Gå til innhold

Er så drittlei jobben min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten, stresse og lei jobben min. Har mest lyst til å legge meg ned i fosterstilling å grine med tanke på den nye uke. Er pedagogisk leder I barnehage. 24 barn på 4 ansatte. Flere unger ned heftige adferdsproblemer og flere barn med spes pedagogisk timer. Men spesial pedagogen er som vanlig sykemeldt og det er to av mine faste ansatte også. Det er et sant helvete på jobb, og helt umulig å gjøre den jobben jeg er satt til å gjøre. Har vært pedagogisk leder I 28 år, men det har aldri vært så ille som nå. Jeg orker rett og slett ikke dette lenger.  Men hva gjør jeg? Jeg er ikke alene om å ønske meg bort. Pedagoger rømmer i hopetall og andre jobber som jeg kan være kvalifisert for, der er det en mengde med søkere. Hjelper heller ikke at jeg nærmer meg 60 år. Hvem ansetter en som snart er pensjonist?

Anonymkode: 70f6a...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er så sliten, stresse og lei jobben min. Har mest lyst til å legge meg ned i fosterstilling å grine med tanke på den nye uke. Er pedagogisk leder I barnehage. 24 barn på 4 ansatte. Flere unger ned heftige adferdsproblemer og flere barn med spes pedagogisk timer. Men spesial pedagogen er som vanlig sykemeldt og det er to av mine faste ansatte også. Det er et sant helvete på jobb, og helt umulig å gjøre den jobben jeg er satt til å gjøre. Har vært pedagogisk leder I 28 år, men det har aldri vært så ille som nå. Jeg orker rett og slett ikke dette lenger.  Men hva gjør jeg? Jeg er ikke alene om å ønske meg bort. Pedagoger rømmer i hopetall og andre jobber som jeg kan være kvalifisert for, der er det en mengde med søkere. Hjelper heller ikke at jeg nærmer meg 60 år. Hvem ansetter en som snart er pensjonist?

Kanskje du har møtt den såkalte veggen... Godt du snart er pensjonist, det misunner jeg deg...

Anonymkode: 53c3f...4b1

Skrevet

Er 59 år, så har vel 8 år igjen hvis jeg skal ha en pensjon jeg skal kunne leve av. Men åtte år med dette her, det tror jeg ikke jeg klarer å stå i. Jobber egentlig redusert, 80%, men har jobbet 120 % denne høsten pga personalmangel.  Det drives rovdrift på folk i min bransje nå og det er ikke bare jeg som sliter. Var innom jobben tidligere i dag for å prøve å få unna litt papirarbeid.  Møtte en annen pedagog som satt å grein, så sliten var hun. 

Jeg har aldri møtt veggen før, så vet ikke hvordan det føles. 

Skrevet

Jeg er også pedagogisk leder, og kommer aldri til å anbefale den jobben til noen med de rammene og arbeidsforholdene som er i barnehagesektoren i dag. Jeg har dessverre ingen gode råd til deg. Uansett hvor høyt vi roper eller hvor mye vi jobber for å få til en endring, skjer det dessverre lite. Men hvis du er så sliten at det går ut over livskvaliteten din, da tar du en tur til legen. Kan høres ut som om den berømte veggen begynner å nærme seg for din del, og det er bedre å få hjelp og muligens et avbrekk nå, enn at det går så langt at man ikke kommer seg ovenpå igjen. Er dessverre en grunn til at det er få barnehageansatte som står i jobb til pensjonsalder. Enten blir vi uføre, eller så finner vi oss en annen jobb.

Anonymkode: 3d24c...501

Skrevet

Denne sektoren står på kanten av ett stup. Ingen hører oss rope for full hals at vi trenger hjelp. Regjeringen rekker oss den berømte fingren nok en gang. Fokuset blir på og gjøre bhg billigere fôr foreldrene. Fint det, men hva med å bruke de pengene der det brenner for alvor.

Anonymkode: c431e...eee

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Denne sektoren står på kanten av ett stup. Ingen hører oss rope for full hals at vi trenger hjelp. Regjeringen rekker oss den berømte fingren nok en gang. Fokuset blir på og gjøre bhg billigere fôr foreldrene. Fint det, men hva med å bruke de pengene der det brenner for alvor.

Anonymkode: c431e...eee

Å gjøre barnehager billigere for alle er noe av det mest idiotiske politikerene har kommet på, de aller fleste har råd til å betale mer for plassen. Og for som ikke har råd til det, finnes det allerede redusert betaling. Et sånt påfunn viser bare at de overhodet ikke skjønner bæret av hva som foregår i barnehagesektoren. Det trengs flere ansatte, ikke lavere betaling, nå får foreldre det de betaler for. 1200 kroner i måneden for barnhageplass er latterlig.

Anonymkode: 9b784...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...