Gå til innhold

Har det rabla for folk som selger brukte ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er en bruktbutikk. Har gitt de mye greier og klær. Barnetøy er jo ofte pent brukt for de minste, jeg gav de litt regntøy og penklær i høst. Regntøy var HH og Reima. Så noen bunader, litt dyrere enn obs men husker ikke hvor jeg  kjøpte de. 
Var innom bruktbutikken i dag og ser at regntøyet hang der. Syntes det var rart, ok merke og pent brukt. Så ser jeg de har priset de til 500,- per del. Jeg kjøpte det for under tusenlappen selv. 
Bunaden skulle de har 600,- Googlet en tilsvarende men ikke samme merke. 700,-

Det er ikke rart folk ikke kjøper. 
Og på market place. I dag var det ei som la ut varmeovner, godt brukt og synlig slitt. Høystbydende over 100,-  

Mulig jeg har misforstått men går folk i budkrig for en varmeovn? Man får jo ny til nesten samme pris. 
Men, om folk kjøper det så samme for meg. Jeg skjønner bare ikke at folk velger brukt når man får nytt til nesten samme pris. 

Anonymkode: e8e56...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Her jeg bor er en bruktbutikk. Har gitt de mye greier og klær. Barnetøy er jo ofte pent brukt for de minste, jeg gav de litt regntøy og penklær i høst. Regntøy var HH og Reima. Så noen bunader, litt dyrere enn obs men husker ikke hvor jeg  kjøpte de. 
Var innom bruktbutikken i dag og ser at regntøyet hang der. Syntes det var rart, ok merke og pent brukt. Så ser jeg de har priset de til 500,- per del. Jeg kjøpte det for under tusenlappen selv. 
Bunaden skulle de har 600,- Googlet en tilsvarende men ikke samme merke. 700,-

Det er ikke rart folk ikke kjøper. 
Og på market place. I dag var det ei som la ut varmeovner, godt brukt og synlig slitt. Høystbydende over 100,-  

Mulig jeg har misforstått men går folk i budkrig for en varmeovn? Man får jo ny til nesten samme pris. 
Men, om folk kjøper det så samme for meg. Jeg skjønner bare ikke at folk velger brukt når man får nytt til nesten samme pris. 

Anonymkode: e8e56...dbf

Det er stor variasjon i pris når det kommer til bruktkjøp. Mange priser seg fornuftig, men det er definitivt veldig mange som overpriser. Det betyr jo at de ikke får solgt.

Anonymkode: ad6a9...1e1

Skrevet

Ja det har rablet både for folk som selger og kjøper brukte ting. I bruktbutikkene på Grünerløkke koster en nuppete collegegenser 500kr. Businessen går så det suser og folk er sååå «flinke» som redder verden fordi de kjøper brukte klær. 
😳🙄

Anonymkode: a2080...009

Skrevet

Bruktbutikker flest er ikke for de som har dårlig råd lenger, noe som er veldig synd.

Anonymkode: 81f6c...f9d

Skrevet

Det er temmelig vilt noen steder, men de fleste steder er det svært gode priser. Kjøpte nettopp en "ubrukt" name it vinterdress til en liten slektning for 50 lappen. Kan ikke handle på de trendy stedene. Å handle hos kristelige organisasjoner (ikke Fretex) og røde kors er de beste stedene å gjøre kupp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.11.2025 den 19.53):

Ja det har rablet både for folk som selger og kjøper brukte ting. I bruktbutikkene på Grünerløkke koster en nuppete collegegenser 500kr. Businessen går så det suser og folk er sååå «flinke» som redder verden fordi de kjøper brukte klær. 
😳🙄

Anonymkode: a2080...009

Det er vel bare å la være å kjøpe det? Eller er det også feil at noen tjener penger på brukte ting? At andre bruker pengene sine på ting du ikke liker? Eller finnes det en grense for mye det bør være lov å tjene på brukte ting? Bør det lavere profitt på brukte klær enn nye, tenker du? Og er det ikke bedre for miljøet med en brukt (for dyr, i dine øyne) genser enn en ny?

Så teit innlegg, så mange spørsmål!

Anonymkode: 5d7e8...1db

Skrevet

Jeg elsker å kjøpe brukt når jeg får kvalitet for en rimelig penge. Jeg vet hva jeg kjøper og kjøper ikke ting som er urimelig priset. Har fått mange kupp og er veldig fornøyd med mine bruktkjøp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er vel bare å la være å kjøpe det? Eller er det også feil at noen tjener penger på brukte ting? At andre bruker pengene sine på ting du ikke liker? Eller finnes det en grense for mye det bør være lov å tjene på brukte ting? Bør det lavere profitt på brukte klær enn nye, tenker du? Og er det ikke bedre for miljøet med en brukt (for dyr, i dine øyne) genser enn en ny?

Så teit innlegg, så mange spørsmål!

Anonymkode: 5d7e8...1db

Herlighet, det må da være lov å kommentere at noen setter veldig høye priser, uten å få denne tåpelige tiraden.

Anonymkode: 81f6c...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...