Gå til innhold

Så menssmerter 3 mnd etter innsatt hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? Har også fått morgenkvalme og gått opp litt i vekt. 

Anonymkode: 26f34...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du er gravid? Har du sjekket?

Det er vel det sikreste prevansjonsmidlet vi har, men det er ikke 100% sikkert.... Jeg vet om ei som ble gravid med hormonspiral.

Ellers sier de vel at det kan ta 4-6 mnd å venne seg helt til syntetiske hormoner i kroppen, vi er jo forskjellig, og noen bruker lenger tid enn andre på å bli vant til dem.

Søsteren min ble aldri vant til dem, der fjernet de spiralen etter 8 mnd og konkluderte bare med at hun var av de som ikke tåler hormonprevansjon fordi bivirkningene blir for store.

Anonymkode: ae71d...234

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.11.2025 den 11.06):

Høres ut som du er gravid? Har du sjekket?

Det er vel det sikreste prevansjonsmidlet vi har, men det er ikke 100% sikkert.... Jeg vet om ei som ble gravid med hormonspiral.

Ellers sier de vel at det kan ta 4-6 mnd å venne seg helt til syntetiske hormoner i kroppen, vi er jo forskjellig, og noen bruker lenger tid enn andre på å bli vant til dem.

Søsteren min ble aldri vant til dem, der fjernet de spiralen etter 8 mnd og konkluderte bare med at hun var av de som ikke tåler hormonprevansjon fordi bivirkningene blir for store.

Huff, det kan jeg ikke være. Trodde det var så sikkert som omtrent 100 prosent med spiral? Det rare er at jeg har vært morgenkvqlm men det gir seg idet jeg har stått opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Huff, det kan jeg ikke være. Trodde det var så sikkert som omtrent 100 prosent med spiral? Det rare er at jeg har vært morgenkvqlm men det gir seg idet jeg har stått opp. 

Du kan jo ikke være 100% sikker så lenge du faktisk har sex. Ta en test.

Anonymkode: 3db8a...72c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo ikke være 100% sikker så lenge du faktisk har sex. Ta en test.

Anonymkode: 3db8a...72c

Skal ta en test. Men har litt småblødninger. Om jeg er gravid får jeg panikk, har sex med en jeg har noe uforpliktende med. Han og jeg vil aldri bli kjærester. Er 38år også og for gammel til å starte på ny igjen. Krysser fingrene mine 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ingenting er dessverre 100% sikkert. Så lenge du har sex, er det en liten risiko for å bli gravid. Heldigvis er den veldig lav med hormonspiral, men det er mulig. Ta en test, og dersom den er positiv må du få henvisning til gynekolog.

Ellers er det ikke uvanlig det du beskriver så ingen grunn til panikk. Men greit å utelukke det for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 4e1bd...542

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sterilisering er det sikreste, så kommer hormonsprial. Men ingen av de er 100% sikre.

Mamma ble gravid etter sterilisering. Det skjer visst nesten aldri, men det finnes noen tilfeller hvor egget lager seg en vei selv om egglederen er svidd av. Jeg har en søster som er 15 år yngre enn meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Ingenting er dessverre 100% sikkert. Så lenge du har sex, er det en liten risiko for å bli gravid. Heldigvis er den veldig lav med hormonspiral, men det er mulig. Ta en test, og dersom den er positiv må du få henvisning til gynekolog.

Ellers er det ikke uvanlig det du beskriver så ingen grunn til panikk. Men greit å utelukke det for sikkerhets skyld.

Jeg har en fast gynokolog fordi jeg har hatt hpv de siste 2 årene. Han satt inn hormonspiral i august, men først nå er det murringer bak i ryggen og murringer i lysken. Skikkelig menssmerter/strekk i sidene. Jeg burde kansje ringe han, han er spesialist og føler meg tryggest med han mtp celleforandringer osv. Det kan jo være det også

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Sterilisering er det sikreste, så kommer hormonsprial. Men ingen av de er 100% sikre.

Mamma ble gravid etter sterilisering. Det skjer visst nesten aldri, men det finnes noen tilfeller hvor egget lager seg en vei selv om egglederen er svidd av. Jeg har en søster som er 15 år yngre enn meg.

Oioi. Skal ta en test jeg. 

Et jeg gravid får jeg sjokk, men kommer aldri til å ta abort. Selvom jeg mest sannsynlig hadde stått alene om barnet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Oioi. Skal ta en test jeg. 

Et jeg gravid får jeg sjokk, men kommer aldri til å ta abort. Selvom jeg mest sannsynlig hadde stått alene om barnet. 

Er du gravid, må du uansett undersøkes med UL av gynekolog for å utelukke at det ikke er et svangerskap utenfor livmoren (ex.u) + få fjernet spiralen tidligst mulig. 
Celleforandringer gir ikke slike symptomer.

Oppdater oss når du har fått teste deg da!

Skrevet

Det kan være kroppen som støter ut spiralen også.

Vet om ei som opplevde det. Noen kropper er særere enn andre når det kommer til å akseptere fremmedlegemer. Da kan kroppen prøve å støte den ut, noen ganger lykkes det og andre ganger borrer den seg inn i veggen på livmoren e.l.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du gravid, må du uansett undersøkes med UL av gynekolog for å utelukke at det ikke er et svangerskap utenfor livmoren (ex.u) + få fjernet spiralen tidligst mulig. 
Celleforandringer gir ikke slike symptomer.

Oppdater oss når du har fått teste deg da!

Okei, så jeg burde ringe gynekolog kjapt? 

Kjenner det slipper litt og borte ei stund, så kommer det tilbake. 

Skal oppdatere 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Okei, så jeg burde ringe gynekolog kjapt? 

Kjenner det slipper litt og borte ei stund, så kommer det tilbake. 

Skal oppdatere 😊

Ja, hvis du faktisk er gravid. Men ingen grunn til panikk ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, hvis du faktisk er gravid. Men ingen grunn til panikk ;)

Smertene bak i ryggen er verre idag. Inatt kom det tak, så sov uendelig dårlig. Har en følelse på noe er galt iallefall om ikke det er graviditet. 

Skrevet

Kontak lege asap. Få hastetime. Hvorfor har du ikke testet deg enda?

Anonymkode: b5a3a...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Kontak lege asap. Få hastetime. Hvorfor har du ikke testet deg enda?

Anonymkode: b5a3a...d9d

Jeg har en jobb og sjef som er vanskelig. Mange syke og føler jeg må være her. Skal se an utover dagen. Det er bare så rart at jeg har så murringer bak, siden jeg også har hpv, kan det jo ha utviklet seg til livmorhalskreft i verstefall. Jeg burde ringe gyn min ja, takk for svar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en jobb og sjef som er vanskelig. Mange syke og føler jeg må være her. Skal se an utover dagen. Det er bare så rart at jeg har så murringer bak, siden jeg også har hpv, kan det jo ha utviklet seg til livmorhalskreft i verstefall. Jeg burde ringe gyn min ja, takk for svar. 

Du må ingenting, er du syk, skadet e.l. så klarer jobben seg uten deg.

Jeg tenker at dette overhodet ikke høres ut som kreft, men jeg ville tenkt at spiralen har kommet ut av posisjon. Så du må komme deg til gynekolog og få en ultralyd som sjekker at spiralen sitter der den skal. Det kan gjøre veldig vondt om den har satt seg feil, den kan faktisk borre hull i livmoren.

Skulle du være gravid utenfor livmor kan det faktisk være dødelig om egglederen sprekker.

Så du ringer gynekologen NÅ, sier du opplever veldige smerter, de kommer i tak, holder deg våken om natta osv. Jeg vil tro du får time med en gang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må ingenting, er du syk, skadet e.l. så klarer jobben seg uten deg.

Jeg tenker at dette overhodet ikke høres ut som kreft, men jeg ville tenkt at spiralen har kommet ut av posisjon. Så du må komme deg til gynekolog og få en ultralyd som sjekker at spiralen sitter der den skal. Det kan gjøre veldig vondt om den har satt seg feil, den kan faktisk borre hull i livmoren.

Skulle du være gravid utenfor livmor kan det faktisk være dødelig om egglederen sprekker.

Så du ringer gynekologen NÅ, sier du opplever veldige smerter, de kommer i tak, holder deg våken om natta osv. Jeg vil tro du får time med en gang.

Okei, takk🩷 

Skal ringe ☺️

Skrevet

Har du tatt test eller snakket med lege? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.11.2025 den 19.39):

Har du tatt test eller snakket med lege? 

Skal til legen idag. Men smertene ga seg samme dag 😶‍🌫️ jeg skal nevne det idag

Skrevet

Jeg hadde smerter som høres ut som dine da spiralen hadde perforert livmoren. Først grusomt vondt, så ikke vondt, og så helvete da den vandret videre gjennom bukhinnen. Bra du skal til lege, god bedring! 

Anonymkode: 5bf01...e7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.11.2025 den 17.01):

Jeg hadde smerter som høres ut som dine da spiralen hadde perforert livmoren. Først grusomt vondt, så ikke vondt, og så helvete da den vandret videre gjennom bukhinnen. Bra du skal til lege, god bedring! 

Anonymkode: 5bf01...e7a

Oioi😌😌 da må jeg få fingeren ut. Hørtes ikke godt ut. 

Skrevet

Jeg var til legen men hun sa det var normalt med vondt i lysken av hormon spiral. Men har ikke gått til min faste gynokolog, men jeg burde kanskje gjort det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...