Gå til innhold

Hva kan jeg servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får lunsjbesøk av noen studievenner jeg ikke har sett på mange år til uka og det er veldig koselig. Jeg har bare ett problem. Jeg vet ikke hva jeg skal finne på å servere. Den ene personen tåler nemlig ikke gluten, laktose, egg, fisk, løk i noen form, soya, persille, selleri, tomat og steinfrukt. Vedkommende vil også helst unngå sukker, kaffe, svart te, vin, nøtter og rødt kjøtt, men det er ok om det er litt av det. Jeg står helt fast. Hadde opprinnelig tenkt å lage pai, men det går jo ikke. Jeg har heller ikke økonomi til å handle masse spesialvarer som blir stående i skapet etterpå. Alle tips hjelper!

Anonymkode: 83e07...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt hensyn til det hun ikke tåler og gitt blanke i hva hun helst vil unngå. Så kjøtt i en eller annen form med tilbehør i egne skåler hadde blitt mitt valg. 

Anonymkode: c97fe...6ed

Skrevet

Kyllingsalat uten de grønnsakene hun ikke tåler - løk og tomat kan du ha i skål ved siden av) Melon og parmaskinke (og litt ost til dere andre to).  Pluss godt brød og smør - be henne ta med eget glutenfritt brød, det er hun sikkert vant til. Tilby det du vil av drikke - vin og øl hvis du vil ha alkohol. Farris, vann og/eller sukkerfri brus? . Kaffe (hun MÅ jo ikke drikke det) og fin mørk sjokolade minimum 70%.

Anonymkode: 6b573...78e

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Kyllingsalat uten de grønnsakene hun ikke tåler - løk og tomat kan du ha i skål ved siden av) Melon og parmaskinke (og litt ost til dere andre to).  Pluss godt brød og smør - be henne ta med eget glutenfritt brød, det er hun sikkert vant til. Tilby det du vil av drikke - vin og øl hvis du vil ha alkohol. Farris, vann og/eller sukkerfri brus? . Kaffe (hun MÅ jo ikke drikke det) og fin mørk sjokolade minimum 70%.

Anonymkode: 6b573...78e

Det var et godt tips. Takk. Jeg kan jo ha alt i ulike boller og så kan de putte oppi det de helst vil ha alle sammen. 

Anonymkode: 83e07...103

Skrevet

Jeg skulle også foreslå salat, kyllingsalat er godt.

Om du serverer det på taco-måten kan alle ta det de liker på tallerkenen. Jeg ville også hatt litt ost o.l så de som vil kan lage litt cæsar-lignende salat.

Ved siden av hadde jeg servert rundstykker, noen plain og noen med postoppkrav, tomat og mozarella. Veldig enkelt å lage, kjøp billige halvstekte rundstykker, del i to og smør på litt pesto, litt mozarrella og noen halve cherrytomater og sett i ovnen i 10 min. Blir kjempegodt.

Hun som ikke tåler gluten kan ta med egne rundstykker om hun vil ha det til salaten.

Anonymkode: 78468...a7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle også foreslå salat, kyllingsalat er godt.

Om du serverer det på taco-måten kan alle ta det de liker på tallerkenen. Jeg ville også hatt litt ost o.l så de som vil kan lage litt cæsar-lignende salat.

Ved siden av hadde jeg servert rundstykker, noen plain og noen med postoppkrav, tomat og mozarella. Veldig enkelt å lage, kjøp billige halvstekte rundstykker, del i to og smør på litt pesto, litt mozarrella og noen halve cherrytomater og sett i ovnen i 10 min. Blir kjempegodt.

Hun som ikke tåler gluten kan ta med egne rundstykker om hun vil ha det til salaten.

Haha, postoppkrav skulle være pesto 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...