Anonym bruker Skrevet 2. november #1 Skrevet 2. november Har gått opp 3kg, trives ikke i denne vekta. Er 1.68 høy og veier nå 64. Passer ikke kjolen jeg skal ha på julebordet om en mnd, så nå lå jeg skjerpe matinntaket og kake/bolle. Starter fra idag! Bør jeg løpe vedsiden av? Er oppe kl 05 hver dag og MÅ spise før jeg går hvis ikke blir jeg skjelven ig blodsukkeret ustabilt. Igrunnen derfor jeg sliter med å ikke spise. Så er jeg så glad i mat! Tips dere? Hiver meg på slankemnd før nyåret starer likegodt. Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 2. november #2 Skrevet 2. november Ikke noe tips på slanking fra meg. Du har en bmi på ca 22. Vær fornøyd med det. Anonymkode: a0c0e...3e1
Anonym bruker Skrevet 2. november #3 Skrevet 2. november Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke noe tips på slanking fra meg. Du har en bmi på ca 22. Vær fornøyd med det. Anonymkode: a0c0e...3e1 Jeg føler bare det er mye hud og fett/fettprosent kontra før. Lyst å gjøre noe med det før det virkelig går oppover. Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 2. november #4 Skrevet 2. november Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg føler bare det er mye hud og fett/fettprosent kontra før. Lyst å gjøre noe med det før det virkelig går oppover. Anonymkode: 5a132...142 Du kan jo gjerne gå ned tre kg, men det du virkelig trenger er styrketrening. Anonymkode: fc897...866
Anonym bruker Skrevet 2. november #5 Skrevet 2. november Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo gjerne gå ned tre kg, men det du virkelig trenger er styrketrening. Anonymkode: fc897...866 Ja, skal det 😊 Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 2. november #6 Skrevet 2. november Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du kan jo gjerne gå ned tre kg, men det du virkelig trenger er styrketrening. Anonymkode: fc897...866 Kombinere løping og styrke? Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 2. november #7 Skrevet 2. november Hvor gammel er du? Den normale vektoppgangen i overgangsalderen er 5 kg, skal du unngå det må du trene styrke. Tommelfingerregelen er at pga hormonendringene må man trene litt mer og spise litt mindre enn før overgangen om man skal beholde muskelmasse og vekt. Om du er yngre og bare har lagt på deg noen "kosekilo" og blitt litt slappere i fisken må du trene, og da er kombinasjonene styrke og løping veldig fin. Du er på ingen måte overvektig, så du kan bare fokusere på å stramme opp litt. Anonymkode: 7e672...581
Anonym bruker Skrevet 2. november #8 Skrevet 2. november Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvor gammel er du? Den normale vektoppgangen i overgangsalderen er 5 kg, skal du unngå det må du trene styrke. Tommelfingerregelen er at pga hormonendringene må man trene litt mer og spise litt mindre enn før overgangen om man skal beholde muskelmasse og vekt. Om du er yngre og bare har lagt på deg noen "kosekilo" og blitt litt slappere i fisken må du trene, og da er kombinasjonene styrke og løping veldig fin. Du er på ingen måte overvektig, så du kan bare fokusere på å stramme opp litt. Anonymkode: 7e672...581 Jeg er 38 og håper virkelig ikke det er overgangsalderen. Men jeg fikk hormonspiral for 2 mnd siden og føler jeg har fått mer apetitt etter det? Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 5. november #9 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (På 2.11.2025 den 16.51): Hvor gammel er du? Den normale vektoppgangen i overgangsalderen er 5 kg, skal du unngå det må du trene styrke. Tommelfingerregelen er at pga hormonendringene må man trene litt mer og spise litt mindre enn før overgangen om man skal beholde muskelmasse og vekt. Om du er yngre og bare har lagt på deg noen "kosekilo" og blitt litt slappere i fisken må du trene, og da er kombinasjonene styrke og løping veldig fin. Du er på ingen måte overvektig, så du kan bare fokusere på å stramme opp litt. Anonymkode: 7e672...581 5 kg er den optimale situasjonen. Det baseres bare på at man har tenkt at stabil vekt er fordelaktig. Det er en ulempe for hjertehelsen å være veldig lang, da kan en også si at det er viktig for hjertehelsen å være innenfor normal høyde. En skjønner likevel at mange vil være høyere. Anonymkode: 8000b...790
Anonym bruker Skrevet 5. november #10 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (56 minutter siden): 5 kg er den optimale situasjonen. Det baseres bare på at man har tenkt at stabil vekt er fordelaktig. Det er en ulempe for hjertehelsen å være veldig lang, da kan en også si at det er viktig for hjertehelsen å være innenfor normal høyde. En skjønner likevel at mange vil være høyere. Anonymkode: 8000b...790 Nå er jo ikke jeg så høy da, i 68. Lavere enn flere av kollegaene mine (damer). Jeg kan nok fint få ned til 60kg uten at det skal gå utiver hjertehelsen. Har også hørt at man kan få hjerte problemer og hjerteforstyrrelse av å være for høy og tynn som dame. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 5. november #11 Skrevet 5. november Nå var dette kun en kommentar på påstanden om at fem kg opp er normalt. De fleste legger på seg mer enn fem kg fra de er 18, at noe er mer fordelaktig betyr ikke at det er en fasit eller at å legge på seg mer enn fem kg er en direkte konsekvens av at en gjør noe galt. Men i grove trekk: «et hjerte er et hjerte, det er tyngre å pumpe blodet rundt i en lang kropp. Den økte risikoen gjelder også for menn. Anonymkode: 8000b...790
Anonym bruker Skrevet 5. november #12 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (På 2.11.2025 den 12.19): Har gått opp 3kg, trives ikke i denne vekta. Er 1.68 høy og veier nå 64. Passer ikke kjolen jeg skal ha på julebordet om en mnd, så nå lå jeg skjerpe matinntaket og kake/bolle. Starter fra idag! Bør jeg løpe vedsiden av? Er oppe kl 05 hver dag og MÅ spise før jeg går hvis ikke blir jeg skjelven ig blodsukkeret ustabilt. Igrunnen derfor jeg sliter med å ikke spise. Så er jeg så glad i mat! Tips dere? Hiver meg på slankemnd før nyåret starer likegodt. Anonymkode: 5a132...142 Auch. Jeg er 168 og har alltid veid 70, men 80 nå. Gått opp 10 kg gjennom 20 år med alvorlige traumer og 2 fødsler. Jeg vil ned til 75. 64 kg er ikke mye. Men tren styrke , ikke spise etter kl 18, kutte ut sukker. Anonymkode: ef2b2...3bc
Anonym bruker Skrevet 5. november #13 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Nå var dette kun en kommentar på påstanden om at fem kg opp er normalt. De fleste legger på seg mer enn fem kg fra de er 18, at noe er mer fordelaktig betyr ikke at det er en fasit eller at å legge på seg mer enn fem kg er en direkte konsekvens av at en gjør noe galt. Men i grove trekk: «et hjerte er et hjerte, det er tyngre å pumpe blodet rundt i en lang kropp. Den økte risikoen gjelder også for menn. Anonymkode: 8000b...790 Jeg skrev at kvinner i snitt legger på seg 5 kg i overgangsalderen. Ikke fra 18 til 50 år, men fra kanskje 45 til 52 år. Anonymkode: 7e672...581
Anonym bruker Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Auch. Jeg er 168 og har alltid veid 70, men 80 nå. Gått opp 10 kg gjennom 20 år med alvorlige traumer og 2 fødsler. Jeg vil ned til 75. 64 kg er ikke mye. Men tren styrke , ikke spise etter kl 18, kutte ut sukker. Anonymkode: ef2b2...3bc Takk for råd 😊 Nei jeg har bare en fæl fordeling. Vil typ få spinkle ben når jeg blir eldre og alt på magen om jeg ikke skjerper meg. Skal prøve. Så løping er ikke nødvendig? Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 5. november #15 Skrevet 5. november Hei! Jeg forstår deg godt. Det er dessuten frustrerende med alle som sier at om man er mellom 20 og 25 i BMI skal man være fornøyd. For BMI tar ikke hensyn til fordeling av kroppsfett og muskler. Selv er jeg 166 cm høy og veier nå 60 kg, som er for høyt for meg. Jeg har masse magefett ved den vekta. Mitt mål er å gå ned til under 55 kg. at du sliter med blodsukker kan skyldes at du har høyt inntakt av sukker/karbodhydrater. Kutt kraftig ned på dette, spis med fiber, fett og proteiner. Kjøp brød med høyest mulig grovhetsgrad. Før måltider kan du drikke et stort glass vann. Om du blir fysen på noe søtt, ta en sukkerfri pastill eller 5. eller tyggis. Supper fyller også godt opp og metter, uten at man får i seg mye energi. Tren styrke for å opprettholde muskelmasse mens du går ned i vekt for å unngå å gå mer opp igjen senere. Anonymkode: 67694...776
Anonym bruker Skrevet 5. november #16 Skrevet 5. november Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg forstår deg godt. Det er dessuten frustrerende med alle som sier at om man er mellom 20 og 25 i BMI skal man være fornøyd. For BMI tar ikke hensyn til fordeling av kroppsfett og muskler. Selv er jeg 166 cm høy og veier nå 60 kg, som er for høyt for meg. Jeg har masse magefett ved den vekta. Mitt mål er å gå ned til under 55 kg. at du sliter med blodsukker kan skyldes at du har høyt inntakt av sukker/karbodhydrater. Kutt kraftig ned på dette, spis med fiber, fett og proteiner. Kjøp brød med høyest mulig grovhetsgrad. Før måltider kan du drikke et stort glass vann. Om du blir fysen på noe søtt, ta en sukkerfri pastill eller 5. eller tyggis. Supper fyller også godt opp og metter, uten at man får i seg mye energi. Tren styrke for å opprettholde muskelmasse mens du går ned i vekt for å unngå å gå mer opp igjen senere. Anonymkode: 67694...776 Tusen takk! Ja du kjenner til frustrasjonen. Jeg kan også legge på meg på haken men aller mest magen. Jeg vil jo føle at det fordelt der jeg sprader rundt i bikini. Jeg skal prøve dette 🥰 Anonymkode: 5a132...142
Anonym bruker Skrevet 6. november #17 Skrevet 6. november jeg blir med!! og helt enig med personen som viser til BMI som et mål. BMI er en grei indikasjon - men ikke mer enn det ettersom det ikke tar høyde for muskler/fett....Personlig er jeg 1,63 og veier 63,5. BMI under 25, men har klart for høy fettprosent og fettansamling på pupper og mage....og er generelt ikke fornøyd med kroppen min! Jeg er med - vil ned til 55 med mål til ca 60 før jul MIn plan er minimalt med sukker - ikke spise etter 18 - kaloritelling - styrke 2x pr uke, andre aktiviteter 2x per uke og minst 8000 skritt hver dag Anonymkode: cafdc...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå