Anonym bruker Skrevet 1. november #1 Skrevet 1. november Min tante har på sine eldre dager fått diabetes, finnes det noen løsning på småkaker til jul som ikke er mye sukker? Anonymkode: f22f1...db3
Anonym bruker Skrevet 1. november #2 Skrevet 1. november Jeg har diabetes 2 og det er en fordel å spise minst mulig raske karbohydrater så blodsukkerstiginingen ikke blir for høy. Det verste er småspising mellom måltidene, da holder blodsukkeret seg høyt hele tiden. Men om man spiser faste måltider, begynner måltidene med proteiner og fiber, så tåler man litt sukker til dessert. Så de gangene hun skal spise sukker så gjør det i slutten av måltidet/dessert, og ikke mellom måltidene. Men til spørsmålet ditt, så finnes det småkaker med mindre sukker. Alle lavkarbo-oppskrifter kan brukes, og nesten alle sukkererstatninger kan brukes. Jeg har denne boka, og liker den, mye godt. Jeg bruker litt hvetemel innimellom, men sjelden vanlig sukker. https://www.norli.no/boker/hobby-og-fritid/mat-og-drikke/froken-holms-jul?gad_source=1&gad_campaignid=21739502086&gbraid=0AAAAADsxdPAmz0_PNKdsAOPmf8h2pfz1J&gclid=EAIaIQobChMI6tPNrsrRkAMVihiiAx2YBQFBEAQYAiABEgJrLfD_BwE Google etter julekaker med mindre sukker, julekaker uten sukker, lavkarbo julekaker osv. Mye å velge i. Anonymkode: 5ef62...7af
Anonym bruker Skrevet 1. november #3 Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg har diabetes 2 og det er en fordel å spise minst mulig raske karbohydrater så blodsukkerstiginingen ikke blir for høy. Det verste er småspising mellom måltidene, da holder blodsukkeret seg høyt hele tiden. Men om man spiser faste måltider, begynner måltidene med proteiner og fiber, så tåler man litt sukker til dessert. Så de gangene hun skal spise sukker så gjør det i slutten av måltidet/dessert, og ikke mellom måltidene. Men til spørsmålet ditt, så finnes det småkaker med mindre sukker. Alle lavkarbo-oppskrifter kan brukes, og nesten alle sukkererstatninger kan brukes. Jeg har denne boka, og liker den, mye godt. Jeg bruker litt hvetemel innimellom, men sjelden vanlig sukker. https://www.norli.no/boker/hobby-og-fritid/mat-og-drikke/froken-holms-jul?gad_source=1&gad_campaignid=21739502086&gbraid=0AAAAADsxdPAmz0_PNKdsAOPmf8h2pfz1J&gclid=EAIaIQobChMI6tPNrsrRkAMVihiiAx2YBQFBEAQYAiABEgJrLfD_BwE Google etter julekaker med mindre sukker, julekaker uten sukker, lavkarbo julekaker osv. Mye å velge i. Anonymkode: 5ef62...7af Tusen takk for utfyllende svar! Anonymkode: f22f1...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå