Gå til innhold

Flere som har forsøkt 1000 kcal per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker det nå for å booste vektnedgang og er sååå sulten.

Pleier å ligge på 1300-1400 og da er jeg ikke sulten, men går heller ikke ned i vekt.

Trener ca en time per dag kondisjon/styrke. 

Tanken er å gjøre dette noen få uker og deretter gå tilbake til 13-1400

Anonymkode: 5d542...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din trenger 3000 pr dag. Du må spise 

Anonymkode: 32729...313

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er for mye for å gå ned i vekt.

Vil understreke at jeg ikke tenker å sulte meg i lengden her. Dette er en prosess forbi gå ned et visst antall kilo for så å stabilisere vekten der.

HI

Skrevet

Minimum bør være 1200 og pass på at treningen ikke blir for hard da må du øke inntaket. 

Jeg gikk på 1200 kcal i 3 mnd, var med i et forsøk, gikk fort ned.

Anonymkode: f58d7...5df

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hvor tar du dette tallet fra? En voksen kvinne trenger 2000 kcal for å opprettholde samme vekt. Skal du gå ned, må du innta færre kcal enn det. 

HI: jeg ville forsøkt periodisk faste. Da er det mye lettere å ligge lavt på kcal. Men gi sultfølelsen en måneds tid til å stabilisere seg. Det tar tid å få kontroll på blodsukkeret. 

Anonymkode: 751c4...39e

Skrevet

Ja, men hadde ikke sjans til å fungere på så lite 

Anonymkode: b2819...2e6

Skrevet

Når du går så lavt setter du ned forbrenningen, da tror kroppen det er sultkatastrofe.

Greit å gjøre det f.eks to dager i uka, men ikke hver dag.

Anonymkode: aa5e9...c02

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Minimum bør være 1200 og pass på at treningen ikke blir for hard da må du øke inntaket. 

Jeg gikk på 1200 kcal i 3 mnd, var med i et forsøk, gikk fort ned.

Anonymkode: f58d7...5df

Jeg har gått på 1300 i 6 mnd. gått ned kun 5 kg 😳

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

HI

Du må opp i kaloeirer, ikke ned.

Anonymkode: ead5c...730

Skrevet

jeg syns ikke det er vanskelig i dag er jeg på 800 kalorier 

Anonymkode: 52b52...65f

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

HI

Kroppen har jo skrudd forbrenningen ned til et minimum når du holder på sånn.

Du kan selvfølgelig bli tynn ved å spise så lite at du omtrent besvimer bare du skal gå opp en trapp, men særlig sunt er det ikke, og helt umulig å holde over tid.

Du bør spise forskjellig mengde mat hver dag, så kroppen aldri får tilpasset seg. Nå er kroppen din vant til at det ikke kommer næring, så når du spiser lagrer den som en gal. Det er sånn jojo-slanking blir et faktum.

Når man skal ned i vekt bør inntaket varieres hver dag, både klokkeslett på måltidene og mengde kalorier. Det er en grunn til av 5:2 dietten og periodisk faste virker. Man må få kroppen til å slutte å lagre fordi den tror det er hungersnød. 

Holder du på som nå blir du en av de 95% som går opp igjen i vekt etter å ha gått ned.

Anonymkode: aa5e9...c02

Skrevet

Lavkarbo! Da klarer kroppen fint færre kalorier. Det er karbohydrater som setter igang sultfølelsen. Det er bare tull at du må gi det en måned for å venne deg til nytt spisemønster (periodisk faste). Det henger sammen med karbohydrater. Ligger du lavt på det vil kroppen fint tilpasse seg på noen dager.

Og nei du må ikke ha 2-3000 kalorier om dagen. Antall kalorier kommer helt an på høyde og vekt fra før. Skal du gå ned må du ligge lavt. 1 kg = 7000 kalorier. Hvis du normalt har behov for 2000 kalorier om dagen, ligger du i underskudd med 1000, = -1 kg per uke. Men kroppen vil prøve å holde på vekta, så du må variere litt for å «lure» den. Går du over til lavkarbo vil du også slippe en del vannvekt 

Anonymkode: f6fa6...f42

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg. Kan du ha lavt stoffskifte? Det har jeg, og 1500 er for mye til å gå ned i vekt. Jeg har ligget på 1000 i perioder og på 1200-1400 i perioder, men det går uansett sakte. På 7 måneder har jeg gått ned 4,5 kg. Jeg har ikke vært 100 % flink hele tiden, da jeg synes det er fryktelig vanskelig, men veldig mye av tiden har jeg vært flink. Faren med 1000 kcal for lenge er at det også skaper stress i kroppen som hindrer nedgang. Jeg har ligget på 1200-1400 og så 1000 to-tre dager og så tilbake til 1200-1400. Det, når jeg har vært konsekvent, har gitt de beste resultatene for meg. 

Anonymkode: f62d7...be7

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har samme erfaring som deg. Kan du ha lavt stoffskifte? Det har jeg, og 1500 er for mye til å gå ned i vekt. Jeg har ligget på 1000 i perioder og på 1200-1400 i perioder, men det går uansett sakte. På 7 måneder har jeg gått ned 4,5 kg. Jeg har ikke vært 100 % flink hele tiden, da jeg synes det er fryktelig vanskelig, men veldig mye av tiden har jeg vært flink. Faren med 1000 kcal for lenge er at det også skaper stress i kroppen som hindrer nedgang. Jeg har ligget på 1200-1400 og så 1000 to-tre dager og så tilbake til 1200-1400. Det, når jeg har vært konsekvent, har gitt de beste resultatene for meg. 

Dette viser jo bare at det du gjør ikke fungerer, du tyner kroppen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette viser jo bare at det du gjør ikke fungerer, du tyner kroppen.

Du.. pass på deg selv du.. jeg har over tid ligget på forskjellige kalorinivå, og ligger jeg på 1500 går jeg ikke ned.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du.. pass på deg selv du.. jeg har over tid ligget på forskjellige kalorinivå, og ligger jeg på 1500 går jeg ikke ned.. 

Hvis det er tonen og innstillingen din kan du jo godt fortsette å være innfeit og usunn for vår del, men du spør her og folk forsøker å svare deg.

Anonymkode: 851b7...175

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvis det er tonen og innstillingen din kan du jo godt fortsette å være innfeit og usunn for vår del, men du spør her og folk forsøker å svare deg.

Anonymkode: 851b7...175

Jeg har ikke spurt om noe som helst. Jeg har derimot svart trådstarter. Følg med på kodene. Tone og innstilling kan jobbes med på flere hold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...