Gå til innhold

Jeg klarer ikke fortelle mannen at jeg vil skilles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke ta den alvorlige praten. Jeg vet ikke når det er tid og sted for det, og jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne. 
Tipper det ikke kommer som noe sjokk på han, vi har vel ikke delt soverom eller hatt noen form for intimitet på fem år 😔 Samtidig er det utrolig vanskelig å skulle bryte opp en familie med to tenåringsbarn, dele både hus, bil og hytte osv. Problemet er at jeg ikke er lykkelig. Jeg er kone, sjåfør, kokk, logistikkmedarbeider og renholdsarbeider. Har forsøkt å snakke med mannen om dette, men for x antall gang avfeier han meg og mine følelser. Kjenner at jeg nå har nådd en grense, men hvordan pokker forteller man en man har vært med i over 20 år at man ikke vil mer? 

Anonymkode: dcdc0...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke an å puse inn en sånn beskjed, den må gis direkte.

Men for ungdommene sin skyld ville jeg ventet til etter jul, jeg hadde unnet de bedre enn å forbinde den koselige førjulstiden med et vanskelig brudd mellom mamma og pappa.

Så må du bare velge deg en kveld, helst en ungene ikke er hjemme. Skru av tv og snakke til han. Så enkelt og så vanskelig 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 8b306...016

Skrevet

Det er klart det er vanskelig. Sier som hun over. Du må nok være veldig direkte i og med at han ikke lytter når du forteller om følelsene dine. Om det virker helt umulig å ta praten så kan du prøve å gi han et brev som han kan lese mens du går deg en tur en dag? Lykke til. Det er ikke noe godt for noen av dere at du går rundt og er ulykkelig ❤️ 

Skrevet

God idé å ta det en kveld eller helg ungene er borte. Førjulstid ville jeg ikke brydd meg om, det er alltid en anledning som vil være et hinder om man leter… og tøft blir det nok uansett. Håper du har godt med støtte i «ditt hjørne». Det blir sikkert tøft men bra når det er gjort? Har du lagt en god plan for det økonomiske og det praktiske så blir det vel lettere, også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...