Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #1 Skrevet 6. november 2025 Jeg fikk beskjed om at noe måtte gjøres ad hoc på jobb. Det hastet. Jeg fikk beskjeden etter jobb på vei hjem. Jeg kom hjem etter henting i barnehagen som tok relativt lang tid. Jeg sa jeg måtte løse en situasjon på jobb ( skjer 1-2 ganger i året). Jeg logget meg på og det hele varte 1 time. Jeg gikk på kjøkkenet og skulle spise middag for å delta i famillemiddagen. Ingen hadde sagt det var middag, men glad jeg rakk det fordi det betyr mye for meg å spise sammen. Minstemann løper fra med mat rundt munnen og samboeren min stopper hans mens jeg spiser. DETTE skulle jeg aldri ha gjort. Jeg skulle ha skjønt at jeg skulle ligge lavere i terrenget og stoppet han, ikke bare komme og spise etter å ha «latt han i stikken» Plutselig skifter stemningen fullstendig og jeg får spydigheter og kjeft for å ha gått fra og overlatt alt ansvar til han. Han banner og er veldig sint. Jeg vet han er sliten. Jeg kjente på hvert sekund mens jeg jobbet et jag og stress fordi jeg føler jeg ikke får lov og at det får store konsekvenser. Jeg hadde rett. Det kostet mye. Jeg fikk høre at jeg er en egoist og at han aldri gjør sånn selv etc. Har tatt leggingen og må jobbe videre nå. Jeg liker ikke å jobbe sent, men enkelte ting må man bare av og til. Hadde han bare støttet meg og sagt « null stress, jeg tar hånd om det andre». Føler hele forholdet henger i en tynn tråd. Forrige gang der var krangel, gjaldt det en sammenkomst for noen barn. Jeg la sjelen i det og ordnet. Jeg ville ha det litt varmere og satte opp gulvvarmen. Han skrudde den ned rett etterpå. Jeg sa « men nå skrudde jeg den opp litt fordi det er litt huskaldt» Han mente bestemt strømmen var dyr og at den måtte ned. Min mor var på besøk og sa da hun dro « jeg synes dere har det kaldt. Fryser ikke barna» Jeg orker ikke dette mer. For mange år siden var jeg sammen med en mann som aldri ville kranglet om sånn. Han hadde ikke enset hva gradestokken sto på, og hadde i alle fall ikke lagd en diskusjon hvis jeg var kald. Da hadde han funnet tepper og skrudd opp varmen med glede. Anonymkode: 5ef5d...2ec
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #2 Skrevet 6. november 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at noe måtte gjøres ad hoc på jobb. Det hastet. Jeg fikk beskjeden etter jobb på vei hjem. Jeg kom hjem etter henting i barnehagen som tok relativt lang tid. Jeg sa jeg måtte løse en situasjon på jobb ( skjer 1-2 ganger i året). Jeg logget meg på og det hele varte 1 time. Jeg gikk på kjøkkenet og skulle spise middag for å delta i famillemiddagen. Ingen hadde sagt det var middag, men glad jeg rakk det fordi det betyr mye for meg å spise sammen. Minstemann løper fra med mat rundt munnen og samboeren min stopper hans mens jeg spiser. DETTE skulle jeg aldri ha gjort. Jeg skulle ha skjønt at jeg skulle ligge lavere i terrenget og stoppet han, ikke bare komme og spise etter å ha «latt han i stikken» Plutselig skifter stemningen fullstendig og jeg får spydigheter og kjeft for å ha gått fra og overlatt alt ansvar til han. Han banner og er veldig sint. Jeg vet han er sliten. Jeg kjente på hvert sekund mens jeg jobbet et jag og stress fordi jeg føler jeg ikke får lov og at det får store konsekvenser. Jeg hadde rett. Det kostet mye. Jeg fikk høre at jeg er en egoist og at han aldri gjør sånn selv etc. Har tatt leggingen og må jobbe videre nå. Jeg liker ikke å jobbe sent, men enkelte ting må man bare av og til. Hadde han bare støttet meg og sagt « null stress, jeg tar hånd om det andre». Føler hele forholdet henger i en tynn tråd. Forrige gang der var krangel, gjaldt det en sammenkomst for noen barn. Jeg la sjelen i det og ordnet. Jeg ville ha det litt varmere og satte opp gulvvarmen. Han skrudde den ned rett etterpå. Jeg sa « men nå skrudde jeg den opp litt fordi det er litt huskaldt» Han mente bestemt strømmen var dyr og at den måtte ned. Min mor var på besøk og sa da hun dro « jeg synes dere har det kaldt. Fryser ikke barna» Jeg orker ikke dette mer. For mange år siden var jeg sammen med en mann som aldri ville kranglet om sånn. Han hadde ikke enset hva gradestokken sto på, og hadde i alle fall ikke lagd en diskusjon hvis jeg var kald. Da hadde han funnet tepper og skrudd opp varmen med glede. Anonymkode: 5ef5d...2ec Du er lei deg og sliten akkurat nå ❤️ Anonymkode: e57d0...352
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #3 Skrevet 6. november 2025 Krangler dere sånn foran barna? Anonymkode: 1b1c7...261
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #4 Skrevet 6. november 2025 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Krangler dere sånn foran barna? Anonymkode: 1b1c7...261 Jeg gjør alt for å skjerme. Jeg går unna med barna. Han går etter. Han dundrer på med nagging ( i mangel på et bedre ord). Han banner også litt og hever stemmen av og til. Det er i grenseland Anonymkode: 5ef5d...2ec
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #5 Skrevet 6. november 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg gjør alt for å skjerme. Jeg går unna med barna. Han går etter. Han dundrer på med nagging ( i mangel på et bedre ord). Han banner også litt og hever stemmen av og til. Det er i grenseland Anonymkode: 5ef5d...2ec Det er ikke i grenseland, det er oppførsel som vil oppfattes som truende for et barn. Ville aldri bodd med en sånn far. Anonymkode: 1b1c7...261
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #6 Skrevet 6. november 2025 Kom deg vekk! Beskytt barna fra dette, det er skadelig for dem. Tro meg, det er bedre for barn å oppleve skilsmisse enn slik verbal vold. Anonymkode: c9755...c55
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #7 Skrevet 6. november 2025 I alle dager er det for en psykopat du lever med. Anonymkode: a56e2...c07
Anonym bruker Skrevet 6. november 2025 #8 Skrevet 6. november 2025 Vær glad for at du i kveld innså at dette ikke lenger går - for både du og barn vil få det bedre uten å bo med ham full tid! Det du lever med er en form for psykisk vold og kontroll, eller i det minste en mann som har store problemer med sinnemestring, og det går egentlig ut på det samme. Bruk tiden fremover nå til å planlegge smart hvordan du skal gjøre ting fremover. Sjekk det økonomiske, sjekk hvilke stønader du ev. har rett på, snakk med noen du stoler på som kan støtte deg i dette, og finn et nytt sted å bo (om du må flytte) eller si ham opp skriftlig slik at han må flytte innen en viss dato. Sørg for at du har noen som sjekker at du har det bra når du har fortalt ham at det er slutt. ❤️ Anonymkode: 31cad...cb5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2025 #9 Skrevet 7. november 2025 Har han vist anger eller sagt unnskyld? I pressede situasjoner kan det "klikke litt" for noen og enhver. Jeg synes etterspillet er viktig, og om du vanligvis føler deg trygg og ønsket i forholdet. Du nevner to episoder, er det slik at dette skjer hyppigere og er en konstant trussel for dere? Eller er det "kun" disse to gangen det har skjedd, og har han ordnet opp i ettertid? Jeg synes det er relevant for hvor hardt du bør gå ut, og om forholdet er verdt å jobbe for eller ei. Anonymkode: 9a080...c87
Anonym bruker Skrevet 7. november 2025 #10 Skrevet 7. november 2025 Det viktige er hvor ofte dette er. Alle kan miste det og bli en dårlig versjon av seg selv innimellom. Det er stressende med jobber og små barn. Men er dette ofte og systematisk, er det toxic Anonymkode: ae0d6...837
Anonym bruker Skrevet 7. november 2025 #11 Skrevet 7. november 2025 Oppførselen hans er ikke normal. Jeg anbefaler deg å kontakte familievernkontor for rådgivning. Flott hvis mannen blir med, hvis han ikke vil eller om du ikke tør foreslå det for ham så kan du bestille time alene. Om mannen oppfører seg aggressivt foran bara bør du ta dem med på krisesenter. Tenk grundig gjennom hvordan du vil ha det hjemme og hvilken fremtid du ønsker for barna dine. Jeg støtter hun som skriver at du uansett bør planlegge en fremtid uten mannen. Sett deg inn i muligheter for ny bolig osv. Lykke til! Anonymkode: 44d9b...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå