Gå til innhold

Barnet tåler ikke melk mens bestemor "glemmer" det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på snart 2 år slet med kløende utslett på kroppen, og når han var litt over året fant vi ut at det var laktoseintoleranse.  Null stress, for det har jeg også.  Problemet er spesielt min mor, som er helt ekstrem på å gi han ting med melk i.  Fløteis, yoghurt, grøt og prim som pålegg... jeg blir helt matt.

Hun vet jo hvordan det har vært og hvor plaget han var. Vi er ikke fanatikere på dette og ser at så lenge vi har litt kontroll på hvor mye han får i seg klarer vi å tilpasse det slik at han likevel spiser vanlig middag med en mindre mengde laktose i feks..  men vi kan ikke toppe det med et glass melk liksom. 

Har andre opplevd det samme med nære i familien? Det er litt fortvilende fordi hun jo er mye sammen med oss og han, men ser jo at hun støtt og stadig "glemmer" det av, eller at han kommer hjem med utslett etter å ha vært der 😒

Anonymkode: c1469...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg tatt en alvorsprat med mor din. Du må forklare hvor viktig det er at han ikke får noe som helst melkeprodukter når hun er med han. Dere som foreldre må styre hva han kan spise og hvis hun ikke klarer å overholde det/ glemmer seg ut, så får du smøre med matpakke og evt legge ved hva han kan spise når de er sammen. Allergien kan bli verre hvis dere ikke overholder det minst mulig nå

Anonymkode: 16d82...69e

Skrevet

Da ville bestemor aldri få være alene med barnet.

Anonymkode: 3b638...113

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Da ville bestemor aldri få være alene med barnet.

Anonymkode: 3b638...113

Verre er det faktisk ikke... 

Anonymkode: 2969d...9f6

Skrevet

Hun kan ikke ha barnet alene om hun ikke kan ta disse hensynene til kosten hans, dette er det veldig enkelt å gjøre noe med.

Ønsker hun å passe han må hun ta hensyn.

Anonymkode: ed5f9...eaa

Skrevet

Mener du melke(protein)allergi eller laktoseintoleranse? Hvis barnet reagerer med utslett, høres det heller ut som melkeallergi. Laktoseintoleranse gir magesmerter og ev. diaré. 

Jeg tror ikke jeg hadde latt besteforeldrene passet barnet alene så lenge de ikke tar allergien på alvor. Jet hadde også forklart hvorfor og at barnet får store plager hver gang som er helt unødvendig.

Anonymkode: 0b55e...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...