Gå til innhold

Tanker når eldre blir syke

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person jeg er veldig glad i, og som er midt i 80-årene har begynt å skrante en del.
Nå er det noe med lungene og hjertet.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og føle om det.
Har så virkelig lyst til at den personen fortsatt skal være i livet mitt, men på den andre siden, jeg ønsker heller ikke at personen skal ha vondt, bli veldig skrøpelig ute av stand til å leve det livet personen selv ønsker. Vet personen vil føle seg uverdig dersom personen ble pleietrengende.

På den ene siden ønsker jeg at personen skal bli verdens eldste, men på den andre siden, det er kanskje best for personen om personen ikke er her mer så veldig mange år til...

Er jeg slem som føler og tenker slik?

Anonymkode: 54ae6...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er du ikke ❤️ Jeg har akkurat mistet min mamma. Hennes største frykt her i verden var å havne å havne på sykhjem og bli avhengig av andre, og det var og vår største frykt. Det slapp mamma, jeg skulle ønske jeg hadde hatt henne mye lenger, det gikk så altfor fort, men formen var ikke så god på slutten. Så jeg er takknemlig for at hun fikk slippe å oppleve å måtte på sykehjem, det hadde uansett knekt henne helt.

Anonymkode: 84214...53f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, det er du ikke ❤️ Jeg har akkurat mistet min mamma. Hennes største frykt her i verden var å havne å havne på sykhjem og bli avhengig av andre, og det var og vår største frykt. Det slapp mamma, jeg skulle ønske jeg hadde hatt henne mye lenger, det gikk så altfor fort, men formen var ikke så god på slutten. Så jeg er takknemlig for at hun fikk slippe å oppleve å måtte på sykehjem, det hadde uansett knekt henne helt.

Anonymkode: 84214...53f

Takk for gode ord.

HI

Anonymkode: 54ae6...e03

Skrevet

Jeg tenker at det er helt naturlig å tenke sånn.

Vi ønsker alle å dø "med skoa på" som det heter. Være i ganske god form helt til det er slutt.

Svigerfar er godt over 90 år, helt dement så han kjenner ingen av oss lenger, kan ikke gå og er helt pleietrengende, hører nesten ikke og klarer ikke prate annet enn enkle ord som ja og nei. Han bare ligger eller sitter der, og det har han gjort i snart 10 år

Jeg håper virkelig jeg slipper en sånn avslutning på livet. Da vil jeg heller ha en kraftig influensa og dø av den som 80 åring.

Selvfølgelig blir det sorg og savn når noen man er glad i dør, men de kan ikke leve evig for å glede de etterlatte. Det er heller ingen glede å se noen man er glad i visne bort.

Anonymkode: b89b8...552

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at det er helt naturlig å tenke sånn.

Vi ønsker alle å dø "med skoa på" som det heter. Være i ganske god form helt til det er slutt.

Svigerfar er godt over 90 år, helt dement så han kjenner ingen av oss lenger, kan ikke gå og er helt pleietrengende, hører nesten ikke og klarer ikke prate annet enn enkle ord som ja og nei. Han bare ligger eller sitter der, og det har han gjort i snart 10 år

Jeg håper virkelig jeg slipper en sånn avslutning på livet. Da vil jeg heller ha en kraftig influensa og dø av den som 80 åring.

Selvfølgelig blir det sorg og savn når noen man er glad i dør, men de kan ikke leve evig for å glede de etterlatte. Det er heller ingen glede å se noen man er glad i visne bort.

Anonymkode: b89b8...552

Han burde få lov å få en sprøyte. Et dyr har mer rettigheter enn et menneske!  Jeg syns det er ille !

Anonymkode: 0c4b1...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...