Gå til innhold

Jeg er ALDRI alene hjemme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en frustrasjon herfra 😅. Jeg er fader meg aldri alene hjemme. Jeg har en mann som sitter på hjemmekontor og som i tillegg er sofagris og liker å være hjemme. Så det første som skjer når jeg våkner er at jeg må forholde meg til han, så når jeg kommer hjem fra jobb og resten av dagen. Ungdommen er en del hjemme og når hun er hjemme er hun ekstremt sosial med oss. Jobben er for tiden mentalt utmattende og det er mas fra jeg kommer til jeg går og det første som skjer når jeg kommer inn hjemme er at mannen skal mase en hel haug for da har jo ikke han snakka med noen hele dagen 😅😅😅😅. Det klikker for meg!!! Jeg satt en halvtime i bilen utenfor butikken i går for jeg bare måtte ha litt tid der ingen snakka til meg. Får dere mye alenetid?

Anonymkode: a3c0b...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et hotellrom en dag i uka. Du brenner ut ellers.

Anonymkode: 639f8...254

Skrevet

i feel you sista! Har det på EKSAKT samme vis.....en mann som elsker å være hjemme - og har få venner. Han går seriøst aldri ut - med mindre hans skal lufte bikkja :( og ungene er også mye hjemme. blir GAL. Fantaserer om å kjøpe hytte/leilighet/fritidsbolig som jeg kan være i alene her og der!

Anonymkode: 41d45...7d8

Skrevet

Fuck covid! Mannen gikk fra å ha mye reisejobb, til å bli plassert på hjemmekontor mars 2020 og siden har han sitti. Holder på å bli GÆERN! Han har ingen venner annet enn mine så når jeg skal på noe så er jo han med... Og nå er ungene så store at det er jo ingen som legger seg til 21 lenger, så jeg legger meg før de. Jeg hater det. Skikkelig! Jeg har 3 barn, to av de har kjærste, og ALLE ER HOS OSS! Uansett om en eller to er vekk, så er det en eller tre til der!

Anonymkode: 3947f...672

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bare en frustrasjon herfra 😅. Jeg er fader meg aldri alene hjemme. Jeg har en mann som sitter på hjemmekontor og som i tillegg er sofagris og liker å være hjemme. Så det første som skjer når jeg våkner er at jeg må forholde meg til han, så når jeg kommer hjem fra jobb og resten av dagen. Ungdommen er en del hjemme og når hun er hjemme er hun ekstremt sosial med oss. Jobben er for tiden mentalt utmattende og det er mas fra jeg kommer til jeg går og det første som skjer når jeg kommer inn hjemme er at mannen skal mase en hel haug for da har jo ikke han snakka med noen hele dagen 😅😅😅😅. Det klikker for meg!!! Jeg satt en halvtime i bilen utenfor butikken i går for jeg bare måtte ha litt tid der ingen snakka til meg. Får dere mye alenetid?

Du må ha litt alenetid hvis ikke blir du sprø. Sitter dere oppi hverandre også? Kan han ikke komme seg litt ut av hus så du kan få litt fred? Det er et must hos oss

Anonymkode: abd17...3a6

Skrevet

Kan du ikke trekke deg litt tilbake hjemme? Legge deg på soveromnet et par timer og se film? Si at du vil være litt alene? Det gjør jeg ofte. Det må være rom for det i et forhold. 

Anonymkode: 81cd0...0af

Skrevet

Min er også hjemmekjær,  er ute kanskje 2-3 ganger iløpet av året. Jeg er mer sosial enn han. Han er trener for barna våre og dermed bort et par timer, et par kvelder i uka. Han legger seg som regel før meg, så jeg kan ha ca. 1t alene før jeg legger meg. 

Han er heller ikke den snakkesalige typen, så jeg berger😅 jeg sier ifra da at nå trenger jeg at du og barna er borte noen timer så jeg får gjort litt hjemme.

Anonymkode: 3e430...2c3

Skrevet

Samme her, eneste alenetid er på trening og når jeg går med hunden alene. Går ut med venninner 1 gang i måneden minst

Anonymkode: 9a3ad...6f5

Skrevet

Alle her tror jeg er a-menneske. Opp klokka seks hverdag og helg! For da har jeg tre timer hver lørdag og søndag som bare er min tid før de andre våkner!

Anonymkode: f23cf...62a

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Alle her tror jeg er a-menneske. Opp klokka seks hverdag og helg! For da har jeg tre timer hver lørdag og søndag som bare er min tid før de andre våkner!

Anonymkode: f23cf...62a

Men hvorfor må familien være sammen hvert våkne sekund? Hvorfor kan man ikke bare trekke seg tilbake litt og være alene? Jf det jeg skriver over. Jeg trekker meg ofte tilbake på sovrommet, og ligger der og slapper av alene. 

Skrevet

Gå tur, løp tur, lytt til musikk, si du trenger være alene i et rom, sett grenser for deg selv. Dra på hyttetur alene, reise et sted alene, ta en hotellnatt. Meld deg på kurs, konferanse osv . Ingen, absolutt ingen tjener på at du blir gal. Si hva du trenger til dem du er glade i, skap det rommet du trenger

Lykke til!

Anonymkode: 504c5...8e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor må familien være sammen hvert våkne sekund? Hvorfor kan man ikke bare trekke seg tilbake litt og være alene? Jf det jeg skriver over. Jeg trekker meg ofte tilbake på sovrommet, og ligger der og slapper av alene. 

Enig. Burde la seg gjøre. Hvis det er stort hus, så bruk de andre rommene. 

Skrevet

Send far og ungdommen på kino eller noe. Hvis de nekter, si bare at du sårt trenger å være litt alene. 

Jeg skjønner deg så godt. Det er noe helt eget å bare være hjemme uten noen andre. Å trekke seg tilbake på soverommet eller gå en tur i skogen er ikke det samme. 

Anonymkode: c3b00...d7b

Skrevet

Snakker for meg selv. Ikke sikkert HI tenker likt. Alle som tipser om en helg alene på hotell osv. Det hjelper ikke.

Jeg vil være alene hjemme, ikke på hotell eller ferie. Jeg vil være i mitt eget hus uten selskap. Har vært lite av det for min del også. Blir gal til tider jeg også. Gubben må på hotell🙂

Anonymkode: ba51f...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Snakker for meg selv. Ikke sikkert HI tenker likt. Alle som tipser om en helg alene på hotell osv. Det hjelper ikke.

Jeg vil være alene hjemme, ikke på hotell eller ferie. Jeg vil være i mitt eget hus uten selskap. Har vært lite av det for min del også. Blir gal til tider jeg også. Gubben må på hotell🙂

Anonymkode: ba51f...333

Den tenker jeg også hadde vært det beste alternativet. Ikke selv reise bort, da gir vi ikke oss selv en tjeneste men sofagrisen selv. 🙄

Skrevet

Medfølelse med dere. Har en som har masse venner og flere hobbyer. Reiser på jaktturer flere ganger i året. Vi har også hytte i nærheter som eg reiser til midt i uka alene. «-3 døgn nesten kvar veke. Barna studerer borte. Elsker alenetid. Trur faktisk at eg ikke hadde holdt ut med en som er alltid heime, kanskje om det var ein som gjorde lite av seg. Det er ikkje tilfellet her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har hatt det slik selv. Det er noe usjarmerende med det hele synes jeg. Følte meg som mannen i huset som måtte ut i vær og vind hver dag mens han kunne sitte foran peisen med pc og laptop. Jeg ble veldig bitter, for uansett hvor politisk ukorrekt det er i Norge å si dette, vil jeg ha en mann som tar de fysisk hardere påkjenningene. Å se han sitte inne i lyset i en varm stue mens jeg skled neover veien i kontorantrekket på vinterstid for å rekke en buss fikk meg i dårlig humør. Om en av oss skal sitte under et ullpledd og nyte en kopp te, så er det meg når mensen kommer, ikke mannen! Det hjelper lite at han da har lagd middag, for det skulle jeg jo mye heller ha gjort

Anonymkode: cf585...15a

Skrevet
pele skrev (18 minutter siden):

Medfølelse med dere. Har en som har masse venner og flere hobbyer. Reiser på jaktturer flere ganger i året. Vi har også hytte i nærheter som eg reiser til midt i uka alene. «-3 døgn nesten kvar veke. Barna studerer borte. Elsker alenetid. Trur faktisk at eg ikke hadde holdt ut med en som er alltid heime, kanskje om det var ein som gjorde lite av seg. Det er ikkje tilfellet her. 

Kanskje også derfor flere går fra hverandre nå til dags enn før🤷‍♀️

Skrevet

Jeg gikk på soverommet en time i stad. Funker det. 

Anonymkode: 38178...d2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg for min del har en sønn som gamer og en sønn som spiller gitar. Jeg har soverom mellom de to, så hvis jeg går på rommet for å være alene har jeg gitarspilling og/eller snakking (med kjæresten) på ene sida og gaming på andre. Det er ikke fred. Lukker jeg døra er det i tillegg en katt som mjauer på utsida fordi hu vil ha oppmerksomhet 

Anonymkode: 3947f...672

Skrevet

Jeg tar et lengre bad annenhver kveld. Der kan jeg ligge alt fra to til fire timer. Har gitt streng beskjed at ingen får komme inn når jeg ligger i badekaret. Det er min alenetid, og bare min. 

Anonymkode: 56502...1b3

Skrevet

Skjønner jeg er heldig som ikke bor i en liten leilighet midt i byen...

Vi har to stuer og det er lydisolert mellom rommene i huset, så det går fint an å være flere hjemme uten å sitte oppå hverandre. Det må være ganske lytt når det er et problem å være i naborommet?

Anonymkode: d63ee...edc

Skrevet

Gjenkjennbart😅, "redningen" min er at vi har ei hytte ikke langt unna og jeg tar med ei natt der i blant" opp og tørke litt støv, ordne litt på hytta".( Det er heeelt himmelsk, elsker alenetid på hytta).  Ungdommene er 15 og 17 og syns og det er godt med en pause fra mams av og til. 

Ellers trener jeg, tar en me -time time i kjellerstua i blant. Sier det ganske rett ut jeg da, mamma trenger litt alenetid. 

Anonymkode: 55d64...679

Skrevet

vi er helt sikkert forskjellige og det reflekterer ulike svar og løsninger :) Om HI er som meg - så handler det om å få være alene i SITT HJEM. Der man har sine ting og sine rutiner. Sove godt alene i SIN SENG. lage mat til seg selv på SITT KJØKKEN. det er ikke snakk om flere dager i strekk eller til og med ukentlig - men hva med EN ENESTE GANG????? Jeg tar med meg ungene og drar til mine foreldre eller tar de med på hytteturer med venninner og venninners barn, bortreist på fritidsaktiviteter etc.....mannen proklamerer stolt og glad at han klarte å legge møtet i utenbys på en dagstur :( 

Jeg tror vel bare at jeg skulle ønske at jeg en gang innimellom feks 2-3 ganger i året - kunne hatt huset for meg selv i en natt eller to. Hvor mannen tok med seg barna til sin familie o.l. og hvor jeg kunne opplevd den friheten...

Anonymkode: 41d45...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...