeg pynter til advent, inkl. lys i vinduer og ute, til første søndag i advent og julepynten kommer opp 22. og 23. Jeg har begynt å glede meg, da. Jul er nydelig og forventningen er nesten like stor som den gode følelsen av å sette meg i sofaen på kvelden lillejulaften i et hus som er ferdig pyntet, lunt og varmt og kjenne julefreden senke seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg blir egentlig overraska når jeg får snapper av juleverksted, pepperkakebaking med hele storfamilien og ferdig pyntet tre og vi er i første uka i november. Folk må gjøre som de vil men er det virkelig kos å starte så tidlig?

Anonymkode: 6431f...d64

Her kommer det ikke et snev av jul før 1 søndag i advent. Syns det er helt galskap å starte julen så lenge før. 

Skrevet

Ingenting så langt, og foreløpig har jeg ikke fnugg av julestemning heller, så det frister ikke.

Vi pleier å lage engelsk Christmas pudding, og den bør helst lagres ganske mange uker før man spiser den, så det er det faktisk egentlig på tide å begynne med. Det får bli neste helg!

Anonymkode: d293f...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...