Gå til innhold

Puslespill (for voksne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som liker å pusle puslespill? Jeg har alltid likt det, men det har blitt litt i perioder, og når jeg kommer på det og har tid. Nå derimot er jeg sykemeldt og trenger en rolig aktivitet jeg kan utføre med én hånd, og har puslet en del. Men det begynner å gå for fort med "bare" 1000 brikker, så jeg prøvde meg på et på 2000 brikker. Det var veldig gøy! Nå har jeg utrolig lyst på et på 4000 brikker, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få det til i praksis. Jeg har et gammelt kjøkkenbord jeg kan bruke, på ca 140 x 100 cm, så det er bare litt større enn selve puslespillet jeg ønsker meg. 

Det jeg lurer på er to ting. 

1. Hvilken teknikk bruker dere når det på ingen måte er plass til å legge utover alle brikkene? Det med 2000 endte jeg opp med å sortere ut brikker som åpenbart hørte sammen, feks himmelbrikker, i bokser og ta bare dem først osv. Etter rammen rundt, da.

2. Hvordan får dere plass til å eventuelt pusle enda større puslespill? For eksempel så jeg et veldig fint på 9000 brikker, men det var jo nesten 2x3 m stort... å sitte på gulvet er ikke aktuelt heller.

Anonymkode: b74f4...802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jentene mine på 17 og 19 som pusler, de har det som en felles aktivitet og sitter med det i kjellerstua mens de hører på musikk eller har TV-serier de har sett før rullende på TV.

De har et ganske stort bord som puslespillene går på, også har de faktisk to trillebord, som vel egentlig er til å ha på badet. De har et sånt på hver side av bordet de pusler på og sorterer i dem. De vi har er forskjellige, kjøpt i bruktbutikken, men tror de har sånt overalt. 

Ligner litt på dette egentlig:

https://jysk.no/oppbevaring/annen-smaoppbevaring/trillebord-gangsted-2-hyller-hvit?utm_source=google&utm_medium=cpc_pmax_nonbrand &utm_campaign=6. JNO - PMax - GR (Generic)&utm_term=3650106&gad_source=1&gad_campaignid=20640965208&gbraid=0AAAAADwdNEm9WxR75Xt3Ym3ytzw9-247w&gclid=EAIaIQobChMI-Keek8TVkAMV5FaRBR3a1gAhEAQYCCABEgL_Q_D_BwE

Anonymkode: 2162f...568

Skrevet

Har ingenting å bidra med her, annet enn at jeg heier på deg! Veldig bra for hjernen å drive med sånt.

Anonymkode: b6f1c...e22

Skrevet

Elsker å pusle, men det blir nå og da. Nå gleder jeg med til julekalenderen min som er et puslespill. 

Kan du lage en større plate å legge på bordet, slik at puslespillet får plass?

Anonymkode: acc71...eb2

Skrevet

Takk for svar og tips! Det med eget trillebord var veldig lurt! Akkurat nå har jeg ikke mulighet til større bord, men når vi skal flytte har vi snakket om å ha et hobbyrom, så kanskje da 😊

HI

Anonymkode: b74f4...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...