Gå til innhold

Ang i morgen - Halloween.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en oppfordring til alle som har barn som skal ut å gå Halloween. Er utelyset slått av, eller det ikke er pyntet til Halloween, betyr det at de ikke feirer Halloween, og at de ikke vil ha barn som tigger etter godteri på døren. 

Takk 

Anonymkode: 4f7ca...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har virkelig folk ikke fått dette med seg?

Anonymkode: dae4e...ce5

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å lage et så enormt problem av at det skjer noe de ikke liker en jævla dag i året! Hva så om noen ikke får med seg/respekterer at man ikke pynter til Halloween?? Da kan man enten la være å åpne eller åpne og si pent at man ikke har noe å gi bort. Det er snakk om forholdsvis små barn. Rull inn og tenk over om det er verd å kave seg opp over det som må være i-landsproblem nr 1!!!

Og ja, jeg foklarer barna mine reglene hvert år, og har aldri fått tilbakemelding på at de ikke respekterer det. 

Anonymkode: fbdc4...16c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å lage et så enormt problem av at det skjer noe de ikke liker en jævla dag i året! Hva så om noen ikke får med seg/respekterer at man ikke pynter til Halloween?? Da kan man enten la være å åpne eller åpne og si pent at man ikke har noe å gi bort. Det er snakk om forholdsvis små barn. Rull inn og tenk over om det er verd å kave seg opp over det som må være i-landsproblem nr 1!!!

Og ja, jeg foklarer barna mine reglene hvert år, og har aldri fått tilbakemelding på at de ikke respekterer det. 

Respekt er riktig. Respekter at alle ikke feirer Halloween. 

Skrevet

Det driver vi i. Og koser oss med sure folk som deg.

Anonymkode: 27666...476

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

DRITER

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det måtte komme. En ufordragelig mor som driter i alle andre enn seg selv og sine. Respekterer ikke andre. Typisk norsk, meg, meg, meg. 

Skrevet

Ok, Karen 😁

Neida.

Selvsagt respekterer vi det, vi er ikke usiviliserte amøber. Når vi sier vi mener folk skal respektere hverandre til tross for forskjeller, og når vi fremsnakker mangfold, så mener vi det faktisk. Det er ikke bare noe vi smykker oss med når det passer oss.

Anonymkode: c9c8d...75e

Skrevet

Om du synes det er så fælt å få glade unger på døra så dropper du å åpne om noen forviller seg til din mørke dør.

Men ja, ungene våre er opplært i reglene, både hjemmefra og på skolen.

Ungene mine vet at det er folk som ikke vil være med på denne festen som de har gledet seg til i hele høst. Jeg lærer de til og med empati, og sier at noen kanskje er syke, i sorg eller har opplevd noe som gjør at de ikke klarer komme til døra med snop. Det respekterer de.

Anonymkode: 56f67...ba1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Om du synes det er så fælt å få glade unger på døra så dropper du å åpne om noen forviller seg til din mørke dør.

Ungene mine vet at det er folk som ikke vil være med på denne festen som de har gledet seg til i hele høst. Jeg lærer de til og med empati, og sier at noen kanskje er syke, i sorg eller har opplevd noe som gjør at de ikke klarer komme til døra med snop. Det respekterer de.

Veldig bra. Men det er åpenbart at ikke alle er som deg, dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hallo…eller bare ikke vil feire Halloween. Er hverken syk, i sorg eller asosial.. herregud

Anonymkode: 9f175...709

Skrevet

Om du vil slå av lyset er ditt valg. Om vi vil ringe på er vårt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hallo…eller bare ikke vil feire Halloween. Er hverken syk, i sorg eller asosial.. herregud

Anonymkode: 9f175...709

Det er helt opp til deg. Min irritasjon går på dem som lager en så jækla stor sak av det. Det er én dag i året, det kan faktisk ikke være til plage for noen!

Skrevet

Haha, ufattelig at folk kan bli så provosert av hi sitt innlegg.

Anonymkode: 6452d...c61

Skrevet

Det er helt opp til deg. Min irritasjon går på dem som lager en så jækla stor sak av det. Det er én dag i året, det kan faktisk ikke være til plage for noen!

Handler om å respektere andre, noe veldig mange har problemer med. 

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Det overrasker meg ikke at du ikke respekterer andre mennesker. 

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Og jeg som trodde at du var så veldig på folkeskikk.

Anonymkode: 6452d...c61

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Også har du kanskje de som ikke har råd til å kjøpe godteri til gatas 30 barn. 

Det er noen som lever under fattigdomsgrensen og må bruke pengene på å overleve selv vettu. 

Anonymkode: a29ab...ead

Skrevet

Har ingen problemer med Halloween barna som kommer på døra. Men jeg orker ikke handle inn godteri til alle ungene som kommer på døra. Det er både dyrt og det passer svært dårlig for oss. Vi har vært der selv med små barn som gikk Halloween, men vi er ferdig med dette. 
sist det var Halloween gikk vi tom for godteri, da det er uendelig mye barn rundt her, og da sparket de i døra etter vi sa at det var tomt i godte skåla. 

Anonymkode: 8f9bb...ec8

Skrevet

Om man ikke har pyntet, kan man fremdeles feire Halloween / ha godteri til utdeling.  Men den uskrevne regelen om at om lyset er slått av, så feirer men ikke Halloween eller man har gått tom for snop er en god retningslinje.  Og de fleste har vel satt ut noe som viser at her er det Halloween. Det er en lur ting gjøre!

På tide å lete etter Halloween-pynten her nå!  Elsker Halloween selv om vi bare er voksne her i huset nå. 

Anonymkode: fb641...958

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Har ingen problemer med Halloween barna som kommer på døra. Men jeg orker ikke handle inn godteri til alle ungene som kommer på døra. Det er både dyrt og det passer svært dårlig for oss. Vi har vært der selv med små barn som gikk Halloween, men vi er ferdig med dette. 
sist det var Halloween gikk vi tom for godteri, da det er uendelig mye barn rundt her, og da sparket de i døra etter vi sa at det var tomt i godte skåla. 

Anonymkode: 8f9bb...ec8

Du har latt ungene dine banke på dører i åresvis, men nå orker du ikke å gjøre det for andre barn? For en solstråle. 

Anonymkode: a73c9...56f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Også har du kanskje de som ikke har råd til å kjøpe godteri til gatas 30 barn. 

Det er noen som lever under fattigdomsgrensen og må bruke pengene på å overleve selv vettu. 

Anonymkode: a29ab...ead

Ser den, men mine unger har hvert år kommet hjem med pepperkaker i sine boller. 

Noen kjøper en boks med pepperkaker på Europris og lar ungene få en hver. Det trenger ikke være så dyrt...

Skrevet

Du har latt ungene dine banke på dører i åresvis, men nå orker du ikke å gjøre det for andre barn? For en solstråle. 

Du også. 

Skrevet

Men vi er jo mange som har gått rundt med barna våre på Halloween, gått forbi hus som mangler pynt og som har utelyset slukket, og fortalt barna våre at «det feirer de ikke Halloween, så da prøver vi ved neste hus», uten å bli så innmari indignerte av det? 
Samtlige år mine barn har gått Halloween har vi også pynta med gresskar hjemme og delt ut godteri til andre barn. Det gjør meg ikke programforplikta til å feire Halloween hvert eneste år i all fremtid.

Det er helt utrolig hvor snurte enkelte blir fordi andre velger å ikke feire Halloween.

Anonymkode: c9c8d...75e

Skrevet

Her skrur vi av ute lyset og ringeklokke, våre unger er voksne (yngste er straks 20 år). Vi har hund og den er i overkant sosial, elsker når det ringer på døra for det betyr besøk. Så det orker vi ikke, sist vi "feiret" halloween kom det mellom 150 og 200 unger på døra her. 

Anonymkode: d483a...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...