Anonym bruker Skrevet i går, 10:56 #51 Skrevet i går, 10:56 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det du ikke ser ut til å reflektere over er hva som ligger i inntak og forbruk av energi. Du ser ut til å tenke at ved overvekt så er inntak for høyt og kostholdet for dårlig og at forbruk av energi er for lavt fordi de er inaktive. Mange ganger er det ikke slik. Inntaket kan være både sundt og lavt og identisk til en som er slank og aktiviteten kan være like høy som en som er slank, men gener, bakterier i tarmen, forbrenning osv. gjør at personen likevel legger på seg. Noen personen vil måtte leve på så lite energi-inntak for å gå ned i vekt at dette ikke vil være mulig for mange om de ønsker å fungere i hverdagen. Anonymkode: 57aa7...518 Hun forstår åpenbart ikke dette. Jeg har feks lavt stoffskifte og etter mange måneders prøving og feiling har jeg funnet at jeg går nedover - veldig sakte - om jeg ligger konsekvent på mellom 1200-1300 kcal.. noen uker går jeg ikke ned i det hele tatt fordi kroppen min jobber iherdig med å holde fast på vekten.. mens enkelte uker kan jeg gå ned noen hundre gram.. og før det påpekes at dette er etbunnrsk pga sykdom… det er ikke et unntak.. veldig mange kvinner har lavt stoffskifte, som bare ett eksempel… i tillegg kommer andre metabolske lidelser, arv, hormonforstyrrelser osv osv… men, jeg burde ikke gidde å fortsette å prate om dette, for det er jo til døve ører.. Anonymkode: 1b6f0...2d3
Anonym bruker Skrevet i går, 10:56 #52 Skrevet i går, 10:56 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja; hvis det er uempatisk å påpeke det åpenbare så kan jeg ikke bidra. Alle som jobber med overvekt er vel uempatiske og har «dårlige holdninger» også da tenker jeg. Anonymkode: 6783d...c74 «Alle som jobber med med overvekt»? Baserer du det på at det står på FHI at forholdet mellom inntak og forbruk til syvende og sist avgjør om en går opp eller ned i vekt? Det er ingen her som ikke vet det altså, og de fleste som jobber med overvekt vet veldig godt at det er mange ulike faktorer som avgjør hvordan den enkeltes regnestykke blir seende ut. At noen sier at det ikke er så enkelt som kalorier ut og inn betyr ikke at de tror at de legger på seg om de spiser 1200 kalorier og kroppen forbrenner 1500. Det leger som forsker på overvekt sier er at det er mulig å holde vekten nede etter vesentlig nedgang (uten behandling, det har jo skjedd en del de senere år, men en vet ikke hvor stor forskjellen er), men at det for de fleste vil kreve at de prioriterer det foran alt. Hadde du hatt mulighet til det hver eneste dag resten av livet? Anonymkode: c2ba3...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå