GÃ¥ til innhold

Innsukning i hodeskallen- hjelp🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 16 åring har hatt det veldig lenge. Husker hun tok ultralyd sikkert for 10 år siden som ikke påvist noe farlig. Vi hadde lagt det bort men i det siste har hun selv nevnt og kjent etter. Jeg er hypokonder av meg og nå når jeg kjenner blir jeg redd og bekymret for at dette er noe farlig.

Hun har ingen andre symptomer og som sagt hatt det lenge. Hun er født med vakum så vet ikke om det kan ha noe å si. 

Noen som har vært bort i dette? 

Anonymkode: 65a01...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange som har en usymetrisk skalle, altså ikke vokst sammen helt "perfekt" da de var babyer.

Når vi blir født består jo hodeskallen av flere plater som gjør at hodet kan klemmes gjennom fødselskanalen, derfor spedbarn har den myke flekken midt oppå hodet, fontanellen.

Det er ikke alle som kler å skinne seg 😅

Når barnet vokser kan flere ting påvirke hvor rundt hodet blir før fontanellene lukker seg, favoritt liggeside osv. Slett ikke alle blir helt runde, og det skjules gjerne av håret.

Barnet ditt er sjekket ut, så jeg tenker at dette trenger du ikke bekymre deg for.

Det er gjerne perioder av livet hvor dette kan bli et tema da, min ene datter tok lappen på lett motorsykkel i sommer og da kom temaet opp igjen her. Hun er litt urund i hodet og har trengt større alpinhjelm enn søsknene sine, nå så vi det igjen, motorsykkelhjelmen klemte på ene siden så hun måtte ha en annen leverandør og større størrelse.

Anonymkode: a10ac...a67

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Veldig mange som har en usymetrisk skalle, altså ikke vokst sammen helt "perfekt" da de var babyer.

Når vi blir født består jo hodeskallen av flere plater som gjør at hodet kan klemmes gjennom fødselskanalen, derfor spedbarn har den myke flekken midt oppå hodet, fontanellen.

Det er ikke alle som kler å skinne seg 😅

Når barnet vokser kan flere ting påvirke hvor rundt hodet blir før fontanellene lukker seg, favoritt liggeside osv. Slett ikke alle blir helt runde, og det skjules gjerne av håret.

Barnet ditt er sjekket ut, så jeg tenker at dette trenger du ikke bekymre deg for.

Det er gjerne perioder av livet hvor dette kan bli et tema da, min ene datter tok lappen på lett motorsykkel i sommer og da kom temaet opp igjen her. Hun er litt urund i hodet og har trengt større alpinhjelm enn søsknene sine, nå så vi det igjen, motorsykkelhjelmen klemte på ene siden så hun måtte ha en annen leverandør og større størrelse.

Anonymkode: a10ac...a67

Takk for beroligende svar. Jeg har bestilt time hos lege men prøver å tenke at det ikke bør være noe farlig da det er tatt ultralyd selv om det er lenge siden og hun har ingen plager.

Anonymkode: 65a01...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...