pele Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Hva tenker dere om det? Han hadde fått tilbake brev i dag om å svare ut mer innen 5/11 så de har no ikkje avvist det kontant. Klarer han dette vert han halve Norges store helt.
TheWitch Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Uansett utfall så synes jeg dette er en sak som gjerne burde vært tatt gjennom rettsystemet om ikke annet så for å vise politikere at løgn ikke er greit og ikke lønner seg. I tillegg ville det vært en fin ripe i lakken til de tre i gutteklubben til Ap.
TheWitch Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Østerdølen skrev (13 minutter siden): På hvilket grunnlag? Stemmepåvirkning: https://www.facebook.com/share/18orUk6Wim/
pele Skrevet 4. november Forfatter #6 Skrevet 4. november prekæs skrev (1 time siden): Har han fått tilbake advokatbevilgningen sin? Nei, men har har vel fortsatt utdanningen og praksisen i minnet.
Kathrine. Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november Da er det bare å håpe på at politiet har baller nok til å ta tak i dette. Eller at AP tar ansvar og bytter ut ledelsen sin.
the amazing spidermamma Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november Da håper jeg at han tar saken mot Høyre i Oslo også. De har lovet halv pris på kollektivtransport og at de skal skåne barn og unge i budsjettkutt. Ingenting av dette har de holdt. Brutte valgløfter er dessverre ikke noe nytt, og jeg tror det vil være mange ugyldige stortingsvalg hvis man begynner å ettergå tidligere valgvinnere. Det hadde forsåvidt vært ganske interessant dersom det faktisk ble forbudt å lyve i valgkampen. Jeg ønsker meg ikke et regjeringsskifte, men politikerforakten har gode tider når politikerne ikke klarer å holde seg til sannheten.
TheWitch Skrevet 4. november #10 Skrevet 4. november the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden): Da håper jeg at han tar saken mot Høyre i Oslo også. De har lovet halv pris på kollektivtransport og at de skal skåne barn og unge i budsjettkutt. Ingenting av dette har de holdt. Brutte valgløfter er dessverre ikke noe nytt, og jeg tror det vil være mange ugyldige stortingsvalg hvis man begynner å ettergå tidligere valgvinnere. Det hadde forsåvidt vært ganske interessant dersom det faktisk ble forbudt å lyve i valgkampen. Jeg ønsker meg ikke et regjeringsskifte, men politikerforakten har gode tider når politikerne ikke klarer å holde seg til sannheten. Brutte valgløfter finner du over alt, men dette var regel rett løgn. De sitter og sier at dette hadde de innført.
pele Skrevet 4. november Forfatter #11 Skrevet 4. november TheWitch skrev (21 minutter siden): Brutte valgløfter finner du over alt, men dette var regel rett løgn. De sitter og sier at dette hadde de innført. Enig, vesentlig forskjell.
Østerdølen Skrevet 4. november #12 Skrevet 4. november Reikerås har uansett aldri stemt på Ap, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal gå til sak på noen ting. Det er ikke han som er lurt, så han kan ikke kreve noen verdens ting. Uansett, dette blir for dumt. Det er noe Trump driver på med, ikke vi i Norge.
TheWitch Skrevet 4. november #13 Skrevet 4. november Østerdølen skrev (1 time siden): Reikerås har uansett aldri stemt på Ap, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal gå til sak på noen ting. Det er ikke han som er lurt, så han kan ikke kreve noen verdens ting. Uansett, dette blir for dumt. Det er noe Trump driver på med, ikke vi i Norge. Jeg er enig i at slike løgner som Støre og Vestre fortalte ikke hører hjemme i norsk politikk. Siden de ikke vant med en stor margin så kunne sannheten ha kostet de valget. Det er her sakens kjerne er. La oss det var Høyre og Frp som styrte. Det året det var valg så får alle som tjener under 800.000 opptil 150.000 i skattelette. I valgkampen så sier de: dette har vi alt innført og dette får dere ikke om dere stemmer rød/grønt, så vil dere beholde 150.000 ekstra i året så MÅ dere stemme på oss. Samtidig som de selv viste at dette ikke var aktuelt å videreføre etter valget? Så klart de hadde vunnet valget da, men hadde det vært rett? Nei, overhodet ikke.
Østerdølen Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november TheWitch skrev (7 timer siden): Jeg er enig i at slike løgner som Støre og Vestre fortalte ikke hører hjemme i norsk politikk. Siden de ikke vant med en stor margin så kunne sannheten ha kostet de valget. Det er her sakens kjerne er. La oss det var Høyre og Frp som styrte. Det året det var valg så får alle som tjener under 800.000 opptil 150.000 i skattelette. I valgkampen så sier de: dette har vi alt innført og dette får dere ikke om dere stemmer rød/grønt, så vil dere beholde 150.000 ekstra i året så MÅ dere stemme på oss. Samtidig som de selv viste at dette ikke var aktuelt å videreføre etter valget? Så klart de hadde vunnet valget da, men hadde det vært rett? Nei, overhodet ikke. Ja, jeg er langt fra fornøyd med Ap, jeg heller. Men dette blir uansett for dumt. Det blir i samme kategori som en Herr Knutsen som har meldt seg ut av Norges Stat, og derfor ikke er norsk statsborger, men urbefolkning. Eller de som mener at de ikke trenger å betale tilbake lån i banken, fordi det ikke er reelle penger banken har lånt ut i utgangspunktet. Valget er gjennomført, og de fleste Ap-velgerene husker disse løgnene til neste valg.
TheWitch Skrevet 5. november #15 Skrevet 5. november Østerdølen skrev (1 time siden): Ja, jeg er langt fra fornøyd med Ap, jeg heller. Men dette blir uansett for dumt. Det blir i samme kategori som en Herr Knutsen som har meldt seg ut av Norges Stat, og derfor ikke er norsk statsborger, men urbefolkning. Eller de som mener at de ikke trenger å betale tilbake lån i banken, fordi det ikke er reelle penger banken har lånt ut i utgangspunktet. Valget er gjennomført, og de fleste Ap-velgerene husker disse løgnene til neste valg. Nei det er ikke for dumt, løgner skal ikke lønne seg, men dessverre så ser det ut til å gjøre det i dagens Norge.
Østerdølen Skrevet 5. november #16 Skrevet 5. november TheWitch skrev (27 minutter siden): Nei det er ikke for dumt, løgner skal ikke lønne seg, men dessverre så ser det ut til å gjøre det i dagens Norge. Og løgner kommer ikke til å lønne seg. Dette få Ap svare for ved neste valg.
TheWitch Skrevet 5. november #17 Skrevet 5. november Østerdølen skrev (3 timer siden): Og løgner kommer ikke til å lønne seg. Dette få Ap svare for ved neste valg. Til da har folk dessverre glemt, så flott om de får en liten smekk over fingrene nå. Tror jeg at det blir nyvalg? Nope, men en konsekvens for de som gjorde det hadde vært flott.
Østerdølen Skrevet 5. november #18 Skrevet 5. november TheWitch skrev (56 minutter siden): Til da har folk dessverre glemt, så flott om de får en liten smekk over fingrene nå. Tror jeg at det blir nyvalg? Nope, men en konsekvens for de som gjorde det hadde vært flott. Hva slags smekk da? At en tidligere advokat, dømt for å svindle en eldre klient, kjent antibarnevernsperson, kjent konspirasjonsteoretiker og vaksinemotstander skal velte en regjering? Dummeste jeg har hørt. Kanskje Reikerås burde feie før egen dør først, for dette er bare flaut og kun for pr.
pele Skrevet 5. november Forfatter #19 Skrevet 5. november Østerdølen skrev (5 minutter siden): Hva slags smekk da? At en tidligere advokat, dømt for å svindle en eldre klient, kjent antibarnevernsperson, kjent konspirasjonsteoretiker og vaksinemotstander skal velte en regjering? Dummeste jeg har hørt. Kanskje Reikerås burde feie før egen dør først, for dette er bare flaut og kun for pr. Han hadde fått tilbake svar med flere spørsmål som må leveres innen kl 24 i dag.
Østerdølen Skrevet 5. november #20 Skrevet 5. november pele skrev (16 minutter siden): Han hadde fått tilbake svar med flere spørsmål som må leveres innen kl 24 i dag. Og så? Dette vil jo uansett ikke få noe som helst konsekvenser overhodet.
TheWitch Skrevet 7. november #21 Skrevet 7. november Når man ser hvor mye Ap falt p.g.a. denne løgnen så er det nærliggende å se for seg at de hadde tapt valget om de ikke løy: https://www.nettavisen.no/nyheter/maling-tilliten-til-politikere-raser-etter-aps-loftebrudd/s/5-95-2712417 Det som er enda mer skummelt er at 60% sier de har mistet troen på politikere generelt etter dette så burde det virkelig fått konsekvenser.
pele Skrevet tirsdag kl 15:52 Forfatter #22 Skrevet tirsdag kl 15:52 Det gjekk ikkje så bra men no skal den sendes videre til EMD.
Østerdølen Skrevet tirsdag kl 17:29 #23 Skrevet tirsdag kl 17:29 pele skrev (1 time siden): Det gjekk ikkje så bra men no skal den sendes videre til EMD. Og som sagt, dette er så bortkastet energi, penger og tid at det er på grensen til latterlig. EMD vurderer ikke slike påstander.
Roselilly Skrevet onsdag kl 15:20 #24 Skrevet onsdag kl 15:20 Langt verre for landet enn Aps løgner, var Erna Solbergs og Høyres løgner før valgkampen i 2013. Stem på oss og vi skal styrke landets beredskap. Så unnlot de å styrke landets beredskap på de fleste områder. Så når den varslede pandemien kom i 2020 så lå Norge på nest nederste plass i Europa hva intensivkapasitet angikk. To ganger på åtte år valgte Solberg, Høyre og Frp å nekte å bevilge nok penger for å sørge for at landets befolkning kan sikres rent drikkevann både nå og fremover - til tross for at de vet det bare blir dyrere og dyrere å vente med å gjøre det, og til tross for at alt av eksperter er enig i at dette er helt grunnleggende for landets beredskap, til tross for at de vet at størstedelen av vann- og kloakknettet ikke er dimmensjonert for de klimaendringene vi nå allerede står i og vet vil bli mye verre. Og slik kan man nevne en rekke (de fleste) andre områder som er viktig(st) for landet hva beredskap angår - Solberg, Høyre og Frp brøt alle løfter om dette, og ga heller milliarder i skattelette til de aller rikeste. Det Høyre og Frp der gjorde, det var i prinsipp et landssvik, som vi først måtte betale svært dyrt for under pandemien (helsevesenet hadde ikke en gang smittevernutstyr nok til helsearbeiderne), og videre nå som det er krig i Ukraina. Åtte år satt Erna Solberg, mens hun på toppen av alt var inhabil i mange tusen saker (iflg. henne selv, etter hun hadde gått av) - en inhabilitet som hvis det var blitt avslørt mens hun fremdeles var statsminister mest trolig ville endt med en riksrettssak mot Solberg selv. Da snakker vi sak som virkelig burde vært prøvd for retten, for den en enormt mye verre, hva løgner og følgene av løgnene, angår!
TheWitch Skrevet onsdag kl 18:30 #25 Skrevet onsdag kl 18:30 Roselilly skrev (3 timer siden): Langt verre for landet enn Aps løgner, var Erna Solbergs og Høyres løgner før valgkampen i 2013. Stem på oss og vi skal styrke landets beredskap. Så unnlot de å styrke landets beredskap på de fleste områder. Så når den varslede pandemien kom i 2020 så lå Norge på nest nederste plass i Europa hva intensivkapasitet angikk. To ganger på åtte år valgte Solberg, Høyre og Frp å nekte å bevilge nok penger for å sørge for at landets befolkning kan sikres rent drikkevann både nå og fremover - til tross for at de vet det bare blir dyrere og dyrere å vente med å gjøre det, og til tross for at alt av eksperter er enig i at dette er helt grunnleggende for landets beredskap, til tross for at de vet at størstedelen av vann- og kloakknettet ikke er dimmensjonert for de klimaendringene vi nå allerede står i og vet vil bli mye verre. Og slik kan man nevne en rekke (de fleste) andre områder som er viktig(st) for landet hva beredskap angår - Solberg, Høyre og Frp brøt alle løfter om dette, og ga heller milliarder i skattelette til de aller rikeste. Det Høyre og Frp der gjorde, det var i prinsipp et landssvik, som vi først måtte betale svært dyrt for under pandemien (helsevesenet hadde ikke en gang smittevernutstyr nok til helsearbeiderne), og videre nå som det er krig i Ukraina. Åtte år satt Erna Solberg, mens hun på toppen av alt var inhabil i mange tusen saker (iflg. henne selv, etter hun hadde gått av) - en inhabilitet som hvis det var blitt avslørt mens hun fremdeles var statsminister mest trolig ville endt med en riksrettssak mot Solberg selv. Da snakker vi sak som virkelig burde vært prøvd for retten, for den en enormt mye verre, hva løgner og følgene av løgnene, angår! Valgløfter er det ALLE partier som bryter så lenge vi ikke har kun et parti som styrer. Løgnene Støre og Vestre kom med var bekreftelse på hva de HADDE innført.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå