Gå til innhold

Var kommentaren så ille, altså?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/sport/i/rP0RJ8/speaker-mistet-jobben-etter-herrem-kommentar

Når man er tøffere enn toget og spiller kamp midt under cellegiftbehandling og står åpent frem med hårløs skalle, var da kommentaren om "lettstelt sveis" så ufin? Alle vet hvorfor hun ikke har hår, og jeg anser Herrem som ganske frittalende selv. Trener/ektemann godtok beklagelsen på hennes vegne, da syns jeg at det er en overdrivelse å sparke speaker. Det var nok en ubetenksom kommentar som var ment å være både morsom og beundrende. Tenker jeg. Men jeg blir ikke så lett krenket (jeg tror ikke at Herrem selv ble særlig krenket heller, om jeg skal være ærlig. Her er det nok noen som har tatt for mye Møllers Tran og som føler at de må vise at de har baller)

Anonymkode: d40a9...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg i det. 

Jeg har hatt samme sveis selv, av samme grunn, og personlig hadde jeg ikke tatt meg nær av det.   Nå kan jeg ikke svare for andre, selvfølgelig, og noen kan nok reagere. Og ja, det var en unødvendig kommentar, selvfølgelig.  Men hva oppnår man med å straffe på den måten?  Ingenting.  Det har skjedd, fyren har beklaget og både han og vi andre har forhåpentligvis lært å tenke oss om før vi slenger ut en morsomhet som kanskje ikke er så morsomt likevel.  

Anonymkode: 2523f...5d0

Skrevet

Leste saken akkurat. Tenkte, dette var jo ikke ille, var jo bare en spøk. Såpass må man tåle. 

Anonymkode: cb25a...ffb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Leste saken akkurat. Tenkte, dette var jo ikke ille, var jo bare en spøk. Såpass må man tåle. 

Nei, man må ikke nødvendigvis tåle det.  Man har lov til bli både sur, sint og lei seg. Og med hormoner i kroppen, påkjenningen med å være / har vært syk, behandlinger og medisiner og tanker som oppstår når man har kreft, vet ingen hva man selv hadde tålt i samme situasjon.  Så selv om jeg hadde tålt det (tror jeg), så kan ikke andre pålegges å gjøre det. 

Men veien derfra til at noen skal få sparken, er litt for lang, synes jeg. 

Anonymkode: 2523f...5d0

Skrevet

Tror noen ble krenka på Camillas vegne her

Anonymkode: 32386...56a

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Tror noen ble krenka på Camillas vegne her

Anonymkode: 32386...56a

Typisk norsk. Bli krenka på andres vegne. Latterlig. 

Skrevet

Helt greit at det ble adressert, for man kan ikke si det samme over et speaker-anlegg som man kanskje fint kunne sagt ansikt til ansikt til en venn.

Så at de tok det opp, sa beklager og at det var lite gjennomtenkt, det skal ikke skje igjen, er veldig bra.

Men derfra til å sparke mannen er galskap synes jeg. Det er ikke en sak noen burde få sparken for.

Anonymkode: 426fc...ce9

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Helt greit at det ble adressert, for man kan ikke si det samme over et speaker-anlegg som man kanskje fint kunne sagt ansikt til ansikt til en venn.

Så at de tok det opp, sa beklager og at det var lite gjennomtenkt, det skal ikke skje igjen, er veldig bra.

Men derfra til å sparke mannen er galskap synes jeg. Det er ikke en sak noen burde få sparken for.

Anonymkode: 426fc...ce9

Uenig. Man sier ikke sånt. Upassende.  Uprofesjonelt. 

Anonymkode: 3a30d...384

Skrevet

Spesielt og svært ufint å kommentere sveisen (som også er lite relevant) i etterkant av en kreftdiagnose. Hører ikke hjemme noe sted å kommentere noe slikt.

Og jeg er lite krenkbar og tåler mye, men den kommentaren var lei 

Anonymkode: d164c...c62

Skrevet

Det er en viss forskjell å fleipe på egne vegne og bli fleipet med av fremmede. 
Jeg hadde blitt sur om en fremmed hadde fleipet med meg om slikt. 
Å fleipe om seg selv handler ofte ikke om å fleipe men å avvæpne og å ufarliggjøre ovenfor seg selv og omgivelsene. 
Å dra en fleip om manglende hår til en kreftsyk er å ta for stor frihet. 
At personen burde få sparken er jeg ikke enig i men en alvorlig skrape er ok. 
Uansett hvordan du vrir og vrenger på dette så er det hvordan mottaker reagerer som sier om dette er ok. Hvis hun ble lei seg så er det faktisk fasit. 
Og du kan ikke mene at hun overreagerer hvis faktum er at hun ble lei seg. 
Hva er det med folk som mener noe om hvordan andre skal reagere og føle?

Du er ikke Herrem, og la nå henne få føle og uttrykke seg som hun vil!!

Skrevet

Å kommentere andres utssende hører ingen sted hjemme, det er ikke greit i det hele tatt.  Bllir overrasket ovet at noen synes det er greit.

Men at de avsluttet samarbeidet med han pga det synes jeg var en overreaksjon.

Anonymkode: b8917...2cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

https://www.vg.no/sport/i/rP0RJ8/speaker-mistet-jobben-etter-herrem-kommentar

Når man er tøffere enn toget og spiller kamp midt under cellegiftbehandling og står åpent frem med hårløs skalle, var da kommentaren om "lettstelt sveis" så ufin? Alle vet hvorfor hun ikke har hår, og jeg anser Herrem som ganske frittalende selv. Trener/ektemann godtok beklagelsen på hennes vegne, da syns jeg at det er en overdrivelse å sparke speaker. Det var nok en ubetenksom kommentar som var ment å være både morsom og beundrende. Tenker jeg. Men jeg blir ikke så lett krenket (jeg tror ikke at Herrem selv ble særlig krenket heller, om jeg skal være ærlig. Her er det nok noen som har tatt for mye Møllers Tran og som føler at de må vise at de har baller)

Anonymkode: d40a9...404

Ja, den var høyst upassende og irrelevant 

Anonymkode: a9e6f...8cf

Skrevet

Men ikke noe å miste jobben av 

Anonymkode: a9e6f...8cf

Skrevet
Tante Hufsa skrev (2 timer siden):

Å fleipe om seg selv handler ofte ikke om å fleipe men å avvæpne og å ufarliggjøre ovenfor seg selv og omgivelsene. 
Uansett hvordan du vrir og vrenger på dette så er det hvordan mottaker reagerer som sier om dette er ok. Hvis hun ble lei seg så er det faktisk fasit. 

Hvem har ment noe om hva Herrem føler? Hun har ikke uttalt seg, men trener/ektemann godtok beklagelsen. 

Hvorfor lager du din helt egen tolkning av hva som har skjedd?

Anonymkode: 74925...8ef

Skrevet
Tante Hufsa skrev (4 timer siden):

Er det noen som har tatt til orde for å ikke la Herrem føle og uttrykke seg som hun vil…?

Anonymkode: b558b...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...