Anonym bruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Har en som ble 16 år for to måneder siden, og har fullført alt av trafikal grunnopplæring. Problemet er at hun synes det er så skummelt å sitte bak rattet. Selv om vi er på en nesten tom parkeringsplass. Hun som vanligvis er ganske tøff og tør mye, men her får hun nesten panikk. Hvordan var deres ungdom på begynnelsen? Anonymkode: 478c2...53c
Anonym bruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Jepp, hun er riktignok 17 nå, men har vel kjørt 4 ganger siden hun fylte 16. Har ikke helt interessen og det er skummelt, hun har kjørt 3 ganger på veien, ganske langt og, og det går bra, men hun liker det ikke. Gidder ikke å pushe på hun heller, vi spør litt om vi skal, og hun kan spørre. Syns selv det var skikkelig skummelt, tok ikke lappen før jeg var 19, men er nå sjeleglad for at jeg gjorde det. Anonymkode: 7fc93...04d
Anonym bruker Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november Nei, hun storkoser seg. Jeg synes det var skummelt i min tid (og liker fremdeles ikke å kjøre bil). Anonymkode: 11587...dcd
Anonym bruker Skrevet 7. november #4 Skrevet 7. november En som hater det og synes det er helt pyton, er nå 20 og ønsker ikke å ta lappen. Vi har gitt opp å overtale henne. En 17-åring som har elsket det fra dag 1, hun kunne kjørt i timesvis hver dag om vi voksne hadde hatt anledning. Anonymkode: 07706...ea2
Anonym bruker Skrevet 7. november #5 Skrevet 7. november De to eldste tok lappen på lett motorsykkel da de var 16 og begynte ikke øvelseskjøre i bil før de var sikkert 17,5 år. Da hadde de jo vært på veien lenge og tok bilkjøringen som en lek. Begge fikk lappen til bursdagen sin uten andre kjøretimer enn de obligatoriske. Yngte er jente og begynte ikke øvelseskjøre før hun var 17,5 år. Synes det var skummelt de første gangene, men det gikk ganske fort over. Første gangene kjørte jeg til et nærmest folketomt industriområde på søndager så hun kjørte der. Tror det var fjerde gangen vi var der jeg sa at nå fikk hun kjøre hjem. Siden har hun kjørt. Tok lappen for noen uker siden, er 18,5 år nå. Anonymkode: 7b589...46c
Anonym bruker Skrevet 7. november #6 Skrevet 7. november Eldste har vært mest engstelig, særlig vinterstid. Tok lappen i sommer, fylte 20 for 2 uker siden. yngste ble 16 for 10 mndr siden og har kjørt 2600 km. Hun kjører så ofte hun kan. Anonymkode: 72803...e4e
Anonym bruker Skrevet 7. november #7 Skrevet 7. november Dattera mi elska det. Kjørte hver dag i to år (omtrent) og fikk lappen rett etter fylte 18. Sønnen min er ikke fan, skylder på for liten tid, jeg kaller det feil prioritering. Han ble 18 for noen mnd siden og er ikke i nærheten av å kunne ta kjøretimer engang Anonymkode: 2c298...93d
Anonym bruker Skrevet 7. november #8 Skrevet 7. november Begge mine var ivrige, og ville gjerne skaffe seg førerkort så fort som mulig. Skummelt? Nja, å kjøre på smale grusveier var ekkelt, men begge har takket for at de bli tvunget til det. Vi bor nesten på bygda og derfor må man kunne å kjøre på bygda. Anonymkode: 2c360...386
Anonym bruker Skrevet 8. november #9 Skrevet 8. november Mine var skeptiske i starten ja, synes det var skummelt med smale veier, møtende trafikk, forbikjøring og møte andre biler generelt. De hadde stort behov for at jeg var rolig, og forklarte før situasjoner, og få kjøre uansett føre. De ble etter mye øvelseskjøring trygg og gode sjåfører, jenta har kjørt opp til c1 og til ambulanse (160) og gutten har kjørt opp til CE og jobber som lastebilsjåfør. Anonymkode: c113b...824
Anonym bruker Skrevet 9. november #10 Skrevet 9. november Vår ene datter var veldig skeptisk og ville absolutt ikke øvelseskjøre for det var skummelt. Så vi bestemte oss for å kjøpe 2 kjøretimer på kjøreskolen. Den første hadde hun alene, den andre var faren med på sånn at han i følge henne "kunne lære litt han også". Etter det fikk hun senket skuldrene og øvelseskjøring gikk kjempegreitt. Den yngste der i mot som bli 16 neste år kan nesten ikke vente til hun blir gammel nok til å få begynne å kjøre. Anonymkode: 86895...725
Anonym bruker Skrevet 9. november #11 Skrevet 9. november 18-åringen (datter) synes det er skummelt men bestemte seg idag for å satse mer, hoppe i det og bare kjøre mye mer Ble en fin kjøretur i mørket. 🙂 Anonymkode: 76b61...0f8
Anonym bruker Skrevet 9. november #12 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (På 7.11.2025 den 16.37): Har en som ble 16 år for to måneder siden, og har fullført alt av trafikal grunnopplæring. Problemet er at hun synes det er så skummelt å sitte bak rattet. Selv om vi er på en nesten tom parkeringsplass. Hun som vanligvis er ganske tøff og tør mye, men her får hun nesten panikk. Hvordan var deres ungdom på begynnelsen? Anonymkode: 478c2...53c Typisk jenter. Jenter er mer pysete enn gutter når det kommer til dette. Anonymkode: d1ddf...6f0
Anonym bruker Skrevet 9. november #13 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Typisk jenter. Jenter er mer pysete enn gutter når det kommer til dette. Anonymkode: d1ddf...6f0 For noe tull, det er ikke typisk jenter. Anonymkode: a1b52...97c
Anonym bruker Skrevet 9. november #14 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (1 time siden): For noe tull, det er ikke typisk jenter. Anonymkode: a1b52...97c Jo, det er veldig typisk jenter. Men for all del, det er jo bare å sitte og benekte det om du føler det hjelper. Anonymkode: d1ddf...6f0
Anonym bruker Skrevet 9. november #15 Skrevet 9. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): For noe tull, det er ikke typisk jenter. Anonymkode: a1b52...97c Jo det er det! Anonymkode: 3e800...3cf
Winterlady Skrevet 10. november #17 Skrevet 10. november Anonym bruker skrev (10 timer siden): Typisk jenter. Jenter er mer pysete enn gutter når det kommer til dette. Anonymkode: d1ddf...6f0 De er nok mer innafor for dem å gi uttrykk for det
Anonym bruker Skrevet 10. november #18 Skrevet 10. november Det haster jo ikke. Når man er 16 år er mange fortsatt veldig umodne. Vent til hun er klar for det selv. Eventuelt kjøp en eller to kjøretimer hos en trafikkskole. Anonymkode: 9ed9c...259
Anonym bruker Skrevet 10. november #19 Skrevet 10. november Min 16 åring satt seg i bilen og kjørte som han ikke hadde gjort noe annet 😂 Hadde gledet seg veldig. Det andre barnet her vil nok syntes det er litt mer skummelt når det er hennes tid. Selvom hun egentlig er den tøffeste av de. Anonymkode: 540b4...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå