Gå til innhold

Hva ville dere gjort med mye penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene og har en noe under middels betalt jobb (men greit nok). Jeg har bestandig levd nøkternt. Nå har jeg fått mye penger, nesten 15 millioner etter at jeg har kjøpt en hytte.

Hva ville dere gjort. Spart alt og bare brukt noe av avkastningen eller levd ganske fett med for eksempel å bruke en del av pengene.  Da kan jeg kjøpe en bedre bil, pusse opp ol.

Anonymkode: 5fae9...ddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er alene og har en noe under middels betalt jobb (men greit nok). Jeg har bestandig levd nøkternt. Nå har jeg fått mye penger, nesten 15 millioner etter at jeg har kjøpt en hytte.

Hva ville dere gjort. Spart alt og bare brukt noe av avkastningen eller levd ganske fett med for eksempel å bruke en del av pengene.  Da kan jeg kjøpe en bedre bil, pusse opp ol.

Ansatt en fondsforvalter. Dette er nok penger til at du kan klare deg greit på avkastning. 

Anonymkode: ac75e...cdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ansatt en fondsforvalter. Dette er nok penger til at du kan klare deg greit på avkastning. 

Anonymkode: ac75e...cdf

Fondsforvaltere klarer sjelden å få bedre avkastning over tid enn det man får med passiv forvaltning, så det ser jeg ingen grunn til å bruke penger på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan man få 15millioner av å kjøpe en hytte? Please tell!

Anonymkode: e3a6d...6d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hun har 15 millioner igjen etter å ha kjøpt hytta tolket jeg det til.

Jeg hadde kjøpt den eneboligen jeg har drømt om i åresvis. Og brukt noe på ferie kanskje.

Anonymkode: f7531...6aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det var ikke det jeg mente. Jeg sitter igjen med nesten 15 millioner etter å ha brukt en del på hytte. Jeg tok det med bare for å vise at jeg har brukt en del og at jeg ikke trenger hytte. Beklager at jeg formulerte meg dårlig.

Skrevet

Ville kjøpt noe jeg hadde lyst på, gått ned litt i stilling (men ikke mye) og levd «vanlig». Jeg ville ikke blitt stormannsgal, men ville unna meg litt ekstra her og der. Pussa opp og hatt det fint rundt meg. 

Anonymkode: 3bea5...a7a

Skrevet

Jeg ville satt av litt penger som startkapital til de jeg er tante til og så ville jeg tatt imot gode råd for hvordan jeg skulle forvalte en slik sum slik at den kan vare lenge. Jeg ville også unnet meg penger noe som gir meg glede, men ikke gått av skaftet. 

Anonymkode: 7b926...a47

Skrevet

Det første jeg hadde gjort hadde vært å si opp jobben...

Anonymkode: 75ccc...4bc

Skrevet

Kjøpt en annen leilighet, større og mer sentral. Pusset opp feriehus på landet. Kjøpt ny bil. Det hadde kostet cirka 8 millioner.

Satt resten i fond. Jeg regner med å bli arbeidsufør etter hvert og det ville kommet godt med å ha en passiv inntekt. 

Anonymkode: 81384...10d

Skrevet

Blitt gjeldfri på hus og hytte, plassert penger for barna, jobbet som før men tatt mer ubetalt ferie.

Anonymkode: eada1...e22

Skrevet

Betalt ned gjeld.

Pusset opp litt og handlet litt nye møbler.

Satt av penger til barna, en startkapital til de skal på boligmarkedet.

Gitt litt til min søster som er ufør på minstesats og eier en liten leilighet, så hun fikk cashet ut gjelden på den og kunne levd litt romsligere.

Så ville jeg bedt om hjelp til å plassere resten. Tatt ut noen tusenlapper hver måned resten av mitt liv, så jeg fikk en romsligere hverdagsøkonomi.

Anonymkode: 3aeb1...2cd

Skrevet

Hvis du har kr 15 millioner og er i jobb, anbefaler jeg deg å beholde jobben og leve som normalt. Pengene (kr 15 millioner) kan du sette i fond, for langsiktig sparing. Behold kr 1 million på en høyrente konto (et bra høyrente fond til uforutsette utgifter) og resten kr 14 millioner til nedbetaling av gjeld (om du har) og så resten på langsiktig sparing. Det finnes 1 million fond å velge i. Selv har jeg satt penger i Heimdal utbytte. Jeg tror det er lurt over tid. Lykke til :)

Anonymkode: 8b024...35e

Skrevet

Jeg er gjeldfri. Har hus og bil. Er ikke interessert i hytte. Hadde jeg plutselig hatt 15 mill hadde jeg brukt 1 mill og satt resten i fond. Det ville blitt brukt for å hjelpe barna mine inn på boligmarkedet.

For den ene millionen satt av til forbruk hadde jeg latt barna mine ta med venner og tatt en uke på et «syden-sted». Der jeg spanderte alt.

Anonymkode: 12614...9a3

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt meg ny bil, gått ned til 80-90% stilling men beholdt jobben jeg elsker. Jeg hadde brukt litt på å oppfylle noen ønsker folk rundt meg har og jeg ville hjulpet barna litt inn på boligmarkedet. Så hadde jeg tatt søsteren med på ferie med strikk og drikk og så hadde jeg kost meg med å vite at jeg hadde mye i bakhånd.

Skrevet

Gått ned til 80% stilling, liker jobben min og liker å jobbe så det å gå hjemme hadde vært drepen for meg. Hadde kjøpt meg ny bolig mer sentralt, kjøpt meg en bil, reist litt mer, som amandine - hjulpet ungene inn på boligmarkedet. Resten hadde nok gått i fond. 

Skrevet

Betalt gjeld, pusset opp huset, bygd ny garasje og kjøpt en ny bil eller to. Vips, 15 mill borte. 

Anonymkode: 2e4f3...aa8

Skrevet

Satt en god slump på fond, noe på høyrentekonto, gått til tannlegen, betalt ned huslån og studiegjeld, pensjonert meg litt tidligere. 
Hjulpet barna inn på boligmarked. 
Skaffet flere katter.

Anonymkode: f3586...3b6

Skrevet

Pusset opp hjemme, brukt en del på skjønnhetsbehandlinger, og gitt mye videre til barna. 

Anonymkode: b1391...0ba

Skrevet

Jeg ville kjøpt leiligheter til barna så har de noen starte med. Jeg ville også satt av litt til dem slik at de kan studere komfortabelt uten å ha ekstrajobb og eller studielån. Ellers ville jeg bedt om vegovy-sprøyter hos legen, gått til tannlegen og fått nye , penere kroner, hytte/landsted, samt hatt fast hjelp i huset, til handling, matlaging, rengjøring… 

Anonymkode: 529fe...15b

Skrevet

Jeg ville kjøpt leiligheter til barna så har de noen starte med. Jeg ville også satt av litt til dem slik at de kan studere komfortabelt uten å ha ekstrajobb og eller studielån. Ellers ville jeg bedt om vegovy-sprøyter hos legen, gått til tannlegen og fått nye , penere kroner, hytte/landsted, samt hatt fast hjelp i huset, til handling, matlaging, rengjøring… 

Anonymkode: 529fe...15b

Godt gjort om du klarer å strekke 15 mill til det!

Anonymkode: 87579...817

Skrevet

Hva jeg hadde gjort? Skapt noe jeg er ganske sikker på ville ført til en revolusjonær samfunnsendring etter hvert. Min personlige nytelse betyr lite i det store og hele. Å skape noe som er varig for ettertiden betyr langt mer.

Anonymkode: 0f833...2cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva jeg hadde gjort? Skapt noe jeg er ganske sikker på ville ført til en revolusjonær samfunnsendring etter hvert. Min personlige nytelse betyr lite i det store og hele. Å skape noe som er varig for ettertiden betyr langt mer.

Revolusjonerende samfunnsendring for 15 mill? Hehe, det var pent tenkt, men ganske naivt. 

Anonymkode: d4ec9...cc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Revolusjonerende samfunnsendring for 15 mill? Hehe, det var pent tenkt, men ganske naivt. 

Heller naiv (tro godt om mennesker) enn kynisk (tro det verste om mennesker).

Skrevet

Heller naiv (tro godt om mennesker) enn kynisk (tro det verste om mennesker).

Hvordan tror ma det verste om man innser at 15 mill ikke er nok til å skape noe revolusjonerende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...